Facebook Linkedin Instagram

Pentru un carburant de calitate sunt necesare investiţii considerabile în tehnologie, atât în procesul de rafinare, în reţetele speciale de aditivare pentru optimizarea funcţionării şi dezvoltarea performanţelor maxime în cele mai moderne motoare, cât şi în ceea ce priveşte testările de performanţă.
Activitatea companiei MOL pune pe primul plan calitatea, pentru a oferi cei mai moderni şi performanţi carburanţi care să satisfacă cerinţele clienţilor săi şi să respecte standardele de protejarea mediului.

100% Grijă în benzinăriile MOL: carburanții noștri au fost reînnoiți

La MOL, ne străduim mereu să le furnizăm clienților noștri carburanți de înaltă calitate. Astfel, din octombrie, am lansat în toată rețeaua noua gamă EVO, care include carburanți de cea mai bună calitate care curăţă motorul şi ajută la menţinerea efectului de curățare. Datorită aditivilor speciali, noii carburanți EVO elimină depozitele existente, împiedică apariţia noilor depuneri și protejează motorul împotriva coroziunii.

La MOL, ne dorim să le oferim tuturor clienților o experienţă desăvârşită. Acest lucru este realizat prin dezvoltarea continuă a serviciilor și produselor noastre, precum și prin grija faţă de clienții noștri. Suntem încântați și mândri să vă anunțăm că datorită noului pachet de aditivi, noii noștri carburanți nu doar alimentează motorul, dar îl și curăță.

Utilizarea noilor carburanți EVO are ca rezultat un sistem de alimentare mai curat, mai puține depuneri pe supapele de admisie și în sistemul de injecție. Astfel, în motor ajunge o cantitate optimă de carburant, asigurând astfel o performanță stabilă. Prin eliminarea depunerilor, motorul va funcționa aproape de parametrii săi optimi din proiectare, fiind evitată supraîncărcarea inutilă. Totodată, numărul de defecțiuni se reduce, iar durata de viață a motorului crește. Bucură-te și tu de aceste beneficii cu noua gamă de carburanți EVO!


EVO 100 Plus

EVO 100 Plus – Angajamentul pentru excelență

Folosește constant EVO 100 Plus și vei avea o experiență de condus mai dinamică printr-o accelerare mai bună. În plus, motorul mașinii tale va avea o durată de viață mai lungă și vei contribui la reducerea emisiilor poluante. Aceste avantaje se datorează componenţilor aleşi și pachetului de aditivi unici, de înaltă calitate, dezvoltaţi numai pentru MOL, de unul dintre producătorii de aditivi renumiți la nivel mondial.

EVO 100 Plus pentru mediul înconjurător

Datorită compoziției speciale, conținutului de biocomponenți de înaltă calitate și aditivilor speciali, EVO 100 Plus este mai puțin nocivă pentru mediul înconjurător. În plus, MOL folosește componentul bio-ETBE cu un conținut ridicat de cifră octanică, din materii prime regenerabile.

EVO 100 Plus pentru motor

Prin utilizarea carburanților premium, veți transforma orice drum într-o experiență. Acest sortiment asigură o durată de viață îndelungată, crește performanța motorului și, în același timp, consumul de carburanți se apropie de nivelul optim. Prin folosirea unui carburant de calitate necorespunzătoare, caracteristicile menționate se vor deteriora în timp și se vor forma depuneri. Noii noștri carburanți îndepărtează aceste depuneri, prelungind durata de viață a motorului, recuperează puterea pierdută și optimizează consumul de carburant (care, desigur, depinde de sarcină, de stilul de conducere și de condițiile exterioare, etc.)

Cui îi recomandăm carburanții premium EVO Plus? La ce fel de mașină merită folosirea acestora?

Carburanții premium pot fi folosiți de toate tipurile de autovehicule, deoarece aceștia sunt fabricaţi cu componente speciale și cu aditivi de înaltă clasă, care îmbunătățesc performanța motorului. Această categorie de carburanți este rezultatul muncii inginerilor noștri remarcabili și oglindesc experiența acestora dobândită prin interacțiunea cu inovațiile din domeniul auto sau cu producătorii de aditivi.

Consumatorii de benzină vor aprecia calitatea EVO 100 Plus

Prin compoziția specială, motorul mașinilor old-timer va fi mai puțin expus la coroziune cu EVO 100 Plus, lucru valabil și în cazul autovehiculelor fabricate în serii mai mari înainte de 1990.

Și dacă ai un motor pe benzină "sport", îți recomandăm EVO 100 Plus pentru experiența perfectă a condusului.

Caracteristici Unitate de masura Standard in vigoare Benzina EVO
Cifra octanica "research"   min. 95 >100*
Continut de hidrocarburi aromatice aromatice % v/v max. 35 <35
Continut benzen % v/v max. 1 <1
Continut de sulf mg/kg max.10 <10
Punct de fierbere °C max. 210 <210

* Valoare autoimpusa de MOL Romania

 

Link-uri
Descărcare

EVO Diesel Plus

EVO Diesel Plus – cel mai bun partener de drum pentru mașinile diesel

EVO Diesel Plus este o motorină premium, fără sulf, care, indiferent de sezon, oferă aceeaşi calitate excepţională pentru mașina ta. Componentele sale de ultimă generație și aditivii unici, de înaltă calitate dezvoltați numai pentru MOL de un producător de aditivi recunoscut la nivel mondial, oferă performanțe remarcabile în orice moment. Indiferent dacă este vorba de iarna geroasă sau de vara călduroasă, oferim întotdeauna aceeași calitate!

EVO Diesel Plus pentru mediul înconjurător

Datorită compoziției speciale și datorită aditivilor speciali, motorina EVO Diesel Pluseste mai puțin dăunătoare pentru mediul înconjurător.

EVO Diesel Plus pentru motor

Pachetul de aditivi speciali pentru EVO Diesel Plus asigură curățarea și protejarea motorului și a sistemului de alimentare, îndepărtează depunerile existente și împiedică apariţia altor depuneri. De asemenea, datorită efectului de reducere a uzurii, crește durata de viață a motorului. Cu un sistem de alimentare este mai curat, puterea motorului crește și consumul de combustibil este optimizat. O altă trăsătură foarte importantă este protejarea motorului și a sistemului de alimentare împotriva coroziunii. Utilizarea combustibilului EVO Diesel Pluseste recomandată în mod special pentru următoarele motoare: JTD, TDI, PDTDI, HDI, TDdi, TDCi, i-CTDi, CDI.

EVO Diesel Plus pentru tine

EVO Diesel Plus este recomandat pentru șoferii care se angajează să protejeze mediul înconjurător și doresc cel mai bun combustibil pentru mașina lor. Caracteristicile remarcabile ale motorinei EVO Diesel Plus, fac acest carburant ideal atât pentru mașinile vechi, cât și pentru autovehicule cu un motor mai modern. EVO Diesel Plus își va păstra caracteristicile și în condiții meteorologice extreme: în zile reci motorul pornește cu ușurință, astfel încât iarna nu te va mai lua niciodată prin surprindere.

Caracteristici Unitate de măsură Standard în vigoare EVO Diesel-aditivat
Număr cetanic   min. 51 >51
Punct de distilare 95% °C 350 <350
Hidrocarburi aromatice policiclice % m/m 8 <8
Conținut de sulf mg/kg max.10 <10
Temperatura limită de filtrabilitate (iarna) °C până la -20 -30 (valoare medie aproximativa)*

*Valoarea TLF a acestui produs poate să difere între -23 și -45 °C de la o stație la alta funcție de temperaturile exterioare medii și de disponibilitatea motorinei pentru climat arctic în diferite regiuni ale țării.

Valoarea TLF a ultimului lot de motorina aprovizionat este afișat în fiecare stație.

* standardul SR EN 590:2010, referitor la sortimentele de motorina pentru țările cu climat arctic

 

Link-uri
Descărcare

Benzina EVO 95

Benzina EVO 95 – clasic și fiabil

Benzina EVO 95 este un carburant care conține un pachet de aditivi sintetici de ultimă generație care au fost special dezvoltați pentru MOL de unul dintre cei mai importanți producători de aditivi din lume. Carburantul este ideal pentru sisteme moderne de injecție directă, precum și pentru motoarele Otto cu carburatoare.

Conform testelor din domeniul industriei auto, efectuate pe diferite tipuri de carburanți și tipuri de motoare**, efectul de curățare a combustibilului EVO a fost după cum urmează:

Benzina EVO 95

  • Îndepărtarea cu până la 55% a depunerilor de pe motoarele mai vechi, de tip PFI (Port FuelInjection). La aceste motoare depunerile pe supape pot apărea preponderent din cauza carburantului injectat.
  • Îndepărtarea cu până la 31% a depunerilor de pe motoarele noi tip GDI (Gasoline Direct Injection). La aceste motoare depunerile pot apărea din cauza carburantului.

**Rezultatele testelor pot varia în funcție de tipul mașinii și al motorului. Noua gamă de carburanți a fost testată în conformitate cu standardele CEC F-20-98, TDG-F-13 / GDI, CEC F-23-01 și CEC F-98-08

Menținerea efectului de curățare

Benzina EVO 95

Reducerea depunerilor cu până la 99%, pentru motoarele (PFI) mai vechi, comparativ cu carburantul de referință UE ***.În acest moment nu există un standard agreat la nivel european privind menținerea efectului de curățare în cazul motoarelor mai noi, pe benzină, cu injecție directă. Testele privind măsurarea menținerii efectului de curățare au fost desfășurate în conformitate cu standardul CEC F-20-98.

*** Carburant standard, utilizat pentru testele de performanță, cu specificații tehnice agreate de reprezentanții industriei auto, producătorii de aditivi pentru carburanți si de companiile petroliere

Ce oferă pentru tine și pentru mașina ta noul carburant?

Cu EVO 95 nu numai poți să protejezi mediul înconjurător, dar protejezi și mașina ta.

  • Prin utilizare prelungită, întregul sistem de alimentare poate fi păstrat curat, de la rezervor prin injectoare până la supapele de aspirație.
  • Astfel, motorul își păstrează flexibilitatea inițială și accelerația.
  • Prin utilizare prelungită, depunerile vechi din rezervor și de pe supape se dizolvăreducând astfel numărul de defecțiuni și prelungind durata de viață a motorului.
Caracteristici Unitate de masura Standard in vigoare
Cifra octanica "research"   min. 95
Continut de hidrocarburi aromatice aromatice % v/v max. 35
Continut benzen % v/v max. 1
Continut de sulf mg/kg max.10
Punct de fierbere °C max. 210

 

Link-uri
Descărcare

EVO Diesel

EVO Diesel – performanță garantată

Carburantul EVO Diesel este o motorină cu aditivi de ultimă generație, dezvoltat în exclusivitate pentru MOL de un producător de aditivi recunoscut la nivel mondial. EVO Diesel este ideal atât pentru sistemele de injecție moderne la înaltă presiune (commonrail), precum și pentru motoarele de diesel convenționale.

EVO Diesel

Îndepărtarea cu până la 58% a depunerilor de pe motoarele diesel noi, cu injecție directă. La aceste motoare depunerile pe injectoare pot apărea din cauza carburantului.

EVO Diesel

Pierdere de putere cu 57% mai mică la motoarele diesel de tip commonrail cu injecție directă Turbo, comparativ cu carburantul de referință***

Reducerea cu până la 45% a depunerilor pe motoarele diesel mai vechi, convenționale, fără turbocompresoare, în comparație cu carburantul de referință***

***Carburant standard, utilizat pentru testele de performanță, cu specificații tehnice agreate de reprezentanții industriei auto, producătorii de aditivi pentru carburanți si de companiile petroliere

Cui recomandăm EVO Diesel?

  • Celor care apreciază fiabilitatea și conducerea economică în același timp.
  • Celor care vor să protejeze piesele autoturismului chiar din momentul alimentării.
  • Celor care vor să reducă amprenta condusului asupra mediului înconjurător.

Protecție și fiabilitate

Combustibilul EVO Diesel are multiple beneficii: protejează motorul împotriva depunerilor și coroziunii, dar în același timp reduce și uzura.

De ce este cea mai bună alegere pentru mașina ta?

  • Pentru că asigură un ralanti mai stabil
  • Deoarece reduce emisiile de noxe în cazul motoarelor turbo.
  • Deoarece pachetul de aditivi care are si rol de lubrifiere, împiedică uzura componentelor sistemului de alimentare.
  • Deoarece inhibitorul de încărcare statică face ca alimentarea să fie mai sigură.
Caracteristici Unitate de masura Standard in vigoare Tempo Plus Euro Diesel -aditivat
Numar cetanic   min. 51 >51
Punct de distilare 95% °C 360 <360
Hidrocarburi aromatice policiclice % m/m 8 <8
Continut de sulf mg/kg max.10 <10
Temperatura limita de filtrabilitate (iarna) °C pana la -15 -20 (valoare medie aproximativa)*

*Valoarea TLF a acestui produs poate sa difere intre -15 si -26 °C de la o statie la alta functie de temperaturile exterioare medii si de disponibilitatea sortimentelor de motorina pentru climat temperat sau arctic in diferite regiuni ale tarii.

Valoarea TLF a ultimului lot de motorina aprovizionat este afisat in fiecare statie.

* standardul SR EN 590:2010, inclusiv Anexa nationala pentru Romania (tara cu climat temperat)

 

Link-uri
Descărcare

Recomandări pentru condiţii meteorologice extreme

Informaţii tehnice

În conformitate cu standardul european SR EN 590+AC (valabil inclusiv pentru România) care reglementează caracteristicile obligatorii ale motorinelor care se pot introduce pe piaţă, precum şi cu standardele interne ale MOL Plc., pentru România, ţară cu climat temperat, este prevăzută o temperatură limită de filtrabilitate la rece (TLF) a motorinelor de minim -15˚C pe perioada de iarnă, considerată între 16 Noiembrie – 14 Martie.

Produsele noastre depăşesc aceste cerinţe standarde pe timp de iarnă (valorile determinate pentru TLF a loturilor de produs este între -24 şi -30 ˚C), caracteristici aferente motorinelor pentru climat arctic. Motorina produsă de MOL conţine şi un aditiv special care împiedică, inhibă formarea de cristale de parafină la temperaturi scăzute (acesta nu este o cerinţă standard, ci o cerinţă autoimpusă de compania noastră).

Cu toate acestea, condiţiile de frig extrem favorizează formarea cristalinelor de parafină care pot cauza înfundarea filtrului de combustibil a autovehiculelor, îngreunând astfel pornirea motoarelor. În astfel de cazuri singura soluţie reprezintă încălzirea carburantului sau a filtrului. Aditivarea ulterioară nu mai poate îmbunătăţi proprietăţile motorinei privind rezistenţa la temperaturi scăzute, aditivarea are doar efect de prevenire.

Temperatura la care încep să apară primele formaţiuni de parafină, când motorina începe să capete un aspect opalescent (uşor opac), se numeşte temperatură de tulburare şi poate să fie mult diferită de temperatura limită de filtrabilitate, TLF. Practic o motorină cu TLF de -28 ˚C poate să capete aspect opalescent încă de la -10 până la -20 ˚C. Acest lucru nu înseamnă că motorul va porni cu greutate, dimpotrivă, motorul va porni normal, deoarece dimensiunile acestor cristale de parafină sunt mai mici decât porii filtrului de combustibil.

Sfaturi pentru evitarea problemelor de pornire a motoarelor în timpul iernii:

  • În cazul în care este posibil, faceţi plinul de fiecare dată, deoarece:
    • cantitate mai mare de carburant se răceste mai lent,
    • menţinând rezervorul plin, nu rămâne loc pentru aer, care de obicei este umed. Vaporii din aer se vor condensa pe pereţii reci ai rezervorului după parcarea autovehiculului (fenomen asemănător cu aburirea oglinzii reci din baie) formându-se picături de apă care se scurg în motorină şi-i deteriorează calitatea (picăturile de apă pot îngheţa apoi în filtru),
    • în cazul în care sunteţi surprins într-un blocaj de circulaţie, veţi avea carburant suficient să vă încălziţi până când se reia circulaţia normală.
  • Este recomandat să porniţi periodic motorul, chiar dacă nu doriţi să vă deplasaţi cu autovehiculul, mai ales dacă aţi fost nevoit să alimentaţi motorină cu TLF mai ridicat decât temperatura exterioară. În timpul funcţionării motorului carburantul din rezervor se amestecă cu cel recirculat din motorul cald (prin aşa numita conductă de retur).
  • Este necesară verificarea şi curăţarea periodică sau înlocuirea filtrului de combustibil de depuneri şi de apă (datorită fenomenului de condensare).
  • Este indicată şi curăţarea preventivă a rezervorului, mai ales la vehiculele cu rulaj ridicat sau vechime mai mare, deoarece în timp se pot acumula depuneri de apă, chiar şi în condiţiile în care se alimenteză cu carburant de calitate, prin fenomenul de condensare a vaporilor de apa proveniţi din aerul umed descris mai sus. În cursul iernii această cantitate de apă poate să ajungă in filtrul de motorină şi să îngheţe. Dacă nu este posibilă curăţarea rezervorului, se poate folosi unul din aditivii speciali comercializaţi şi în benzinăriile noastre.
  • Verificaţi la un service autorizat dacă filtrele cu care este dotat autovehiculul
    Dumneavoastră respectă recomandările producătorului pentru România, unde motorina se fabrică pe baza standardului SR EN 590+AC. O problemă care poate să apară la unele modele de autovehicule este echiparea cu filtru de combustibil neadaptat condiţiilor din România, unde temperaturile sunt mult mai scăzute, mai ales în unele regiuni. Pe piaţă există şi autovehicule fabricate pentru ţări cu climat tropical, care ulterior au fost importate în ţara noastră, fără a fi dotate cu filtre de combustibil potrivite sezonului rece. Având în vedere că TLF se determină cu un anumit tip de filtru (conform standardului european SR EN 116), este posibil ca autovehiculele dotate cu filtre cu porozitate mai fină decât orificiile filtrului standard (45 µm) să nu mai poată porni de la temperaturi mai ridicate faţă de TLF indicat al motorinei achiziţionate.
  • Pentru a uşura pornirea, este necesar să aveţi şi acumulatorul în stare perfectă. Starea bateriei influenţează decisiv capacitatea de pornire a motorului (la temperaturi scăzute puterea bateriei scade considerabil).
  • În limita posibilităţilor, parcaţi vehiculele în spaţii închise, ferite de îngheţ, sau măcar adăpostite de vânt şi viscol.
  • Calitatea şi starea uleiului de motor pot afecta pornirea la rece a vehiculelor.
  • Starea tehnică precară a motorului (raportul de comprimare) poate îngreuna, de asemenea pornireala rece. Acest lucru ar trebui verificat la un service specializat, de preferinţă înainte de instalarea iernii.

Promoţii B2B

Lista câştigătorilor extragerii din cadrul campaniei
"Chestionar de evaluarea a parteneriatului cu MOL România"

 

Premiu Nume Companie
Card MOL Gift 100 lei Ionel Medeleanu MEDELEANU TRANS S.R.L.
Card MOL Gift 100 lei Vasile Cosma UNION TRADE SRL
Card MOL Gift 100 lei Alexandrina Borcea CASSOL RO SRL
Card MOL Gift 100 lei Florin Calotescu ANDBI DEO-TRANS SRL
Card MOL Gift 100 lei Emil Vişinoiu TRANSVIS SRL
Descărcare
×