Utilizăm cookies pentru a îmbunătăți structura și conținutul paginilor noastre de internet, experiența ta ca vizitator și pentru a-ți transmite mesaje de publicitate cat mai relevante. Făcând click pe butonul "Accept" îți exprimi acordul cu politica de cookies a molromania.ro pe acest dispozitiv, în cazul în care setările tale nu le dezactivează.

ACCEPT
Facebook Linkedin Instagram

Utilizarea bitumurilor modificate este indicată în primul rând la drumurile supuse la trafic intens, din cauza condiţiilor meteorologice caracteristice ţării noastre.

Bitumurile cu diferite scopuri de utilizare pot fi obţinute în rafinăriile de petrol din reziduurile grele rezultate în urma distilării în vid. Masa preponderentă a bitumului este formată din hidrocarburi macromoleculare parafenice, naftenice, aromatice şi combinaţiile acestora, dar multe molecule conţin şi heteroatomi: sulf, azot, oxigen şi metal. Între mărimea moleculară şi caracterul chimic al compuşilor din structura bitumului există o permanentă tranziţie.

Prin procedeul de identificare a grupelor, în loc de compuşi individuali, bitumurile pot fi clasificate în grupe de materiale cu conţinut de asfaltene şi maltene (saturate, aromatice, răşini) – cu caracteristici chimice şi fizice determinate. Asfaltenele constituie scheletul bitumurilor, de aceea caracteristicile specifice ale bitumurilor (de exemplu sensibilitatea termică, vâscozitatea, şi structura parţial coloidă) depind de această grupă de compuşi.

În ce priveşte componenţa elementară, bitumul este alcătuit din carbon în 80-85%, hidrogen în 9-10%, şi heteroatomi în diferite cantităţi. Cantitatea de oxigen poate varia în funcţie de origine şi de tehnologia de producţie între 2-8%, iar cantitatea de sulf poate varia în funcţie de origine, de la câteva zecimi de procente până la 7%.

În funcţie de temperatura de încercare, bitumul are un caracter vâscos sau vâsco-elastic. Prin încălzire se înmoaie treptat, apoi devine fluid. Bitumul ce-şi păstrează proprietăţile vâsco-elastice într-un larg interval de temperatură, poate fi verificat prin măsurători reologice. Caracterizarea reologică permite clasificarea bitumurilor pe bază de performanţă.

La formarea politicii sale de calitate, MOL are în vedere recomandările Uniunii Europene, pe care le implementează în directivele de cercetare-dezvoltare, şi actualizează procesele tehnologice potrivit acestora prin cele mai moderne procedee. La stabilirea calităţii bitumurilor, pe lângă cerinţele de calitate prevăzute în standarde, MOL-ul are în vedere şi satisfacerea exigenţelor ramurilor industriale utilizatoare

Din punct de vedere al construirii de drumuri, bitumurile modificate îndeplinesc sistemul de cerinţe impus faţă de bitumuri la un nivel semnificativ mai ridicat decât bitumurile tradiţionale. Utilizarea bitumurilor modificate este indicată în primul rând la drumurile supuse la trafic intens, din cauza condiţiilor meteorologice caracteristice ţării noastre.

Gama de produse
10/40-60, 10/40-65, 25/55-65, 45/80-60

Descărcare
×