Sfaturi de întreţinere pentru maşini de grădinărit cu benzină
Rodajul motorului
- Înainte de prima pornire a motorului trebuie să-l umpleţi cu grijă, cu un ulei care corespunde specificaţiilor privind calitatea descrise în manualul de utilizare
- Porniţi motorul cu o turaţie mai mică decât cea medie timp de 2-3 ore, perioada clasică de rodare, așa cum prevede manualul de service
- Schimbaţi uleiul de motor
- Acum maşina este gata pentru funcţionare normală.
Verificaţi motorul înaintea începerii sezonului de grădinărit primăvara!
- Înainte de a porni motorul, lubrifiaţi cablurile Bowden şi verificaţi mecanismul de demarare! Dacă este defect, trebuie schimbat
- Verificaţi starea bujiilor
- Verificaţi cu atenţie starea filtrului de aer. Dacă este contaminat sau murdar, trebuie curățat, dacă e defect, trebuie schimbat
- Verificaţi sistemul de alimentare cu carburant. Tuburile, cablurile şi filtrele deteriorate trebuie schimbate imediat
- Controlaţi dacă motorul este ferit de contaminări şi de praf. Curăţaţi cu mare atenţie aripioarele de răcire pentru a evita supraîncălzirea
- Periodic verificaţi şi strângeţi şuruburile, bolţurile şi celelalte elemente de fixare
Evitaţi avariile sau defecțiunile prin folosirea uleiului de motor corespunzător!
Folosind lubrifiantul ales corect, puteţi mări până la maxim durata de viaţă planificată şi performanţa echipamentelor de grădinărit. Dacă motorul nu este lubrifiat corespunzător, mai devreme sau mai târziu va avea probleme, necesitând reparaţiile din cele mai scumpe pentru utilajul de grădinărit
Unul dintre punctele critice ale întreţinerii unui utilaj de grădinărit cu motor în patru timpi este nivelul şi calitatea potrivite ale uleiului.
La ce trebuie să fiţi atent în mod special?
- Respectaţi ciclul de schimbare specificat în manualul de utilizare!
- Verificaţi cu regularitate nivelul uleiului de motor!
- Când schimbaţi sau reumpleţi uleiul, folosiţi întotdeauna ulei corespunzător clasei de viscozitate şi nivelului de performanţă specificate în manualul de utilizare!
! Uleiul de motor cu viscozitate necorespunzătoare poate cauza dificultăţi de lubrifiere şi de pornire a motorului. Nivelul neadecvat de performanţă poate cauza depuneri şi avarii ale motorului.
Motoare în doi timpi pentru echipamente de grădinărit
- Asiguraţi raportul de amestec benzină-ulei specificat de producător! Folosind un raport de amestec potrivit, reduceţi riscul de avarii ale motorului, puteţi evita problemele bujiei şi puteți reduce la minim poluarea mediului înconjurător.
- Uleiurile de motor recomandate pentru motoare în doi timpi conţin un aditiv de predizolvare care facilitează miscibilitatea mai rapidă a benzinei.
Informaţii importante cu privire la utilizarea şi depozitarea carburanților
- Motoarele în patru timpi funcţionează cu benzină cu cifra octanică 95
- În cazul motoarelor cu lubrifiere mixtă folosiţi întotdeauna amestec de ulei proaspăt și benzină!
- Carburanții se depozitează separat, în recipiente curate, destinate în mod special acestui scop, pentru a evita folosirea lor necorespunzătoare. Acest lucru este extrem de important în cazul motoarelor în doi timpi cu lubrifiere mixtă
- Recomandăm folosirea recipientelor din alte materiale decât metalul, deoarece interiorul recipientelor din metal rugineşte cu timpul şi particulele de rugină în suspensie pot cauza înfundare
- Dacă doriţi să depozitaţi carburantul în recipiente din plastic, înaintea cumpărării verificaţi ca acestea să fie rezistente la benzină, deoarece materialul plastic dizolvat poate cauza carburatorului probleme mari şi costisitoare.
- Deoarece benzina fără plumb acţionează foarte agresiv asupra pieselor de cauciuc, vă recomandăm să goliţi rezervorul maşinii înaintea sezonului de iarnă, apoi menţineţi motorul în funcţiune până când carburantul se goleşte complet.