Carburantul de calitate se obține prin investiții considerabile în materie de tehnologie, pornind de la procesul de rafinare, identificarea celor mai potrivite rețete de aditivare și până la testarea performanțelor.
La MOL, punem pe primul plan calitatea, pentru a oferi cei mai performanţi carburanţi, capabili să satisfacă cerinţele clienţilor săi şi să respecte standardele de protecție a mediului.
100% PERFORMANȚĂ PENTRU TINE
Efectul Triplu MOL EVO Plus
Noii carburanți MOL EVO sunt rezultatul unui proces complex de testare, desfășurat în Centrul Independent Drive Technology din Austria, în conformitate cu standardele Europene ale industriei.
La fel cum un detergent bun te ajută să cureți cele mai profunde pete, un carburant cu un conținut echilibrat de aditivi te va ajuta să ai performanțe mai bune pe șosea și să protejezi motorul mașinii tale împotriva uzurii.
Noii carburanți MOL EVO Plus:
- Au proprietăți de curățare a motorului superioare carburanților comercializați anterior;
- Sunt mai prietenoși cu mediul, nivelul de emisii fiind unul redus, datorită arderii mai curate;
- Pot prelungi viața motorului mașinii tale, grație proprietăților de curățare a motorului.
Bucură-te și tu de aceste beneficii cu noua gamă de carburanți EVO!
EVO 100 Plus
EVO 100 Plus – Angajamentul pentru excelență
Datorită pachetului de aditivare premium, dezvoltat exclusiv pentru MOL de către unul dintre producătorii mondiali de aditivi, carburantul MOL EVO 100 Plus îți va asigura o experiență mai dinamică la volan.
Motorul mașinii tale va avea o durată de viață mai lungă, datorită noii formule cu proprietăți de curățare superioare. Mai mult decât atât, vei contribui la reducerea emisiilor poluante, deoarece noul carburant MOL EVO 100 Plus are o ardere mai curată și este mai prietenos cu mediul înconjurător.
DIN GRIJĂ PENTRU MAȘINA TA
Noua Formulă MOL EVO 100 Plus
Prin utilizarea carburanților premium, vei transforma orice călătorie într-o experiență. Acest sortiment de benzină asigură o durată de viață îndelungată și crește performanța motorului mașinii tale.
Ce trebuie să știi despre Carburanții Premium EVO Plus?
- Carburanții premium pot fi folosiți pentru toate tipurile de autovehicule;
- Îmbunătățesc performanța motorului, prin formula de aditivare superioară;
- Sunt rezultatul muncii inginerilor noștri și oglindesc experiența acestora;
- Au proprietăți de curățare a motorului superioare formulelor anterioare;
- Sunt prietenoși cu mediul înconjurător, prin arderi mai curate și emisii reduse;
- Pot prelungi viața motorului mașinii tale, grație proprietăților de curățare.
Alege cu încredere noua benzină MOL EVO 100 Plus!
EVO Diesel Plus
Partenerul tău de drum
MOL EVO Diesel Plus este o motorină premium, fără sulf, care oferă aceeaşi calitate excepţională pentru mașina ta, indiferent de sezon. Componentele sale de ultimă generație și noua formulă de aditivi unici oferă performanțe remarcabile pentru mașina ta.
Din dorința de a-ți oferi un combustibil superior, am integrat o rețetă de aditivare nouă, care asigură o cifră cetanică mai mare, cu aprindere mai rapidă și ardere uniformă a motorinei. Astfel, noua motorină MOL EVO Diesel Plus se remarcă prin proprietățile sale premium, potrivite pentru orice autoturism.
PERFORMANȚE CRESCUTE
Noua Formulă MOL EVO Diesel Plus
Datorită compoziției speciale și datorită aditivilor premium, noua motorină MOL EVO Diesel Plus curăță și protejează motorul, fiind totodată mai puțin dăunătoare pentru mediul înconjurător.
Cu un sistem de alimentare este mai curat, puterea motorului crește și consumul de combustibil este optimizat. O altă trăsătură foarte importantă este protejarea motorului și a sistemului de alimentare împotriva coroziunii. Utilizarea combustibilului EVO Diesel Plus este recomandată în mod special pentru următoarele motoare: JTD, TDI, PDTDI, HDI, TDdi, TDCi, i-CTDi, CDI.
Ce trebuie să știi despre Carburanții Premium EVO Plus?
- Carburanții premium pot fi folosiți pentru toate tipurile de autovehicule;
- Îmbunătățesc performanța motorului, prin formula de aditivare superioară;
- Sunt rezultatul muncii inginerilor noștri și oglindesc experiența acestora;
- Au proprietăți de curățare a motorului superioare formulelor anterioare;
- Sunt prietenoși cu mediul înconjurător, prin arderi mai curate și emisii reduse;
- Pot prelungi viața motorului mașinii tale, grație proprietăților de curățare.
Benzina EVO 95
Benzina EVO 95 – Carburant Clasic și Fiabil
Benzina EVO 95 conține un pachet de aditivi de ultimă generație, special dezvoltat pentru MOL de către unul dintre cei mai importanți producători de aditivi din lume. Carburantul EVO 95 este ideal pentru sisteme moderne de injecție directă, precum și pentru motoarele Otto cu carburatoare.
EFECT DE CURĂȚARE
Benzina EVO 95
Cu EVO 95 nu numai poți să protejezi mediul înconjurător, dar protejezi și mașina ta.
- Prin utilizare prelungită, întregul sistem de alimentare poate fi păstrat curat;
- Datorită formulei de aditivi, motorul își menține flexibilitatea inițială și accelerația;
- Prin utilizare prelungită, depunerile vechi din rezervor și de pe supape se dizolvă;
- Se reduc astfel numărul de defecțiuni și se extinde durata de viață a motorului.
EVO Diesel
EVO Diesel – performanță garantată
Carburantul EVO Diesel este o motorină cu aditivi de ultimă generație, dezvoltați în exclusivitate pentru MOL de către un producător de aditivi recunoscut la nivel mondial. EVO Diesel este ideal atât pentru sistemele de injecție moderne la înaltă presiune (commonrail), precum și pentru motoarele de diesel convenționale.
Cui recomandăm EVO Diesel?
- Celor care apreciază fiabilitatea și conducerea economică în același timp;
- Celor care vor să protejeze piesele autoturismului chiar din momentul alimentării;
- Celor care vor să reducă amprenta condusului asupra mediului înconjurător.
PROTECȚIE ȘI FIABILITATE
Motorina EVO Diesel
Combustibilul EVO Diesel asigură multiple beneficii pentru mașina ta.
- Protejează motorul împotriva depunerilor și coroziunii, dar în același timp reduce uzura;
- Asigură un ralanti mai stabil și totodată reduce emisiile de noxe în cazul motoarelor turbo;
- Pachetul de aditivi care are si rol de lubrifiere, împiedicând uzura sistemului de alimentare;
- Inhibitorul de încărcare statică face ca alimentarea să fie mai sigură pentru motor.
Recomandări pentru condiţii meteorologice extreme
Informaţii tehnice
În conformitate cu standardul european SR EN 590+AC (valabil inclusiv pentru România) care reglementează caracteristicile obligatorii ale motorinelor care se pot introduce pe piaţă, precum şi cu standardele interne ale MOL Plc., pentru România, ţară cu climat temperat, este prevăzută o temperatură limită de filtrabilitate la rece (TLF) a motorinelor de minim -15˚C pe perioada de iarnă, considerată între 16 Noiembrie – 14 Martie.
Produsele noastre depăşesc aceste cerinţe standarde pe timp de iarnă (valorile determinate pentru TLF a loturilor de produs este între -24 şi -30 ˚C), caracteristici aferente motorinelor pentru climat arctic. Motorina produsă de MOL conţine şi un aditiv special care împiedică, inhibă formarea de cristale de parafină la temperaturi scăzute (acesta nu este o cerinţă standard, ci o cerinţă autoimpusă de compania noastră).
Cu toate acestea, condiţiile de frig extrem favorizează formarea cristalinelor de parafină care pot cauza înfundarea filtrului de combustibil a autovehiculelor, îngreunând astfel pornirea motoarelor. În astfel de cazuri singura soluţie reprezintă încălzirea carburantului sau a filtrului. Aditivarea ulterioară nu mai poate îmbunătăţi proprietăţile motorinei privind rezistenţa la temperaturi scăzute, aditivarea are doar efect de prevenire.
Temperatura la care încep să apară primele formaţiuni de parafină, când motorina începe să capete un aspect opalescent (uşor opac), se numeşte temperatură de tulburare şi poate să fie mult diferită de temperatura limită de filtrabilitate, TLF. Practic o motorină cu TLF de -28 ˚C poate să capete aspect opalescent încă de la -10 până la -20 ˚C. Acest lucru nu înseamnă că motorul va porni cu greutate, dimpotrivă, motorul va porni normal, deoarece dimensiunile acestor cristale de parafină sunt mai mici decât porii filtrului de combustibil.
Sfaturi pentru evitarea problemelor de pornire a motoarelor în timpul iernii:
- În cazul în care este posibil, faceţi plinul de fiecare dată, deoarece:
- cantitate mai mare de carburant se răceste mai lent,
- menţinând rezervorul plin, nu rămâne loc pentru aer, care de obicei este umed. Vaporii din aer se vor condensa pe pereţii reci ai rezervorului după parcarea autovehiculului (fenomen asemănător cu aburirea oglinzii reci din baie) formându-se picături de apă care se scurg în motorină şi-i deteriorează calitatea (picăturile de apă pot îngheţa apoi în filtru),
- în cazul în care sunteţi surprins într-un blocaj de circulaţie, veţi avea carburant suficient să vă încălziţi până când se reia circulaţia normală.
- Este recomandat să porniţi periodic motorul, chiar dacă nu doriţi să vă deplasaţi cu autovehiculul, mai ales dacă aţi fost nevoit să alimentaţi motorină cu TLF mai ridicat decât temperatura exterioară. În timpul funcţionării motorului carburantul din rezervor se amestecă cu cel recirculat din motorul cald (prin aşa numita conductă de retur).
- Este necesară verificarea şi curăţarea periodică sau înlocuirea filtrului de combustibil de depuneri şi de apă (datorită fenomenului de condensare).
- Este indicată şi curăţarea preventivă a rezervorului, mai ales la vehiculele cu rulaj ridicat sau vechime mai mare, deoarece în timp se pot acumula depuneri de apă, chiar şi în condiţiile în care se alimenteză cu carburant de calitate, prin fenomenul de condensare a vaporilor de apa proveniţi din aerul umed descris mai sus. În cursul iernii această cantitate de apă poate să ajungă in filtrul de motorină şi să îngheţe. Dacă nu este posibilă curăţarea rezervorului, se poate folosi unul din aditivii speciali comercializaţi şi în benzinăriile noastre.
- Verificaţi la un service autorizat dacă filtrele cu care este dotat autovehiculul
Dumneavoastră respectă recomandările producătorului pentru România, unde motorina se fabrică pe baza standardului SR EN 590+AC. O problemă care poate să apară la unele modele de autovehicule este echiparea cu filtru de combustibil neadaptat condiţiilor din România, unde temperaturile sunt mult mai scăzute, mai ales în unele regiuni. Pe piaţă există şi autovehicule fabricate pentru ţări cu climat tropical, care ulterior au fost importate în ţara noastră, fără a fi dotate cu filtre de combustibil potrivite sezonului rece. Având în vedere că TLF se determină cu un anumit tip de filtru (conform standardului european SR EN 116), este posibil ca autovehiculele dotate cu filtre cu porozitate mai fină decât orificiile filtrului standard (45 µm) să nu mai poată porni de la temperaturi mai ridicate faţă de TLF indicat al motorinei achiziţionate. - Pentru a uşura pornirea, este necesar să aveţi şi acumulatorul în stare perfectă. Starea bateriei influenţează decisiv capacitatea de pornire a motorului (la temperaturi scăzute puterea bateriei scade considerabil).
- În limita posibilităţilor, parcaţi vehiculele în spaţii închise, ferite de îngheţ, sau măcar adăpostite de vânt şi viscol.
- Calitatea şi starea uleiului de motor pot afecta pornirea la rece a vehiculelor.
- Starea tehnică precară a motorului (raportul de comprimare) poate îngreuna, de asemenea pornireala rece. Acest lucru ar trebui verificat la un service specializat, de preferinţă înainte de instalarea iernii.