Utilizăm cookies pentru a îmbunătăți structura și conținutul paginilor noastre de internet, experiența ta ca vizitator și pentru a-ți transmite mesaje de publicitate cat mai relevante. Făcând click pe butonul "Accept" îți exprimi acordul cu politica de cookies a molromania.ro pe acest dispozitiv, în cazul în care setările tale nu le dezactivează.

ACCEPT
Facebook Linkedin Instagram

Caută după dată:

Caută după cuvinte cheie:

MOL lansează conceptul Fresh Corner în România

  • Grupul MOL a deschis la Ploiești prima benzinărie din România care integrează noul concept de stație
  • MOL România va include în acest an 5 benzinării în proiectul pilot de lansare a conceptului Fresh Corner
  • Oferta Fresh Corner a MOL România este adaptată necesităților de cumpărare de zi cu zi ale clienților

PLOIEȘTI, 28 iulie, 2015 – MOL România a inaugurat la Ploiești (Blejoi) prima benzinărie în cadrul proiectului pilot de introducere a conceptului Fresh Corner. Compania va deschide 5 astfel de stații în cadrul proiectului pilot, în acest an.

Fresh Corner reprezintă punctul central a noului concept de magazin, care acordă o mai mare importanță produselor alimentare proaspete, cumpărăturilor pentru acasă și sortimentelor de cafea.
“Conform celor mai recente tendințe de pe piață și noii strategii pentru segmentul Retail, Grupul MOL a deschis prima stație Fresh Corner în România. Având o prezență regională, Grupul MOL a identificat noi moduri de a valoriza rețeaua sa de benzinării, definind o nouă ofertă relevantă pentru clienții săi, cu accent pe cafea, produse alimentare proaspete și o gamă extinsă de cumpărături pentru acasă, plasate conform unui nou design al interiorului magazinului”, a declarat Lars Höglund, Vice-Președinte Senior al al Grupului MOL, responsabil de segmentul Retail.

MOL România va deschide încă 4 stații în cadrul proiectului pilot în acest an, în București și Sibiu. Compania intenționează să înnoiască o parte a rețelei de distribuție în 2016, conform rezultatelor studiilor de cercetare a satisfacției clienților.

“Fresh Corner este un concept regional, a cărui implementare a fost precedată de studii aprofundate în mai multe țări. În România am organizat o serie de focus grupuri pentru selecția aromelor de cafea și a produselor de patiserie. Vom monitoriza cu atenție cum va fi integrată noua ofertă de produse în obiceiurile de cumpărături zilnice ale șoferilor români”, a declarat Camelia Ene, Head of Retail la MOL România.

Unul dintre produsele principale ale Fresh Corner este cafeaua: un aparat inovator, cu autoservire și ecran tactil permite clienților care doresc să își prepare singuri cafeaua să aleagă dintre 26 de arome de cafea, proaspăt măcinată din boabe. Un barista poate prepara 23 de tipuri de cafea pentru drum și 16 tipuri de cafea care pot fi savurate în benzinărie.
Sandvișurile sunt pregătite pe loc iar produsele de patiserie și panificație sunt proaspăt coapte. Sortimentația din magazin are un element de noutate față de oricare alt distribuitor de carburanți din România: produse din gama cumpărăturilor zilnice, la prețuri competitive, adaptate necesităților de cumpărare de zi cu zi ale clienților. Această gamă include făină, zahăr, orez, fasole, conserve – de carne și de pește, fructe, legume și produse semi-preparate.
Secțiunea de produse reci cuprinde lactate – lapte, iaurturi, kefir, ouă și deserturi.
Fresh Corner include echipamente de ultimă generație cum ar fi aparatul de cafea pentru autoservire cu ecran tactil, aparatul pentru ceai și cele trei cuptoare (de panificație, patiserie și cel rapid).

MOL România majorează sprijinul pentru tinerii talentați în cadrul ediției jubiliare a programului „MOL – Pot Ajuta?”

  • MOL România și Fundația pentru Comunitate au lansat a zecea ediție a programului de promovare a tinerelor talente MOL – Pot ajuta?
  • Sprijinul financiar a fost majorat, începând cu ediția jubiliară, la 350.000 lei
  • În cei nouă ani de existență a programului au fost acordate finanțări în valoare de peste 2.160.000 lei, pentru 2.160 de tineri sportivi și artiști

27 mai 2015, BUCUREȘTI – MOL România și Fundația pentru Comunitate au lansat cea de-a zecea ediție a Programului MOL de promovare a tinerelor talente „Pot ajuta?”. Începând cu ediția jubiliară, sprijinul acordat de MOL România tinerilor talentați din domeniul sportului și artei a fost majorat la 350.000 de lei anual.

Evenimentul lansării ediției jubiliare a programului „MOL – Pot ajuta?” a fost marcat de prezența tinerilor susţinuţi prin program, care au fost medaliaţi sau au obținut rezultate deosebite la concursuri şi competiţii mondiale, continentale și naționale. Valoarea sponsorizărilor acordate de MOL România pentru tinerii talentați a crescut de la 290.000 de lei la 350.000 de lei pe ediție, începând cu acest an.

„Prezenţa noastră continuă, stabilă și activă de nouă ani în comunitățile tinerilor artiști și sportivi ne-a permis să întâlnim tineri ale căror calități și aptitudini servesc drept exemplu pentru noi toți; oameni care, pe lângă talent dau dovadă de valori morale solide, disciplină mentală și caracter de admirat. Ei ne demonstrează, prin sutele de medalii și rezultate pe care le-au obținut în acești ani, că nu este loc de automulțumire. Avem un angajament să le fim alături. Cu gândul la viitorul nostru ca societate, ne simțim onorați să sprijinim tinerii talentați atunci când se află la începutul carierei lor”, a declarat Kinga Daradics, Country Chairman & CEO al companiei MOL România.

Tinerii se pot înscrie în program atât individual cât și în cadrul unor echipe sportive sau ansambluri artistice. În timpul celor nouă ani de existență continuă a programului, MOL România a acordat finanțări în valoare de peste 2.160.000 de lei unui număr de 2.160 de sportivi şi tineri artişti din toată țara.

Beneficiarii ediției 2014 al programului au obținut peste 550 de medalii la campionate, cupe și competiții mondiale, continentale, internaționale și naționale.

”Majorarea sprijinului financiar la 350.000 lei oferă posibilități lărgite tinerilor în achiziționarea echipamentelor sportive și a instrumentelor artistice sau pentru acoperirea cheltuielilor de deplasare la concursuri și festivaluri interne sau internaționale. Pe lângă obţinerea sprijinului material, prin participarea la acest program, tinerii învaţă şi accesarea şi administrarea resurselor necesare pentru activitatea lor, iar noi îi suntem parteneri şi în acest aspect”, a declarat András Imre, directorul executiv al Fundației Pentru Comunitate.

La evenimentul de lansare au participat membri juriilor de sport și de arte: Violeta Beclea-Székely, Laura Cârlescu Badea, Ivan Patzaichin, Doina Sava, Márkos Albert, Stela Drăgulin.

Aceștia au vorbit despre importanța existenței programului, necesitatea finanțării tinerilor talentați, utilizarea finanțărilor primite în dezvoltarea sportivă și artistică, precum și despre rezultatele obținute de tineri.

Nouă beneficiari al ediției precedente au fost acreditați pe o perioadă de un an drept ambasadori ai Programului MOL de promovare a talentelor „Pot ajuta?”. „Corpul diplomatic” al talentului este coordonat de scrimera Amalia Tătăran, medaliată cu bronz la campionatele mondiale și europene de spadă, susținută și ea la ediția precedentă a programului „MOL - Pot ajuta?”.

Ambasadorii programului sunt: Noémi Bálint, campioană națională la atletism; Benedicta Cadăr, interpretă nai; Mălina Ciobanu, violonistă; Ada Ciontu, artist desen; Mircea Dumitrescu, violonist; Emil Imre, patinator viteză, medaliat cu aur și argint la Festivalul Olimpic al Tineretului European; Ștefan Mușei, medaliat cu argint la Cupa României sanie; Alexandra Predescu, campioană mondială la scrimă; Teatrul Independent Osonó.

Imagini de la evenimentul de lansare sunt disponibile pe canalul dedicat al MOL Romania. Programul oferă 350.000 lei în sprijinul participării la concursuri sau achiziţiei de echipamente şi materiale pentru tinerii sportivi și artiști cu vârste între 8 şi 18 ani respectiv pentru categoria 18+.

Despre program:

În cadrul programului „MOL - Pot ajuta?”, un solicitant poate să obțină finanțare în valoare maximă de 10.000 lei pentru a acoperi cheltuielile de transport legate de activitatea sa sportivă sau artistică sau pentru a achiziţiona echipamente şi materiale. Din finanțarea totală a ediţiei a 10-a, 160.000 lei sunt destinați sportului, 120.000 lei domeniului artelor și 70.000 lei pentru categoria de vârstă de peste 18 ani, în cadrul căreia pot solicita sprijin acei tineri, care au beneficiat deja de sponsorizări în ultimii ani și au depășit vârsta majoratului.

Solicitările pot fi depuse până la data de 27 iunie 2015, iar detaliile programului pot fi găsite pe www.pentrucomunitate.ro și www.molromania.ro


Solicitările vor fi evaluate de două jurii de specialitate. Preşedintele juriului la secţiunea sport este Violeta BECLEA-SZÉKELY, campioană europeană la atletism şi doctor în sport, iar la secţiunea artă violonistul Albert MÁRKOS, concertmaestrul Filarmonicii Transilvania din Cluj.

Descărcare

MOL România: primele 6 stații din rețeaua preluată în 2015 au standard vizual MOL

  • Grupul MOL a finalizat trecerea la marca MOL pentru primele 6 benzinării ale rețelei achiziționate în 2015
  • Stațiile în care au fost introduse elementele specifice mărcii MOL sunt amplasate în București și în județul Constanța
  • Cardurile de carburant MOL și cele de loialitate MultiBonus sunt acceptate în rețeaua extinsă

BUCUREȘTI, 23 Aprilie, 2015 – Grupul MOL a finalizat trecerea la marca MOL pentru primele 6 benzinării ale rețelei achiziționate în 2015, acestea fiind amplasate în București și în județul Constanța. Alte stații sunt aproape de finalizarea introducerii elementelor specifice mărcii MOL.

“Grupul MOL are un obiectiv ambițios: să fie prima alegere pentru clienții și partenerii săi. Astfel, benzinăriile din rețeaua preluată în România sunt deja aprovizionate cu carburanți de calitate produși în rafinăriile Grupului MOL, iar clienții pot folosi cardurile de fidelitate MultiBonus în rețeaua extinsă. MOL a extins oferta de servicii cu valoare adăugată crescută pentru partenerii deținători de carduri de carburant, care beneficiază acum de o acoperire geografică mai întinsă”, a declarat Camelia Ene, Head of Retail la MOL România.

Grupul MOL a finalizat cu succes achiziția ENI Romania, inclusiv a rețelei de benzinării, pe 2 februarie 2015. Compania a fost redenumită MOL Ro Comerț și va fuziona cu MOL România la o dată ulterioară.
Trecerea la marca MOL în rețeaua preluată este un proces complex, care presupune armonizarea unor sisteme diverse. În aceste stații, cardurile MultiBonus pot fi utilizate pentru a acumula puncte de loialitate, puncte care pot fi cedate online pentru a comanda produse din catalogul MultiBonus. În rețeaua extinsă, partenerii își pot folosi cardurile de carburant MOL Gold, MOL Silver și MOL Green precum și cardurile emise de terțe părți: Euroshell, DKV, UTA și E100.

 

Grupul MOL a lansat PIMS Academy 2015, oferind absolvenților români șansa de a deveni experți în optimizarea proceselor din industria petrolieră

  • Grupul MOL în colaborare cu Universitatea Pannonia oferă candidaților oportunitatea de a dobândi cunoștințe solide în industria petrolieră
  • Candidații se pot înscrie până la data de 8 mai 2015 pentru programul de studiu la zi, cu durata de 2 semestre
  • Participanții cu performanțe deosebite vor avea ocazia de a deveni membri ai dinamicei echipe internaționale a Grupului MOL

BUCUREȘTI, Aprilie XX, 2015 – Grupul MOL oferă tinerilor absolvenți din România oportunitatea de a dobândi cunoștințe profesionale solide, acces la programe informatice de top și experiența unor operațiuni complexe chiar în interiorul industriei petroliere, prin participarea la PIMS Academy 2015.

PIMS Academy este un program de studii postuniversitare desfășurat în Ungaria în mai multe orașe, care oferă un atestat profesional acreditat: Specialist în Optimizarea Lanțului de Aprovizionare în Industria Petrolieră - Supply Chain Optimisation in Petroleum Industry (SCOPI).

Candidații cu performanțe deosebite vor avea oportunitatea de a deveni membri ai dinamicei echipe internaționale a Grupului MOL. 72% dintre absolvenții primelor patru ediții ale PIMS Academy sunt acum angajați ai companiilor Grupului MOL, la nivel internațional.

Durata programului este de două semestre, la care se poate adăuga un an suplimentar de training la angajator. Candidații eligibili sunt cei care dețin o diplomă de licență sau de master sau echivalentă a acestora în chimie, inginerie chimică, tehnologia informației, matematici aplicate, economie sau administrarea afacerilor și au cel mult doi ani de experiență de lucru. Absolvenții de până acum ai PIMS Academy au intrat în program după ce au studiat anterior inginerie, economie, tehnologia informației, matematică sau fizică.

PIMS Academy va începe în luna Septembrie 2015 iar participanții vor primi un atestat profesional acreditat, vor acumula experiență apreciată pe piața muncii și vor beneficia de sprijin financiar, de un sistem competitiv de stimulente și training orientat pe latura practică.

Candidații trebuie să se înscrie în PIMS Academy 2015 până la 8 Mai, 2015 prin secțiunea dedicată ”PIMS Academy Participant” a paginii de cariere a Grupului MOL pe platforma LinkedIn. Cunoașterea avansată a limbii engleze este o condiție esențială, iar experiența de lucru, în special în domeniul industrial, constituie un avantaj.

Scopul programului este acela de a instrui specialiști în industria petrolieră pentru Grupul MOL, profesioniști calificați pentru activități de management al lanțului de aprovizionare, modelarea și optimizarea întregului lanț valoric, maximizarea utilizării capacităților de rafinare, logistice, comerciale și de petrochimie.

Programul conferă eduație profesională apreciată pe piața muncii, în cadrul unui orar la zi, în colaborare cu Facultatea de Tehnologia Informației a Universității Panonia. Grupul MOL Oferă un sprijin financiar important pentru curicula, iar participanții vor beneficia de un sistem de stimulente pe parcursul studiilor.

Pentru detalii și întrebări vă rugăm să vă adresați la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

MOL România și Fundația pentru Comunitate au lansat pentru al șaselea an consecutiv Premiile Mentor

MOL România și Fundația pentru Comunitate au acordat Premiile Mentor pentru Excelență în Educație unui număr de zece profesori și antrenori, în cadrul unui eveniment ajuns la cea de-a cincea ediție și în cadrul aceleiaşi gale au lansat și noua ediție a programului, pentru al șaselea an consecutiv.

Invitatul de onoare al acestei ediții a Galei Premiilor Mentor a fost multiplul campion olimpic Ivan Patzaichin, care a vorbit despre importanța recunoașterii antrenorilor ce conduc generații întregi spre succes, dar a căror activitate rămâne în umbră, de multe ori fiind nerecompensată moral sau material.

Fiecare dintre cei zece laureați din cadrul acestei ediții a primit un premiu în valoare de 8.000 de lei și un trofeu special, Trofeul Mentor, realizat de cunoscutul artist plastic Ioan Nemțoi.

”În decursul celor cinci ani de când am lansat Premiul Mentor, am reușit să recunoaștem public munca și activitatea a 50 de dascăli de excepție. Totodată, am creat o platformă prin care comunități dintre cele mai diverse din România pot face nominalizări pentru această distincție. Am remarcat în timp că există o serie de trăsături comune ale mentorilor, cum ar fi devotamentul și entuziasmul. Este vorba despre oameni care și-au depășit rolul tradițional de dascăli sau antrenori și, fără a căuta nicio recompensă , și-au pus la bătaie timpul și cunoștințele și tot sufletul pentru a sădi valori în sufletul copiilor”, a declarat Kinga DARADICS, CEO & Country Chairman MOL România.

Cei zece mentori din acest an au fost selectați de către Consiliul Director al Fundaţiei Pentru Comunitate, care a primit 441 dosare prin care au fost nominalizate 202 de persoane. La fel ca în cazul ultimelor trei ediții, unii dintre premianți au fost nominalizați a doua oară. Nominalizările pot fi repetate pentru ediţiile viitoare.

„Laureaţii acestei ediții au fost nominalizați atât de către foști elevi, de către tineri, discipoli de azi, cât și de către comunitățile unde își desfășoară activitatea. Nominalizările deosebit de frumoase reflectă relațiile de valoare mentor-discipol, decisive pentru destinul tinerilor”, a declarat András Imre, directorul executiv al Fundației Pentru Comunitate.

Mentorii distinși la cea de-a cincea ediție a Premiilor Mentor pentru Excelență în Educație sunt

  • Daniela Luminița Ceredeev, profesor de limbă și literatură română, Vatra Moldoviței
  • Dvorácsek Ágoston, profesor de fizică, Aiud
  • Ligia Letiția Jicman, profesor, antrenor de șah, Timișoara
  • Geanina Mangalagiu, profesor de chimie, Iași
  • Mircea Nistor, profesor de fizică, Hunedoara
  • Viorica Nistoroiu, profesor de pian, București
  • Nyiri Zoltán, profesor de pictură, Satu Mare
  • Peloc Mateiu, antrenor, Arad
  • Emilia Roșca, profesor de limbă franceză, Cluj
  • Székely Géza, profesor arte plastice, Cluj

Videoclipurile cu premianții: https://www.youtube.com/user/MOLRomaniaSocial/videos

Totodată, organizatorii evenimentului – MOL România și Fundația pentru Comunitate – au lansat ediția următoare a programului, înscrierile putând fi făcute până la data de 31 Decembrie 2015. Dosarele de nominalizare trebuie întocmite în conformitate cu anunțul Programului. Mai multe detalii despre program pe www.molromania.ro și www.pentrucomunitate.ro

Descărcare

Grupul MOL finalizează achiziția benzinăriilor ENI în România

Grupul MOL finalizează achiziția benzinăriilor ENI în România

  • Grupul MOL a încheiat cu succes achiziția unui număr de 42 de benzinării ENI, amplasate în zone cu trafic intens
  • În cursul anului 2015, rețeaua de distribuție a Grupului MOL în România va ajunge la aproximativ 200 de stații de alimentare
  • Cele 42 de unități preluate vor funcționa sub marca MOL
     
    București, România - 2 Februarie 2015 – Grupul MOL a finalizat cu succes achiziția ENI România, incluzând rețeaua de 42 de benzinării, ceea ce va consolida semnificativ poziția Grupului MOL pe piața locală. Elementele de identitate specifice mărcii MOL vor fi introduse în scurt timp în stațiile preluate.

"Această tranzacție contribuie în mod semnificativ la atingerea obiectivului Grupului MOL de a-și spori cota de piață și acoperirea în regiunea Europei Centrale și de Est și în special în România. Suntem hotărâți să dezvoltăm pe termen lung operațiunile din această țară. Căutăm permanent modalități de a îmbunătăți experiența clienților și de a le oferi o gamă extinsă de produse, pe lângă portofoliul de carburanți", a declarat Lars Höglund, Senior Vice-President al diviziei de Retail a Grupului MOL.
Ca urmare a integrării benzinăriilor achiziționate, Grupul MOL va ajunge în 2015 la o rețea de aproximativ 200 de unități în România. După ce operațiunea de introducere a elementelor specifice mărcii MOL în cadrul benzinăriilor achiziționate va fi încheiată cu succes, Grupul MOL va continua să ofere șoferilor din România servicii de calitate, ca de exemplu programul de loialitate MultiBonus. În plus, companiile vor avea la dispoziție carduri de carburant acceptate într-o rețea extinsă, în special în sudul României.

"MOL România are un model de afaceri construit în jurul clienților săi, iar în ultimii ani am reinvestit în mod permanent cea mai mare parte a profitului obținut atât în extinderea rețelei, cât și în îmbunătățirea serviciilor și a competențelor echipei noastre. Obiectivul nostru principal este ca durata procesului de trecere la marca MOL să fie redusă și să punem la dispoziția clienților, cât de repede posibil, produse și servicii de calitate înaltă în benzinăriile nou-achiziționate”, a declarat Kinga Daradics, Country Chairman & CEO MOL România.

Ca urmare a finalizării tranzacției, ENI România va fi redenumită MOL Retail Comerț SRL începând cu 2 februarie 2015. Ulterior, această companie va fuziona cu MOL România.

MOL România și Fundația pentru Parteneriat lansează a zecea ediție a programului Spații Verzi

MOL România și Fundația pentru Parteneriat lansează a zecea ediție a programului Spații Verzi

  • Programul Spații Verzi derulat de MOL România și Fundația pentru Parteneriat a ajuns la a zecea ediție
  • Finanțările totale acordate de MOL România de la începutul programului au depășit 1 milion de euro
  • Numărul total al voluntarilor, participanţilor depăşeste 150.000, echivalentul populației unui oraş mare din România, cum ar fi Arad, Sibiu, Bacău sau Târgu Mureş


22 ianuarie 2015, Miercurea-Ciuc
– MOL România și Fundația pentru Parteneriat au lansat cea de-a zecea ediție a programului Spații Verzi, cea mai veche platformă de responsabilitate socială a MOL România, invitând organizațiile neguvernamentale să depună propunerile de proiecte în domeniul protecției mediului.

Compania va acorda în cadrul ediției 2015 a programului finanțări în valoare de 150.000 euro în cadrul celor două componente ale programului: Spații Verzi Urbane și Arii Naturale protejate.

”Echipa MOL România consideră că mediul înconjurător reprezintă una dintre cele mai de preț moșteniri pe care le lăsăm copiilor noștri, generațiilor viitoare. În ultimii nouă ani s-au alăturat eforturilor noastre peste 150.000 de voluntari, care ne împărtășesc dorința de a acționa astăzi pentru a asigura un viitor verde în orașe și arii naturale protejate. Cred că aceste comunităţi de voluntari reprezintă cel mai important rezultat al angajamentului nostru față de mediul înconjurător”, a declarat Kinga Daradics, Chairman & CEO MOL România.

Organizațiile neguvernamentale pot trimite propunerile de proiecte până la data de 18 februarie 2015. Acestea vor fi evaluate de către un juriu de specialitate. Câștigătorii vor fi anunţaţi pană la sfârșitul lunii martie.

Suma maximă ce poate fi alocată unui proiect pentru reabilitarea sau crearea spaţiilor verzi urbane este de 9.000 de lei. În cazul proiectelor pentru popularizarea ariilor protejate, nivelul maxim de finanţare individuală este de 20.000 lei. Mai multe detalii despre program pot fi găsite pe site-ul www.spatiiverzi.org.ro, www.molromania.ro, respectiv www.repf.ro

„Parteneriatul dintre MOL România și Fundația pentru Parteneriat este probabil unul dintre cele mai durabile de pe paleta CSR-ului din România. Am depășit zece ani de cooperare și mergem înainte în continuare cu această colaborare fructuoasă concretizată în programul Spații Verzi. Această conlucrare longevivă, demonstrează că parteneriatul este clădit pe baze solide cum ar fi respectul, încrederea și înțelegerea reciprocă a valorilor și obiectivelor organizaționale. Astfel programul nostru comun produce an de an beneficii atât la nivelul organizaților noastre cât și la nivelul societății”, a declarat László Potozky, directorul Fundaţiei pentru Parteneriat.

 

Continuând tradiția edițiilor precedente, vor fi acordate finanțări pentru următoarele tipuri de activități:

  • crearea unor spații verzi urbane sau reabilitarea acestora prin metode ecologice,
  • educaţie ecologică non-formală în rândul tinerilor şi a comunităţilor locale,
  • organizarea taberelor Junior Ranger,
  • activități organizate cu ocazia Zilei Ariei Protejate sau a altor zile mondiale ca Ziua Pământului sau Ziua Biodiversității,
  • înființarea sau amenajarea centrelor de vizitare a ariilor protejate,
  • crearea și amenajarea unor poteci tematice în scop educaţional.

În cadrul programului Spații Verzi este încurajată abordarea creativă a activităților din domeniul protecției mediului în vederea implicării comunităților locale. Cei interesați vor găsi manuale educative cu idei pentru realizarea activităților ecologice pe pagina web a programului și a Fundației pentru Parteneriat.

 

Premiile Spaţii verzi 2014

Câştigătorul premiului „Spaţii Verzi” 2014 este Asociația Centrul de Resurse Pentru Dezvoltare 2020 din Galați. Aceasta a creat un spațiu public urban cu caracter tematic, denumit “Grădina Senzorială”, cu o suprafață de 750 mp în incinta Grădinii Botanice din Galați, care cuprinde mai multe arii funcționale: o alee terapeutică, alei de acces, 5 grădini verticale cu plante aromatice, 5 alveole cu plante aromatice și un spațiu de relaxare. Totodată a fost realizat un program permanent de educație ecologică, denumit „Terapia Naturii”, a cărei metodologie are la bază utilizarea tuturor simțurilor și promovarea unui comportament responsabil cu mediul. Valoarea premiului este echivalentul sumei acordate acestei organizaţii la ediția precedentă.

Câştigătorul premiului „Arii Naturale Protejate” 2014 este Asociația Drag de Hațeg. Proiectul premiat, denumit „Casa Vulcanilor, punct de vizitare și educație non-formală în Geoparcul Dinozaurilor Țara Hațegului”, urmăreşte promovarea şi popularizarea ariei protejate cu scopul de a ridica nivelul de acceptare a acestuia în rândul comunităţilor locale prin intermediul implicării ONG-urilor, şcolilor și a comunităţilor locale. În cadrul proiectului, asociația a realizat punctul de vizitare ”Casa Vulcanilor”, o construcție ecologică din lemn și cob, amenajat ca muzeu al vulcanilor și punct de educație non-formală. Proiectul s-a remarcat prin coeziunea parteneriatului, prin numărul mare de voluntari implicați în activități, precum și prin rezultatele obținute. Valoarea acestui premiu este de 10.000 de lei.

 

Detalii despre program

În 2014 au fost acordate finanțări în valoare totală de 641.798,83 lei pentru 49 de proiecte, în care s-au implicat mai mult de 17.000 de persoane. În cadrul componentei Spații Verzi Urbane au fost înființate sau reamenajate spații verzi cu o suprafață totală de 28.029 mp unde au fost plantați peste 2.300 de arbori şi arbuşti, precum și 12.400 de răsaduri de flori. În cadrul componentei Arii Naturale Protejate s-au amenajat 5 poteci tematice, au fost organizate 12 tabere Junior Ranger, 13 expoziții în centrele de vizitare și 15 evenimente legate de “Ziua Ariei Naturale Protejate’’și „Ziua Biodiversității’’.

Până prezent, MOL România și Fundația pentru Parteneriat au finanțat „înverzirea” unei suprafețe de aproximativ 400.000 mp și înfrumusețarea a 229 spații urbane prin plantarea a 121.000 de arbori, arbuști şi flori. Mai mult de 150.000 participanți s-au implicat în activitățile derulate în cadrul edițiilor anterioare a programului. Aceştia formează o comunitate de mărimea populaţiei unui oraş mare din România, cum ar fi Arad, Sibiu, Bacău sau Târgu Mureş. Prin sprijinul acordat, 147 de proiecte au contribuit la promovarea ariilor protejate din țară, prin diverse activități: organizarea taberelor Junior Ranger, crearea centrelor de vizitare, înființarea potecilor tematice, organizarea de expoziții, workshopuri și seminarii, reușind astfel implicarea eficientă a comunităților locale.

 

Descărcare

Peste 730 de copii și tineri cu nevoi speciale vor fi susţinuţi prin a șasea ediţie

  • MOL România anunţă câștigătorii celei de-a șasea ediții a programului MOL pentru sănătatea copiilor
  • Compania va sprijini cu 300.000 de lei 19 proiecte care vor asigura terapii alternative pentru copii și tineri cu nevoi speciale de sănătate
  • În ediţiile precedente, MOL România a susţinut cu aproape 1,5 milioane de lei proiecte care au ajutat 7.300 de copii

20 ianuarie 2015, CLUJ-NAPOCA – MOL România și Fundația pentru Comunitate au anunțat astăzi, la Cluj-Napoca, organizațiile non-profit care vor beneficia de o finanțare totală în valoare de 300.000 de lei în cadrul celei de-a șasea ediții a Programului MOL pentru sănătatea copiilor. Astfel, vor fi susținute cauzele a peste 730 de copii cu deficiențe, boli cronice sau în curs de recuperare după afecţiuni grave.

„Cele șase ediții de până acum ale programului au generat peste 630 de proiecte privind reintegrarea psiho-socială a copiilor cu nevoi speciale de sănătate. Calitatea acestor proiecte, nivelul de pregătire a specialiștilor implicați și rezultatele obținute ne dau speranța că, pe lângă cele peste 100 de proiecte finanțate de către MOL România, și celelalte vor găsi susținere în folosul comunității noastre. Dorim să susținem în continuare acest program inițiat în 2009 în beneficiul copiilor și tinerilor cu nevoi speciale, prin care sprijinim soluţionarea unor probleme cronice existente, implicând atât specialiști cât și familiile celor afectați”, a declarat Kinga Daradics, CEO al MOL România.

Organizațiile non-profit și asociațiile care intenționează să deruleze proiecte de terapie prin artă și terapie emoțională pentru copii și tineri au depus 135 de dosare de înscriere până la data limită, 20 decembrie 2014.

În urma evaluării și jurizării au fost selectate pentru finanțare 19 proiecte, care urmează să fie derulate în perioada ianuarie-august 2015, fondurile alocate de MOL România fiind de 300.000 lei.

“Aplicațiile selectate de juriul de specialitate din acest an au fost acelea care au dovedit cunoașterea nevoilor specifice a grupurilor țintă definite pe etape de vârsta, în complexitatea lor și a diagnosticelor pe care copiii le pot avea într-o perioadă a vieții lor. Respectul copilului în suferință cât și al valorilor umane, implică tehnici de intervenție profesionistă și modalități documentate etic care să evidențieze efectele benefice cu impact cât mai profund și îndelungat în timp”, a declarat dr. Violeta Stan, președintele juriului.

Organizațiile selectate provin din București și din județele Alba, Bacău, Bistrița-Năsăud, Bihor, Cluj, Covasna, Harghita, Hunedoara, Iași, Satu Mare, Sălaj, Suceava, Sibiu, Timiș. Printre domeniile în care vor fi derulate proiecte se numără terapia prin artă, meloterapie, ludoterapie, terapie prin dans, acvaterapie, stimulare senzorială, drama terapie, terapie prin poveste, biblioterapie, „legacy making”, atelierele de teatru, terapia asistată de animale, terapie experiențială, respectiv reabilitarea psiho-socială și dezvoltarea unor competențe.

“Programul MOL pentru sănătatea copiilor a fost prezentat  la cel de-al doilea Congres Mondial consacrat Rezilienței, ceea ce a avut un efect pozitiv suplimentar asupra activității ONG-urilor participante. Aplicarea metodelor și instrumentelor de evaluare utilizate pe plan mondial ajută foarte mult atât în stabilirea corectă a rezultatelor cât și în comunicarea acestora în mediul științific. Astfel, pe lângă beneficiarii direcți – copiii cu dizabilități și familiile lor – programul vine și în sprijinul specialiștilor din domeniul terapiilor alternative”, a declarat András Imre, directorul executiv al Fundaţiei Pentru Comunitate.

Despre Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor

Programul MOL – Pentru sănătatea copiilor este organizat de Fundaţia pentru Comunitate din fondurile puse la dispoziţie de MOL România. Programul a fost lansat în 2009 și este destinat organizaţiilor non-profit care desfăşoară activităţi legate de scopul proiectului, respectiv organizațiilor nonguvernamentale (fundaţii, asociaţii, federaţii) și organizațiilor religioase.

Proiectele eligibile sunt programe de terapie emoţională: terapii de grup, terapii prin trăiri personale pozitive, prin experienţe şi acumulări personale, proiecte de terapie prin artă: instrumente vizuale, muzică, activităţi de auto-exprimare creativă, individuală şi de grup.

În cele cinci ediții precedente, MOL România a sponsorizat 90 proiecte cu aproape 1,5 milioane de lei, beneficiarii fiind peste 7.300 de copii și tineri.

Concursul de proiecte pentru cea de-a șasea ediție a fost lansat în 20 noiembrie, iar termenul de trimitere a dosarelor de proiecte a fost 20 decembrie 2014. Fiecare organizație a putut să beneficieze de o sumă de maximum 20.000 lei sub formă de prefinanţare, iar fondurile totale disponibile au fost de 300.000 lei.

Juriul ediției 2014 a fost format din: Violeta Stan, medic primar la Clinica de Neuropsihiatrie Infantilă din Timişoara, cadru didactic la Universitatea de Medicină şi Farmacie din Timişoara, Mugur Ciumăgeanu, vicepreşedintele Asociaţiei Române de Psihiatrie Comunitară, Oana Rusu, sociolog, manager operațional la Asociația Little People România, câștigătoarea Premiului MOL pentru sănătatea copiilor 2014, Roxana Morun, realizator, TVR Timișoara, Gyöngyi Tar, director executiv al Direcţiei de Sănătate Publică Harghita.

Temperaturi foarte scăzute: utilizarea motorinei de iarnă este foarte importantă

  • Utilizarea unui carburant adecvat sezonului geros are un rol extrem de important, mai ales  în cazul motoarelor ce funcționează pe bază de motorină
  • Motorina EVO Diesel de iarnă distribuită de MOL România conține aditivi care asigură funcționarea corectă a motorului chiar și la - 35°C
  • În paralel cu folosirea unui carburant de calitate, mai există o serie de metode practice pentru evitarea problemelor de pornire a motoarelor în timpul iernii 

7 ianuarie, BUCUREȘTI - Perioadele de ger creează probleme suplimentare conducătorilor auto și este necesară pregătirea prealabilă a autoturismului, în special prin alimentarea unui carburant adecvat temperaturilor foarte scăzute.

Utilizarea unui carburant adecvat sezonului geros joacă un rol extrem de important, mai ales  în cazul motoarelor ce funcționează pe bază de motorină. Este cunoscut că acest tip de carburant este mai sensibil la temperaturi scăzute decât benzina, întrucât conține, prin natura sa, parafină. Această substanță se poate cristaliza la temperaturi foarte scăzute, ducând la blocarea sistemului de alimentare a motorului.

Motorina de iarnă distribuită de MOL România conține aditivi care asigură funcționarea corectă a motorului chiar și în cazul temperaturilor extrem de scăzute. De exemplu, motorina premium EVO Diesel de iarnă are o limită de filtrabilitate care permite funcționarea motorului chiar și la - 35°C. Rețeta specială și pachetul de aditivi din compoziția EVO Diesel de iarnă au fost dezvoltate în urma testării în laboratoare independente, în scopul optimizării  funcționării celor mai moderne motoare.

În paralel cu folosirea unui carburant de calitate, mai există și alte metode practice la care șoferii pot recurge pentru evitarea problemelor de pornire a motoarelor în timpul iernii.

Astfel, este recomandată umplerea rezervorului cu carburant, atunci când este posibil, deoarece o cantitate mai mare de carburant se răcește mai lent iar un rezervor plin nu mai oferă spațiu pentru crearea de condens.

De asemenea, în condiții de ger motorul trebuie pornit periodic. În timpul funcţionării motorului, carburantul din rezervor se amestecă cu cel recirculat din motorul cald, prin aşa numita conductă de retur.  De asemenea, șoferii vor verifica/înlocui frecvent, mai ales în timpul sezonului rece, filtrul de carburant și se vor asigura că acumulatorul este menținut în stare perfectă.

Utilizarea unui ulei de motor de calitate bună este la rândul său importantă deoarece starea tehnică precară a motorului (raportul de compresie inadecvat) poate îngreuna pornirea autoturismului în condiții de ger.

Atunci când este posibil, se recomandă ca, în condiții de ger, autovehiculele să fie parcate în spaţii închise, ferite de îngheţ sau măcar adăpostite de vânt şi viscol.

Experții propun tuturor șoferilor care aleg să pornească la drum în condiții de ger și viscol să aibă asupra lor o trusă care să conțină: lanțuri antiderapante adecvate, sac de nisip sau sare, lopată pentru zăpadă, perie de zăpadă, racletă pentru gheață, prosoape de hârtie, o pătură călduroasă, haine de schimb, mâncare și apă pentru situații de urgență.

Ce trebuie să faceți, în condiții de ger sau dacă rămâneți blocat ori înzăpezit?

  • Încălziți vehiculul înainte de a porni la drum (ceea ce în sezonul rece reduce umezeala condensată pe interiorul geamurilor), dar niciodată în spații închise. 
  • Respectați limitările de viteză. Atenție la  «gheața neagră» care este invizibilă și face drumul să arate ca și cum ar fi proaspăt asfaltat.
  • Evitați folosirea pilotului automat. Conducerea pe timp de iarnă necesită menținerea de către șofer a întregului control al vehiculului, pe toată  durata călătoriei.
  • Mențineți o distanță corespunzătoare (mai mare decât în mod normal) față de mașinile din față. Distanța de oprire pe drumuri cu polei este dublă față de cea de oprire pe un drum uscat.
  • Reduceți viteza în apropierea podurilor, acestea sunt predispuse să fie alunecoase, chiar dacă pe asfalt nu este gheață sau polei.

Dacă ați rămas blocat sau înzăpezit:

  • Evitaţi suprasolicitarea şi supraexpunerea la frig. Vremea rece poate exercita un stres suplimentar asupra inimii. Hainele transpirate la nivelul pielii nu sunt izolatoare împotriva frigului.
  • Staţi în maşină dacă nu puteţi să înlăturați cu lopata zăpada de lângă aceasta.
  • Staţi în maşină dacă afară viscolește. Nu părăsiţi maşina pentru ajutor cu excepția cazului în care ajutoarele sunt vizibile la o distanţă de maxim 90 de metri.
  • Porniţi luminile de avarie. O haină colorată aprins, legată de antena radio a maşinii, vă poate face mult mai vizibili pe timp de zi.
  • Porniţi motorul maşinii constant (câte 10 minute în fiecare oră) pentru a vă asigura căldură (şi pentru a economisi carburantul). Asiguraţi-vă că ţeava de eşapament nu este înfundată sau blocată de zăpadă şi păstraţi un geam uşor deschis pentru a preveni acumularea de monoxid de carbon în timp ce motorul este pornit.
  • Înfășurați-vă într-o pătură. Dacă sunt mai multe persoane în maşină, împărţiţi pătura – două persoane care împart păturile vor avea mai multă căldură decât dacă ar sta separat.
  • Purtaţi o căciulă şi un fular – capul şi gâtul sunt surse majore prin care se pierde căldură din corp.
  • Verificaţi orice semne de degerături sau hipotermie.
  • Nu adormiţi. Dacă este mai mult de o persoană în maşină, dormiţi pe rând. Nu stați într-o singură poziție un timp îndelungat. Faceți exerciții care să ajute circulația sângelui – mișcați-vă mâinile și picioarele, bateți din palme, etc.
  • Uitați-vă după semne de trafic sau ajutoare.

Cu MOL România și Visa poți câștiga carburant pentru a face ocolul Pământului

  • Clienții MOL România care plătesc cu cardul Visa pot câștiga carburant în valoare de 30.000 de lei sau 400 de plinuri de carburant
  • Turismul și călătoriile se află printre interesele principale ale șoferilor români
  • Benzinăriile se situează pe locul doi, după supermarketuri, în topul comercianţilor din România preferaţi pentru plăţile la POS de posesorii de carduri Visa

11 Noiembrie, BUCUREȘTI – Clienții MOL România care plătesc cu cardul Visa pentru achizițiile de carburanți și produse din benzinării până în 31 ianuarie 2015, vor putea câștiga 400 de plinuri de carburant sau marele premiu al campaniei, constând în carburant în valoare de 30.000 de lei.

Potrivit cercetărilor MOL România, în timpul liber, șoferii români pun în centrul preocupărilor lor turismul și călătoriile, iar majoritatea au făcut cel puțin un voiaj în țară în ultimul an. Aflați în căutarea de experiențe personale, ei nu consideră călătoriile lungi cu mașina drept o corvoadă și preferă să caute noi destinații pentru a petrece timp împreună cu familia.

De asemenea, o mare parte a șoferilor sunt pasionați de mașini, pe care le folosesc cvasi-zilnic și își gestionează cu atenție bugetele legate de alimentarea și întreținerea vehiculelor.

Conform datelor Visa Europe, benzinăriile se situează pe locul doi, după supermarketuri, în topul comercianţilor din România preferaţi pentru plăţile la POS de către posesorii de carduri Visa. Pe de altă parte, românii achită în medie cu cardul Visa aproximativ 165 de lei per tranzacţie la benzinăriile din ţară, suma fiind similară cu valoarea medie a plăţilor efectuate cu cardul la comercianţii de pe piaţa locală.

La campania promoţională cu premii în valoare totală de 150.000 de lei poate participa orice persoană cu reşedinţa în România, care a împlinit 18 ani până la 3 noiembrie 2014 și achiziționează în perioada promoției carburanți, produse sau servicii din benzinăriile MOL România, folosind un card Visa pentru achitarea tranzacției.

Participanții trebuie să înscrie datele de pe bonul fiscal pe pagina de internet a campaniei http://visa.molromania.ro/. Clienții care înscriu și seria cardului de fidelitate MOL Multibonus vor avea șanse duble de câștig.

Premiile vor fi acordate prin tragere la sorți și constau în 400 carduri de carburant MOL Silver cu valoarea unitară de 300 lei și un card de carburant MOL Silver cu valoarea de 30.000 de lei.

×