Utilizăm cookies pentru a îmbunătăți structura și conținutul paginilor noastre de internet, experiența ta ca vizitator și pentru a-ți transmite mesaje de publicitate cat mai relevante. Făcând click pe butonul "Accept" îți exprimi acordul cu politica de cookies a molromania.ro pe acest dispozitiv, în cazul în care setările tale nu le dezactivează.

ACCEPT
Facebook Linkedin Instagram

Caută după dată:

Caută după cuvinte cheie:

MOL invită studenții de top să participe la competiția Freshhh

  • Freshhh este o competiție online internațională dedicată studenților de top care sunt interesați de industria de petrol & gaze
  • Înscrierile în cadrul programului Freshhh sunt deschise până la 3 noiembrie 2017 pe pagina de internet freshhh.net
  • Pe lângă recompensele financiare atractive, o parte dintre participanții la edițiile anterioare și-au început cariera profesională în cadrul Grupului MOL
  • În ultimii ani, competiția a atras peste 25.000 de studenți din peste 70 de țări

Budapesta, 11 octombrie 2017 - MOL anunță începerea perioadei de înscriere pentru următoarea ediție a programului Freshhh 2017. Lansată pentru al unsprezecelea an consecutiv, această inițiativă permite studenților de top interesați de industria de petrol & gaze să participe la o competiție internațională și să concureze pentru premii interesante.

Freshhh este o competiție online organizată la nivel internațional, în cadrul căreia echipe de studenți alcătuite din 3 membri gestionează o companie petrolieră integrată. În cadrul competiției, participanții trebuie să ia decizii privind dezvoltarea unor proiecte de explorare și producție de hidrocarburi, să construiască o rafinărie și să realizeze cel mai bun portofoliu de produse. În plus, studenții vor avea posibilitatea să stabilească o strategie pentru dezvoltarea activităților de retail și să decidă asupra investițiilor și extinderii rețelei. În ultimii ani, competiția a atras mai bine de 25.000 de studenți din peste 70 de țări. Mulți dintre participanții la edițiile anterioare au avut ocazia să își înceapă cariera profesională în cadrul grupului MOL, prin intermediul programului de recrutare şi dezvoltare - Growww.

Concursul Freshhh este format din trei etape. La început, participanții vor trece printr-un proces de calificare online, când vor avea la dispoziție în jur de două săptămâni pentru a pune bazele unei corporații petroliere și pentru a lua decizii de afaceri zilnice cu privire la operațiunile de explorare și producție, downstream, petrochimie și retail. În etapa următoare, cele mai bune 40 de echipe se vor califica în semifinale, unde participanții vor trece prin teste profesionale și de studii de caz. Această etapă va fi urmată de un eveniment care se va desfășura la Budapesta în ianuarie 2018 în timpul căruia cele mai bune 8 echipe vor concura pentru premiile finale. Cele mai bune trei echipe, desemnate finaliste, vor câștiga premii în valoare totală de 25.000 de euro. Termenul limită pentru depunerea candidaturilor este 3 noiembrie.

Competiția permite tinerilor talentați nu numai să-și demonstreze cunoștințele despre tehnologiile conexe, ci și să ia deciziile strategice care ar asigura cea mai mare marjă de profit în cazul unei companii de petrol & gaze. De asemenea, Freshhh reprezintă o modalitate de a capta interesul studenților pentru o carieră în domeniul petrol & gaze și de a îi încuraja să lucreze într-una dintre cele mai atractive companii din regiune.

"Având în vedere strategia MOL 2030, care este foarte ambițioasă în identificarea și crearea de noi oportunități de afaceri, atragerea oamenilor tineri, din medii diverse și foarte talentați devine esențială pentru ca MOL să reușească în transformarea sa industrială, orientată cu precădere spre inovație. Programele noastre, printre care Freshhh și Growww, au devenit o pepinieră de tinere talente internaționale și reprezintă o investiție pentru succesul companiei. Astfel, programul Freshhh a oferit nenumărate oportunități de carieră în cadrul MOL pentru mulți finaliști și, prin urmare, îi încurajez pe toți cei interesați de această industrie complexă să răspundă provocării lansate de noi și să aplice pentru înscrierea în concurs", a declarat Zdravka Demeter Bubalo, Vicepreşedinte pentru Resurse Umane în cadrul Grupului MOL.

"Freshhh a fost o experiență de învățare și descoperire. Am realizat astfel că lucrul într-o industrie atât de dinamică precum cea de petrol & gaze este pentru mine traseul profesional potrivit. La sfârșitul concursului am fost admis în cadrul programul Growww și după aceea mi sa oferit o poziție full-time în cadrul MOL, ca urmare a angajamentului și a activității mele în acest domeniu dinamic", a adăugat Dusan Ilic, Retail New Services & Omni-channels Expert în cadrul Grupului MOL.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie multinațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, aproximativ 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de peste 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.

Persoana de contact:

Tamás Berzi
Purtător de cuvânt          
m: +36 20 409 7632 | @: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

MOL România extinde reţeaua de benzinării şi lansează oferta de toamnă “Flavoured Autumn”

  • MOL România a deschis două noi benzinării la Râşnov și Bușteni, ajungând astfel la o reţea de 210 staţii
  • Totodată, MOL România a continuat extinderea conceptului Fresh Corner, ajungând la 67 de unităţi
  • MOL România a lansat oferta de toamnă “Flavoured Autumn”, în care sunt incluse produse atent selecționate cum ar fi quiche-uri, brânzeturi franțuzești sau deserturi cu fructe de sezon

BUCUREŞTI, 5 octombrie 2017 - MOL România a deschis două noi benzinării, continuând implementarea conceptului Fresh Corner în staţiile sale. Astfel, rețeaua MOL România a ajuns în acest moment la 210 stații, dintre care 67 au implementat conceptul Fresh Corner. Staţiile nou-deschise sunt amplasate la intrarea în Bușteni dinspre Sinaia către Brașov, respectiv în Râşnov, la intrarea dinspre Brașov către Bran și Pârâul Rece.

Totodată, MOL România a lansat oferta Flavoured Autumn disponibilă în toate stațiile sale. Selecția din noua ofertă a fost special gândită pentru a include produse de sezon și urmează în mod firesc după Healthy Spring și Fresh Summer, ofertele MOL România cu o sortimentație bine aleasă, în funcție de fiecare anotimp. În cele 67 de stații în care a fost implementat conceptul Fresh Corner, clienții se pot bucura de produse gastro precum Pumpkin Latte, o băutură pe bază de cafea, cu aromă de dovleac şi scorţişoară, quiche Lorraine cu şuncă şi legume, triunghiuri cu omletă şi bacon, baghetă cu brie şi roşii uscate sau bagel cu prosciutto.

Calătorilor puțin mai grăbiți, MOL România le oferă o gustare specială, ready-to-go, care include struguri, nuci, brânză brie, grisine și prosciutto. Oferta gastro este completată de deserturi precum iaurturi cu magiun de prune și nuci sau boabe de struguri gata spălate.

“Flavoured Autumn vine după ofertele Fresh Summer și Healthy Spring, inițiative bine primite de clienţii noştri. Observăm că datorită faptului că românii călătoresc tot mai mult, devin pasionaţi de alimente proaspete, dar și de combinaţii surprinzătoare. Răspundem la această tendință cu oferte atent gândite, din toate punctele de vedere, care se adapteză perfect preferinţelor celor aflaţi în permanentă mişcare”, a declarat Levente Borviz, Head of Retail MOL România.

Produsele disponibile în cadrul Fresh Corner sunt preparate din ingrediente de calitate, pe care compania încearcă să le achiziţioneze, în măsura disponibilităţii, direct de la producători locali. Pe lângă oferta de sezon, în staţiile Fresh Corner clienţii au la dispoziţie peste 20 de tipuri de cafea, care sunt disponibile şi în varianta low-fat sau decofeinizată. Fresh Corner a fost implementat în România în 2015. Conceptul acordă o mai mare importanţă gastronomiei şi cumpărăturilor pentru acasă. În prezent, MOL a implementat conceptul Fresh Corner în 67 de staţii din România şi în 350 la nivelul Europei Centrale si de Est. Dincolo de partea gastro din staţiile Fresh Corner, MOL România are 37 de staţii cu spălătorii auto, 86 de statii dotate cu rezervoare de GPL, 5 stații în care au fost amenajate spații special dedicate copiilor și 16 staţii pet friendly.

În luna octombrie, MOL a introdus în România o gamă nouă de carburanţi, EVO, care asigură un efect excelent de curățare a motorului cu combustie internă. Noua gamă de carburanţi EVO este disponibilă în toată reţeaua de benzinării a Grupului MOL şi oferă şoferilor produse cu standard unitar de înaltă calitate. Datorită conţinutului special de aditivi, noua gamă de carburanţi EVO elimină depunerile și protejează componentele motorului împotriva coroziunii, astfel încât motorul și sistemul de alimentare a acestuia să fie mai curate.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie internațională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, aproximativ 25.000 de angajaţi în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.

Contact pentru presă

Roxana Petrescu
Corporate Communications Manager
m: +40-723-313-001 | @:Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

MOL anunță construirea unui nou sediu central

  • Noua clădire se va numi MOL Campus și va deveni sediul central al Grupului MOL începând cu 2021
  • Clădirea va fi realizată de Fosters + Partners, un birou de arhitectură cunoscut la nivel mondial pentru proiectele sale inovatoare printre care se numără Apple Park din California
  • Pentru fotografii și materiale video, vă rugăm să accesați linkul www.molcampus.hu/en

Budapesta, 2 octombrie 2017 - Grupul MOL a anunțat decizia de a-și muta sediul corporativ până în 2021 în MOL Campus, care va deveni noul sediu central al companiei. Cu o suprafață de 83,000 mp, proiectul va fi realizat de compania londoneză Foster + Partners, unul dintre cele mai renumite birouri de arhitectură din lume. Proiectul, care include un turn de 120 de metri înălțime, va găzdui circa 2,500 de angajați și va fi amplasat pe malul Dunării, în partea de sud a Budapestei, aproape de clădirea unde se află în prezent sediul central al Grupului. Designul modern reflectă liniile de dezvoltare incluse în Strategia 2030 care poziționează Grupul MOL ca un vector al schimbării în regiunea Europei Centrale și de Est. Totodată, MOL Campus va contribui la redefinirea experienței pe care o au angajații la locul de muncă.

Atingerea obiectivelor incluse în noua strategie pe termen lung, MOL 2030, presupune investiții inteligente atât în ​​infrastructura fizică, cât și în capitalul uman. Astăzi, activitățile MOL din Budapesta se desfășoară în clădiri construite în anii 1970, aflate în cinci cartiere diferite ale orașului.

Noul campus nu numai că va genera sinergii operaționale importante prin relocarea întregului personal din Budapesta, dar va juca un rol esențial în redefinirea experienței de lucru prin crearea unui mediu mult îmbunătățit din punct de vedere tehnologic, care favorizează colaborarea. Acest lucru va fi esențial în atragerea și păstrarea angajaţilor de top, pasionaţi de mobilitate şi de tehnologie.

Spațiul de birouri de 83,000 mp va include un turn de 120 de metri, întregul proiect urmând să fie finalizat în 2021. Noul sediu va fi un spațiu de lucru inspiraţional pentru angajații MOL, dotat cu facilități moderne și tehnologii de vârf, dar și cu un design care ține cont de cele mai noi tendințe din arhitectură.

Biroul Foster + Partners este cunoscut la nivel mondial pentru realizarea unor proiecte precum Apple Park din Cupertino, turnul Gherkin din Londra și sediul central al Commerzbank din Frankfurt. Budapesta va fi al doilea oraș din Europa Centrală și de Est care va găzdui o clădire proiectată de acest birou de arhitectură, alături de Metropolitan Office din Varșovia și Varso Tower, aflat în prezent în construcție. Partenerul din Ungaria al biroului londonez va fi FintaStudio.

În conformitate cu strategia MOL pentru 2030, noul campus va avea cele mai înalte standarde de eficiență energetică și urmărește obținerea calificărilor LEED și BREEAM.

Zsolt Hernádi, președinte şi CEO al Grupului MOL, a declarat: "În strategia noastră pentru 2030 ne-am propus să devenim prima opțiune pentru angajați, iar realizarea acestui proiect, MOL Campus, va contribui la atingerea acestui obiectiv. Prin acest proiect, vom crea cel mai inovator spațiu de lucru din Europa Centrală ceea ce ne va ajuta să atragem viitoarele talente. Intenția noastră este de a construi un sediu fără a face vreun compromis în materie de design sau tehnologie. Lucrăm cu cei mai buni profesioniști și vom folosi materiale de ultimă generație. Va fi o plăcere să realizăm acest proiect. Sunt sigur că prin intermediul MOL Campus, proiect la care colaborăm alături de Foster + Partners și FintaStudio, oglindește perfect ambiția noastră de a transforma Grupul MOL într-una dintre cele mai inovatoare companii din regiune.”

Nigel Dancey, Senior Executive Partner Foster + Partners, a spus: "Acesta va fi un proiect de referință din mai multe motive, nu numai pentru MOL, dar și pentru Budapesta. Avem în fața noastră o provocare unică pentru că trebuie să fim siguri că proiectul răspunde cerințelor de ordin funcțional ale organizației, se ridică la cele mai înalte standarde de sustenabilitate și respectă patrimoniul istoric din care va face parte. Vedem cum mediul de lucru în general se schimbă, urmând o viziune care susține colaborarea, astfel că am îmbinat două clădiri, un turn și un podium, într-o singură structură, legătura fiind înlesnită de elemente naturale. În contextul în care turnul și podiumul devin un singur element, sentimentul de conexiune caracterizează acest proiect, fiecare etaj fiind în legătură cu altul prin intermediul unor grădini.”

Notă pentru redactori:

LEED: (Leadership in Energy and Environmental Design) este un sistem de certificare a construcțiilor lansat în Statele Unite în cadrul căruia pot fi evaluate clădirile noi și, de asemenea, cele existente. Este un sistem de rating voluntar de certificare a construcțiilor sustenabile, care se bazează pe tehnologiile disponibile și operaționale. Un proiect ar putea obține următoarele atestări: "Certified", "Silver", "Gold" sau "Platinum". Sistemul de rating a fost elaborat pe baza a cinci criterii de impact asupra mediului: amplasare avantajoasă din punctul de vedere al mediului, eficiența consumului de apă, energie și atmosferă, materiale și instrumente și calitatea mediului intern.

BREEAM: (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) este primul sistem de evaluare a clădirilor pe considerente care țin de protecția mediului și a fost lansat în Marea Britanie. Obiectivul sistemului este de a crește calitatea construcțiilor, putând fi certificate clădiri comerciale sau de birouri. BREEAM susține clădiri cu consum redus de energie, diverse soluții pentru eficientizarea consumului de apă și investiții care nu afectează zonele verzi, realizate ca proiecte brownfield care au astfel un efect mai redus asupra mediului. Proiectele certificate BREEAM sunt clasificate în cinci categorii: satisfăcător, bun, foarte bun, excelent și remarcabil.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie multinațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, aproximativ 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de peste 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.

Persoana de contact:

Tamás Berzi
Purtător de cuvânt
m: +36 20 409 7632 | @:Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

MOL România majorează la 400.000 de lei fondul alocat ONG-urilor în cadrul celei de-a 9-a ediții a Programului MOL pentru sănătatea copiilor

  • Finanțarea proiectelor de terapie prin artă și terapie emoțională crește cu 100.000 de lei față de ediția trecută, ajungând la un fond total de 400.000 de lei în 2017
  • Termenul înscrierilor în concursul de proiecte este 26 octombrie 2017
  • În cadrul celor opt ediții anterioare ale programului, MOL România a finanțat cu peste 2,4 milioane de lei 146 de proiecte, incluzând aproape 10.000 de beneficiari în activitățile lor.

26 septembrie 2017, Cluj – MOL România și Fundația pentru Comunitate au lansat cea de-a 9-a ediție a Programului MOL pentru sănătatea copiilor, cu un fond mărit la 400.000 de lei. De asemenea, suma maximă care poate fi obținută de un ONG a fost ridicată de la 20.000 la 25.000 de lei. Acest program oferă sprijin financiar organizațiilor non-guvernamentale care derulează proiecte de terapie prin artă sau terapie emoțională pentru copiii cu nevoi speciale. Înscrierile la concursul de proiecte sunt deschise până la 26 octombrie 2017.

În cadrul evenimentului de lansare, organizat la Casino Centru de Cultură Urbană Cluj, cele 19 organizații care au primit finanțare în ediția precedentă au prezentat rezultatele proiectelor realizate în perioada decembrie 2016 - august 2017.

Timp de 9 luni, peste 870 de copii cu nevoi speciale au avut parte de terapii prin artă, terapii corporale (prin mișcare și dans), drama terapie, terapii ocupaționale utilizând tehnici de art-terapie, de modelare a lutului și a altor materiale organice.

De asemenea, prin intermediul programelor susținute, s-au realizat terapii asistate de animale, acvaterapie, terapii emoționale – prin basm, povestiri sociale, joacă, teatru de păpuși.

Terapiile aplicate au contribuit la îmbunătățirea calității vieții copiilor, precum și a familiilor acestora.

Totodată, în cadrul evenimentului a fost prezentat singurul centru de boli rare din țară, NoRo din Zalău, sprijinit în cadrul a două ediții anterioare ale Programului.

„Profesionalismul juriului și al specialiștilor implicați în evaluarea proiectelor înscrise la edițiile precedente a avut o contribuție importantă în ridicarea calității terapiilor aplicate. De-a lungul anilor, am putut observa o evoluție extraordinară a programului – de la prima ediție în care juriul nu a împărțit în totalitate fondul disponibil, nefiind înscrise suficiente proiecte care să corespundă criteriilor de selecție, până la ultimele ediții în care au existat atât de multe proiecte bune, încât finanțarea a devenit insuficientă pentru a le susține pe toate. Acesta a fost un motiv pentru care am considerat necesară suplimentarea fondurilor prin care MOL România susține cauza copiilor cu nevoi speciale, continuându-și astfel implicarea atentă în viața comunităților în care își desfășoară activitatea”, a declarat Camelia Ene, CEO și Country Chairman al MOL România.

Premiul MOL pentru sănătatea copiilor a fost acordat Fundației Hospice Emanuel din Oradea pentru cel mai bun proiect realizat în cadrul ediției a 8-a, 2016. Intitulat „Viața ta a schimbat lumea: un program psihosocial pentru cele mai scurte vieți și cei apropiați”, proiectul are ca obiectiv creșterea calității vieții și diminuarea suferinței emoționale a pacienților diagnosticați cu o boală incurabilă și a copiilor care au un frate sau un părinte care suferă de o afecțiune gravă, prin intermediul unor intervenții specializate de suport psihosocial în vederea reducerii anxietății și a stresului. Fundația Hospice Emanuel din Oradea a obținut finanțare de cinci ori în cadrul Programului MOL pentru sănătatea copiilor între anii 2012-2016.

Câștigătorul Premiului MOL pentru sănătatea copiilor va beneficia la ediția din acest an de finanțarea maximă disponibilă pentru un proiect, 25.000 lei, fără a se înscrie la concursul de proiecte, și va desemna un specialist al organizației pentru a fi membru al juriului programului.

„În cadrul celor opt ediții anterioare ale programului au fost înscrise în total 840 de proiecte din toată țara, dintre care au obținut finanțare 146. Sumele pentru implementarea proiectelor declarate câștigătoare se acordă încă de la început, asigurându-se astfel baza financiară pentru activitățile planificate. Colaboratorii Fundației noastre oferă suport și informațiile necesare atât celor care doresc să se înscrie, cât și celor interesați de program pe tot parcursul anului”, a afirmat András Imre, Director Executiv al Fundației pentru Comunitate.

Prin Programul MOL pentru sănătatea copiilor, organizațiile non-guvernamentale pot beneficia de o sumă de maximum 25.000 lei sub formă de pre-finanțare pentru un proiect ce urmează să fie implementat în perioada decembrie 2017 – august 2018. Termenul-limită pentru depunerea cererilor de finanțare este 26 octombrie 2017, iar fondul total al sponsorizărilor este de 400.000 lei. De la lansare și până în prezent, prin Programul MOL pentru sănătatea copiilor au fost alocate fonduri totale de 2.418.000 lei ONG-urilor care au derulat 146 de proiecte de terapie prin artă și terapie emoțională, incluzând aproape 10.000 de beneficiari în activitățile lor.

Programul MOL pentru sănătatea copiilor este organizat de Fundația pentru Comunitate din fondurile puse la dispoziție de compania MOL România. Anunțul programului precum și formularul de înscriere pot fi descărcate de pe site-urile www.pentrucomunitate.ro și www.molromania.ro.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie multinațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, aproximativ 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de peste 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.

Despre Fundația pentru Comunitate

Fundația Pentru Comunitate este o organizație non-profit înființată la Cluj în 2008 cu scopul de a sprijini talentul, cunoașterea, solidaritatea, valorile comunitare, astfel încât lumea noastră să devină mai prietenoasă. Pentru realizarea scopurilor anunțate, Fundația sprijină activități în domeniul cultural, educativ, social, comunitar, sportiv și de recreație. Sprijină de asemenea copii și tineri în suferință, precum și acele organizații care se ocupă de însănătoșirea, de reabilitarea lor.

Descărcare

Grupul MOL lansează un program pentru start-up-urile inovatoare

  • Companiile selectate vor avea ocazia să acceseze o parte din infrastructura de retail şi baza de clienţi a MOL pentru a-şi testa ideile inovatoare
  • Conform strategiei pentru 2030, valorificarea potenţialului extern va permite companiei MOL să devină principala sursă de soluţii de mobilitate în regiunea Europei Centrale şi de Est

Budapesta, 25 septembrie 2017 – Grupul MOL anunță lansarea unui program destinat start-up-urilor care dețin soluții inovatoare în domenii precum mobilitate, programe de fidelizare a clienților și „big data”, retail, precum și curierat sau distribuție. Cu o durată de trei luni, programul se desfășoară în Budapesta, în parteneriat cu incubatorul de afaceri Design Terminal, și se adresează start-up-urilor ale căror soluţii susţin unul din obiectivele strategiei Grupului MOL pentru 2030: acela de a deveni prima opţiune pentru clienţii aflaţi în mişcare.

Programul este destinat start-up-urilor ale căror soluţii se află în prezent într-o fază incipientă de dezvoltare. Partenerul MOL în implementarea acestei inițiative este Design Terminal, incubator de afaceri din Budapesta, cu experienţă practică şi rezultate remarcabile în ceea ce priveşte colaborarea cu start-up-uri.

Programul, care va fi lansat în luna ianuarie 2018, va avea o durată de trei luni şi se va desfăşura în Budapesta, Ungaria. Procesul pentru depunerea candidaturilor a început la data de 22 septembrie şi se adresează start-up-urilor care sunt pregătite să îşi testeze soluţiile inovatoare (prototipuri sau produse minimale) în domenii precum mobilitate, servicii retail, sisteme de curierat şi distribuţie, dar şi programe de fidelizare a clienţilor şi big data. Termenul limită de depunere a candidaturilor este 23 octombrie.

Procesul de selecţie va cuprinde două etape – depunerea candidaturii on-line, urmată de o tabără de selecție în care cei care ajung pe lista scurtă își vor putea prezenta şi discuta soluţiile, echipele şi viziunea cu reprezentanţii Grupului MOL şi Design Terminal. După sesiunea de prezentări vor fi selectate 4-5 start-up-uri care vor avea şansa de a lucra direct cu o importantă companie din Europa Centrală şi de Est şi vor avea acces parţial la o bază de 10 milioane de clienţi internaţionali şi la o vastă reţea de retail. Participanţii la program vor primi sprijin şi îndrumări personalizate de la experţii Grupului MOL şi de la echipa extinsă de mentori ai agenţiei Design Terminal, precum şi posibilitatea de a participa la workshop-uri şi vor avea acces la un spaţiu de lucru. La sfârşitul programului, start-up-urile de succes vor avea şansa de a încheia un parteneriat pe termen lung cu Grupul MOL, în calitate de furnizori de produse și servicii inovatoare.

Grupul MOL crede că progresele tehnologice și noile obiceiuri ale consumatorilor au schimbat profund întreaga industrie şi în special ceea ce a însemnat până acum comercializarea carburanţilor. Strategia Grupului MOL pentru 2030 porneşte de la premisa că abordările existente trebuie actualizate dacă se doreşte menţinerea poziţiei de lider în perioada următoare apogeului atins de cererea de carburanţi pentru motoare. Compania MOL consideră inovaţia drept una din modalităţile de a se adapta rapid la schimbarea nevoilor clienţilor iar lansarea acestui program asigură acces la comunitatea dinamică a start-up-urilor şi posibilitatea de a identifica idei care vor revoluţiona experienţa clienţilor.

Pentru mai multe detalii privind programul MOL, vă invităm să accesaţi: http://mol.designterminal.org/

Pentru mai multe informaţii legate de Strategia 2030 a Grupului MOL, accesaţi: https://molgroup.info/strategy2030

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie multinațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, aproximativ 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de peste 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.

Persoana de contact:

Tamás Berzi
Purtător de cuvânt
m: +36 20 409 7632 | @: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Grupul MOL introduce noua gamă de carburanţi EVO: 100% grijă pentru motorul dumneavoastră

  • EVO sunt carburanţi de cea mai bună calitate care curăţă motorul şi ajută la menţinerea efectului de curățare
  • Cu un conţinut îmbunătăţit de aditivi, noii carburanţi MOL EVO reduc până la 58% din depunerile existente
  • Un sistem de injecţie mai curat permite pătrunderea unei cantităţi optime de combustibil în motor, asigurând astfel o performanță stabilă
  • Noua gamă de carburanţi va fi disponibilă în toată reţeaua de benzinării a Grupului MOL din Europa Centrală şi de Est sub numele unic EVO

Bucureşti, 6 septembrie 2017 – Grupul MOL a introdus o gamă nouă de carburanţi EVO care asigură un efect excelent de îngrijire a motorului cu combustie internă. Noua gamă de carburanţi EVO va fi disponibilă în toată reţeaua de benzinării a Grupului MOL din Europa Centrală şi de Est, oferind şoferilor produse cu standard unitar de înaltă calitate în toată regiunea.

În România , noua gamă de carburanţi EVO va fi disponibilă în toate cele 208 staţii MOL începând cu luna octombrie. Astfel, motorina comercializată până în prezent sub numele Tempo Plus Euro Diesel va fi înlocuită de noua EVO Diesel, iar Benzina Tempo Plus 95 fără plumb va fi înlocuită de sortimentul Benzină EVO 95. Modificări vor avea loc şi în gama premium, unde motorina comercializată în prezent sub numele de EVO Diesel va fi înlocuită cu produsul EVO Diesel Plus, iar benzina premium comercializată sub numele Benzină EVO va fi înlocuită cu produsul Benzină EVO 100 Plus, o benzină nouă, îmbunătăţită, cu cifră octanică de minimum 100. Toţi carburanţii din gama EVO sunt noi, cu proprietăţi îmbunătăţite, care asigură o curăţare mai eficientă a motorului, concomitent cu o protecţie de durată.

Găsiți mai multe informații despre proprietățile carburanților din gama EVO pe site-ul dedicat noilor produse: http://evo.molromania.ro/

Datorită conţinutului special de aditivi, noua gamă de carburanţi EVO elimină depunerile și protejează componentele motorului împotriva coroziunii, astfel încât motorul și sistemul de alimentare a acestuia să fie mai curate. Conform rezultatelor testelor efectuate pe motor, carburanţii EVO MOL, cu un conținut îmbunătățit de aditivi, reduc cu până la 58% depunerile existente. Ca rezultat, motorul atinge o performanță sporită şi capătă o durată de viață extinsă, într-un mod mai ecologic. Datorită aditivării superioare, toți carburanţii EVO asigură aceste efecte, nu doar cei din categoria premium.

Introducerea noii generaţii de carburanţi EVO MOL răspunde strategiei de retail a Grupului MOL şi vine în întâmpinarea dezvoltării continue a industriei auto. Odată cu introducerea pe piaţă a noii game de carburanţi, Grupul MOL pune la dispoziţia celor 10 milioane de clienţi pe care îi are în Europa Centrală şi de Est carburanţi premium, cu un impact mai redus asupra mediului.

“Grupul MOL este mândru să anunţe noua gamă de carburanţi auto EVO. Formula noilor carburanţi a fost realizată prin amestecul unor componente atent selecţionate alături de aditivi de ultimă generaţie, rezultatul fiind un produs care are 100% grijă de motoarele clienţilor noştri. MOL a acordat o atenţie specială nevoilor clienţilor săi, dar şi celor mai recente tendinţe în ceea ce priveşte dezvoltarea motoarelor. În timpul dezvoltării combustibililor EVO, MOL a îmbunătățit componentele pe care consumatorii noştri le găsesc a fi esenţiale, tocmai pentru a satisface nevoile specifice ale şoferilor care ne sunt clienţi", a declaratLars Höglund, Senior Vice -Preşedinte MOL, responsabil pentru segmentul de retail.

“Ne bucurăm să anunţăm introducerea pe piaţa din România a noilor carburanţi de tip EVO. Este o gamă nouă, cu aditivi speciali, de ultimă generaţie, care asigură o protecţie crescută motorului şi cu un efect de curăţare sporit. Vrem ca atât clienţii noştri tradiţionali, cât şi şoferii care încă nu au alimentat de la noi, să vină şi să testeze noua gamă de carburanţi EVO, care va fi disponibilă începând cu luna octombrie în toată reţeaua MOL din România. Aditivarea îmbunătăţită a acestei noi game de carburanţi asigură funcţionarea optimă a motorului, toţi carburanţii având efecte de curăţare superioare, nu doar cei din categoria premium”, a declarat Camelia Ene, CEO & Country Chairman al MOL România.

Despre Grupul MOL
Grupul MOL este o companie internațională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, aproximativ 25.000 de angajaţi în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 10 țări, dintre care peste 200 în România.

Grupul MOL introduce noua gamă de carburanţi EVO: 100% grijă pentru motorul dumneavoastră

MOL România şi Fundaţia pentru Comunitate continuă programul de sprijinire a talentelor, peste 380 de tineri sportivi şi artişti primesc finanţare

  • MOL România şi Fundaţia pentru Comunitate au anunţat rezultatele celei de-a 12-a ediţii a Programului MOL de promovare a talentelor.
  • În urma selecţiei făcute de jurii de specialitate, 387 de tineri sportivi și artişti au fost desemnaţi beneficiari ai fondului total de sprijin în valoare de 359.000 de lei.
  • În cei 12 ani de existență a programului au fost acordate finanțări în valoare de peste 3.230.000 de lei, pentru 1.943 de tineri sportivi și artiști

CLUJ, 16 august 2017 – MOL România și Fundația pentru Comunitate au selectat 387 de tineri talentaţi în domeniul artelor şi al sportului pentru finanţare, în cadrul celei de-a 12-a ediţii a Programului MOL de promovare a talentelor. Fondurile alocate sunt în valoare de 359.000 de lei.

Printre tinerii sportivi și artiști care s-au înscris la această ediție a programului se numără Adina Diaconu și Andreea Dragoman, tenis de masă, Miklós Andrea, Cosmina Spiridon și Andrei Gafița, atletism, Ana Dascăl, Daniel Martin și Radu Marius, înot, Gliga Paula și Balogh Hanna, judo, Schlier Zsuzsa și Amalia Tătăran, scrimă, Mălina Ciobanu, vioară, Cadmiel Boțac, pian – toți cu rezultate deosebite în ultimii ani pe plan național și internațional. În urma evaluării proiectelor depuse, președinții juriilor de specialitate – Violeta Beclea-Székely și Albert Márkos – au apreciat performanţele tinerilor care au fost selectaţi pentru finanţare dar au subliniat în acelaşi timp perseverenţa şi modestia tinerilor campioni şi artişti.

“De 12 ani, susținem tinerii talentați, contribuim la îmbunătățirea condițiilor de pregătire, facilităm accesul lor la concursuri și competiții organizate în țară și în străinătate pentru că ne dorim să participăm activ la formarea viitoarelor generații de campioni ai României. Sprijinul financiar acordat constant în acești ani, dublat de selecţia riguroasă a candidaţilor, făcută de jurii de specialitate, le inspiră încredere tinerilor, iar acest lucru se vede în performanțele lor.”, a declarat Camelia Ene, Country Chairman&CEO MOL România.

La ediția din acest an a Programului MOL de promovare a talentelor au fost înscrise 514 de proiecte, care vizau finanțarea a 1.162 de tineri sportivi și artiști cu suma totală de peste 3.043.000 de lei. Alocarea fondului de 359.000 lei s-a făcut în urma selecției realizate de juriile de sport și artă, fiind declarate câștigătoare 180 de proiecte prin care obțin finanțare 387 de tineri talentați.

În domeniul artelor au fost selectate 49 de proiecte susținute cu 120.000 de lei, iar la categoria sport au fost alese 107 de proiecte care au obținut în total suma de 169.000 lei. La categoria de vârstă de peste 18 ani – unde sunt invitați să se înscrie beneficiarii edițiilor precedente ale programului, care au împlinit vârsta majoratului – suma totală de 70.000 lei a fost împărțită între 24 proiecte.

„Majoritatea proiectelor câștigătoare în acest an au obținut finanțare parțială. Șansa finanțării integrale crește odată cu prezentarea clară a rezultatelor anterioare ale concurenților, stabilirea exactă a scopurilor și adaptarea unui buget corespunzător. Este un concurs de proiecte relativ simplu, iar colaboratorii noștri oferă informațiile necesare pe tot parcursul anului pentru cei interesați. Şi în acest an peste 500 de proiecte au fost înscrise în procedura de selecţie, un număr care dovedește că acest program este ușor accesibil și cunoscut pe plan național”, a declarat András Imre, directorul executiv al Fundației Pentru Comunitate.

Listele proiectelor finanțate parțial sau integral sunt publicate pe www.molromania.ro și www.pentrucomunitate.ro

Despre program:

În cadrul Programului MOL de promovare a talentelor un solicitant poate să obțină finanțare în valoare maximă de 10.000 lei pentru a acoperi cheltuielile de transport legate de activitatea sa sportivă sau artistică sau pentru a achiziționa echipamente și materiale. Din finanțarea totală a ediției a 12-a, 169.000 lei sunt destinați sportului, 120.000 lei domeniului artelor și 70.000 lei pentru categoria de vârstă de peste 18 ani, în cadrul căreia pot solicita sprijin acei tineri care au beneficiat deja de sponsorizări în ultimii ani și au depășit vârsta majoratului.
În cei 12 ani de existență a programului au fost acordate finanțări în valoare de peste 3.230.000 lei, pentru 1.943 de tineri sportivi și artiști, din care unii au obținut finanțare în cadrul mai multor ediții. Aceste sponsorizări au fost acordate în cadrul celor 1.441 de proiecte câștigătoare, finanțate în acești ani.
Membrii juriului de artă:
Márkos Albert, violonist, concert-maestrul Filarmonicii Transilvania din Cluj, președintele juriului, Miriam Cuibus, actriță al Teatrului Național Cluj, lector al Facultății de Teatru și TV din cadrul Universității Babeș-Bolyai, Timotei Nădășan, grafician, director al revistei de artă contemporană IDEA, Nelida Nedelcuț, profesor universitar, prorector al Academiei de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj, Erich Türk, organist, lector al Academiei de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj.
Membrii juriului de sport:
Violeta Beclea Székely, campioană europeană, vicecampioană olimpică la atletism, director al departamentului de marketing și comunicare din cadrul Comitetului Olimpic și Sportiv Român, președintele juriului, Laura Cârlescu Badea, campioană olimpică și mondială la scrimă, președintele Federației Române de Scrimă, Ivan Patzaichin, multiplu campion olimpic, Simona Richter, antrenorul secund al lotului național feminin de judo, prima medaliată olimpică din România la judo, Doina Sava, antrenor al loturilor naționale de natație.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie multinațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 40 de țări, aproximativ 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de peste 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.

Despre Fundația pentru Comunitate

Fundația Pentru Comunitate este o organizație non profit înființată la Cluj în 2008 cu scopul de a sprijini talentul, cunoașterea, solidaritatea, valorile comunitare, astfel încât lumea noastră să devină mai prietenoasă. Pentru realizarea scopurilor anunțate, Fundația sprijină activități în domeniul cultural, educativ, social, comunitar, sportiv și de recreație. Sprijină de asemenea copii și tineri în suferință, precum și acele organizații care se ocupă de însănătoșirea, de reabilitarea lor.

Descărcare

Grupul MOL îşi majorează ţintele pentru 2017 după rezultatele extraordinare obţinute la jumătatea anului

  • Grupul MOL şi-a îmbunătățit estimarea privind rezultatul EBITDA aferent anului 2017 la peste 2,3 miliarde USD ca urmare a rezultatelor solide înregistrate în primul semestru
  • Rezultatul opera ţional (clean CCS EBITDA - profit înainte de dobânzi, deprecieri şi amortizări, excluzând elementele excepţionale şi fluctuaţiile de preţuri) a fost de 371 miliarde HUF (1,3 miliarde USD) în primul semestru al anului 2017, cu o contribuţie crescută a tuturor segmentelor de afaceri
  • Segmentele Downstream şi Servicii pentru Consumatori au postat rezultate record pentru primul semestru, în timp ce segmentul Upstream şi-a majorat contribuţia în mod considerabil
  • Profitul net a fost de 183 miliarde HUF (639 milioane USD) în prima jumătate a anului, cel mai mare din ultimii 10 ani.

Budapesta, 4 August 2017 – Grupul MOL a anunţat, astăzi, rezultatele financiare pentru primul semestru al lui 2017. Toate segmentele de business au înregistrat creştere, ceea ce a generat o majorare cu 23 % a rezultatului operaţional (clean CCS EBITDA) comparativ cu perioada similară a anului trecut. MOL a atins de asemenea un prag semnificativ în ceea ce priveşte procesul de transformare în segmentul petrochimiei prevăzut de Strategia pentru anul 2030, prin semnarea unor contracte-cheie pentru Proiectul Poliol.

Segmentul Upstream a înregistrat rezultate solide în prima jumătate a anului 2017, cu un rezultat EBITDA de 128 miliarde HUF (447 milioane USD), în creştere cu 45% faţă de perioada similară a anului trecut, şi a generat flux masiv de numerar liber de 321 milioane USD. Principalii factori care au determinat această evoluţie au fost ascensiunea prețurilor la hidrocarburi pe fondul majorării cu 30% a prețului țițeiului Brent, precum și costurile de exploatare mai mici. Producția medie de hidrocarburi a atins 110.000 bep/zi în primele șase luni, ceea ce este conform cu estimările pentru anul în curs.

Segmentul Downstream a realizat, din nou, rezultate operaţionale record, înregistrând un rezultat Clean CCS EBITDA de 186 miliarde HUF (652milioane USD) în prima jumătate a anului. În perioada analizată, s-a înregistrat o creștere de 8% față de perioada similară a anului trecut, determinată de marjele de rafinare mai mari și de disponibilitatea sporită a activelor, care au compensat marjele mai reduse din segmentul petrochimic.

Segmentul Servicii pentru Clienţi (Retail) a beneficiat în continuare de o creştere solidă a volumelor şi de contribuţia sectorului non-fuel, ceea ce a generat un rezultat operaţional EBITDA record la nivelul primului semestru, de 43 miliarde HUF (150milioane USD), cu 18% peste nivelul înregistrat în prima jumătate a anului precedent.

În România, vânzările retail de carburant au continuat creşterea semnificativă. Astfel, vânzările de motorină (retail) ale MOL în România au crescut cu 12% în prima jumătate a anului, în timp ce vânzările de benzină s-au majorat cu 1%, comparativ cu prima jumătate a lui 2016.

Segmentul Gas Midstream (transport de gaze naturale) a generat un rezultat EBITDA de 31miliarde HUF (107milioane USD), în creştere cu 12% faţă de primul semestru al anului precedent, pe baza volumelor considerabil mai mari și a veniturilor mai mari din taxele pentru utilizarea capacităţii de transport.

Prima jumătate a anului 2017 a fost marcată de paşi importanţi în ceea ce priveşte implementarea Strategiei Grupului MOL pentru anul 2030. Acordurile de parteneriat semnate cu Evonik şi thyssenkrupp pentru investiţia strategică a MOL în lanţul valoric al Propilenoxidului (“Proiectul Poliol”) vor impulsiona expansiunea Grupului către în sectorul petrochimiei şi vor deschide calea către a deveni cel mai important jucător din domeniul petrochimiei în Europa Centrală şi de Est. Mai mult, MOL se află în prezent cu un pas mai aproape de a construi o reţea de peste 250 de încărcătoare pentru vehicule electrice în Europa Centrală şi de Est, ca parte a consorţiului NEXT-E, care a primit în acest scop o finanţare UE de 19 milioane de Euro.

Zsolt Hernádi, Preşedinte şi CEO al Grupului MOL, a comentat referitor la aceste rezultate: “ Ne îmbunătăţim semnificativ estimarea pentru 2017 privind rezultatul operaţional (clean CCS EBITDA) la peste 2,3 miliarde USD (faţă de peste 2 milairde USD estimate anterior) datorită performanţei solide înregistrată de Grup în prima jumătate a anului. Evoluţia din primul semestru dovedeşte soliditatea modelului nostru de afaceri integrat și calitatea activelor noastre. Am atins, de asemenea, un reper semnificativ în procesul nostru de transformare în ceea ce priveşte segmentul petrochimiei, stabilit în strategia pentru anul 2030, deoarece am semnat recent contracte-cheie pentru proiectul nostru reprezentativ, Proiectul Poliol. Progresele făcute în implementarea Strategiei MOL 2030 sunt la fel de importante pentru noi cu menţinerea abilităţii de a genera cele mai bune rezultate cu activele actuale. "

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie internațională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, aproximativ 25.000 de angajaţi în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.

Contact pentru presă

Tamás Berzi
Spokesperson
m: -36 20 409 7632 | @:Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

MOL susține cu energie un nou capitol din UNTOLD. Vino la standul nostru și vei avea parte de surprize foarte Fresh

MOL susține și anul acesta festivalul UNTOLD, un proiect care încă de la prima ediție s-a transformat într-un adevărat fenomen prin line-up-ul de excepție, dar și prin calitatea organizării.

Lansat în 2015, UNTOLD a devenit chiar de la prima ediție Best Major European Festival, în 2016 i-a adus pe scenele de la Cluj pe cei mai buni DJ ai lumii iar anul acesta povestea continuă în același ritm halucinant, mai bine de 300,000 de oameni fiind așteptați în perioada 3-6 august.

Pentru MOL, partenerul celor aflați mereu în mișcare, susținerea unui proiect atât de dinamic precum UNTOLD este un pas natural.

MOL susține cu energie un nou capitol din UNTOLD. Vino la standul nostru și vei avea parte de surprize foarte Fresh

Anul acesta, MOL va inaugura la UNTOLD standul Fresh Corner, un proiect care-i va întâmpina pe festivalieri cu produse delicioase, dar și cu multe surprize. La standul MOL Fresh Corner de la UNTOLD, amplasat chiar lângă roata cea mare din Food Court 2, Candyland, veți găsi sandvișuri, mai multe tipuri de cafea aromată, deserturi și băuturi reci.

Fresh Corner este un concept lansat de Grupul MOL în urmă cu doi ani, care acordă o mai mare importanţă gastronomiei şi cumpărăturilor pentru acasă și care acum se regăsește în 65 din cele 207 de benzinării prin care MOL este activ în România.

Tot la standul MOL Fresh Corner de la UNTOLD ai șansa de a deveni unul dintre cei 30 de eroi ai festivalului prin intermediul unei fotografii de basm făcută de Andreea Retinschi. Cu puțin noroc, te vei întâlni și cu Cristian Manafu, unul dintre cei mai cunoscuți bloggeri din România, invitatul MOL la UNTOLD.

În plus, ți-am pregătit multe alte surprize, dar și concursuri, așa că fii cu ochii pe pagina noastră de Facebook (https://www.facebook.com/MOLRomania/), dă-ne like și află primul noutățile.

Te așteptăm cu drag la standul MOL Fresh Corner de la UNTOLD, amplasat chiar lângă roata cea mare din Food Court 2, Candyland.

Vii la MOL Fresh Corner și ai energie pentru un UNTOLD de poveste.

UNTOLD MOL Fresh Corner

MOL Grup devine partener cu Evonik şi thyssenkrupp pentru o investiţie strategică în domeniul producţiei de propilenoxid (“Proiectul Poliol”)

La jumătate de an după anunţul privind strategia pentru anul 2030, Grupul MOL a atins un reper important în călătoria sa de transformare industrială. Acordurile de licență semnate cu Evonik IP și thyssenkrupp vor permite companiei MOL să producă propilenoxid (oxid de propilenă), o componentă cheie pentru producerea poliolilor. MOL îşi propune să devină un producător important de polioli, un produs intermediar cu valoare ridicată utilizat în industria automobilelor, a ambalajelor și a mobilei.

Grupul MOL a încheiat contracte-cheie privind tehnologiile de bază ale Proiectului Poliol, anunțat în 2016 ca parte a primului ciclu de investiții din cadrul strategiei pe termen lung MOL 2030. Contractele vizează achiziţionarea de licențe tehnologice și pachete de proiectare pentru tehnologia denumită HPPO (tehnologia de transformare a peroxidului de hidrogen în oxid de propilenă) pentru producția de oxid de propilenă. Licențiatorul unității de peroxid de hidrogen pentru uz intern este Evonik în timp ce un consorțiu format de Evonik și thyssenkrupp Industrial Solutions AG licențiază unitatea de propilenoxid. Contractele conțin, de asemenea, oferte obligatorii și pre-contracte vizând etapele ulterioare de inginerie și execuție ale unităților HPPO de către thyssenkrupp și achiziționarea de catalizatori din portofoliul Evonik.

Semnarea contractelor de licență marchează începutul acestui proiect de investiții major de importanță strategică pentru MOL, precum și începutul unui parteneriat pe termen lung între MOL Group, Evonik și thyssenkrupp.

În plus, Grupul MOL a selectat Fluor în calitate de Project Management Consultant (PMC) pentru lucrări de inginerie de bază (FEED) şi pentru etapele de realizare a proiectului. MOL Grup se află în etapele finale de selecţie a licenţiatorului pentru tehnologia de polieter poliol precum şi pentru selectarea contractorului pentru realizarea lucrărilor privind utilităţile şi alte facilităţi.

Aceste acorduri reprezintă prima etaă în implementarea strategiei pe termen lung MOL 2030, care prevede alocarea a aproximativ 1,9 miliarde USD pentru investiții în proiecte transformaţionale în domeniul produselor chimice și petrochimice, pentru perioada 2017-2021. Complexul industrial, care va fi construit în Ungaria, va fi cel mai mare proiect investiţional al Grupului MOL pentru perioada 2017-2021, pe baza investiţiilor existente. Noua linie de produse va oferi acces la pieţe atractive din Europa Centrală şi de Est şi, totodată, va reprezenta o continuare logică a strategiei MOL de a face progrese în lanţul valoric al segmentului Downstream către produse chimice semifabricate și produse chimice de specialitate. În conformitate cu valorile-cheie ale MOL privind dezvoltarea sustenabilă, acest pas a dus la apropierea MOL de tehnologia de ultimă generație, eficientă din punct de vedere energetic şi care nu generează produse secundare ce nu pot fi valorificate. Poliolii pe bază de propilenoxid folosesc drept materie primă pentru spuma poliuretanică, material folosit pe scară largă în industria auto, construcţii, producţia de ambalaje şi mobilier.

Noul complex industrial va include instalaţiile de producţie HPPO cu o capacitate de producţie de 200 kt de propilenoxid pe an, mai multe linii de producţie de polieter polioli, utilităţi şi alte elemente de infrastructură.

„Acordul încheiat astăzi cu partenerii noştri renumiţi marchează un pas important în implementarea Strategiei 2030 şi va transforma Grupul MOL într-o companie-lider în Europa Centrală şi de Est în sectorul produselor chimice. O primă etapă investiţională decisivă va include cheltuirea a până la 1 miliard de USD pentru Proiectul Poliol, compania devenind astfel un jucător relevant la nivel european. Tehnologia inovatoare și ecologică nu numai că ne va permite să devenim singurul producător de poliol integrat din regiunea noastră, dar va reprezenta şi o poartă către alte zone foarte profitabile ale industriei chimice,” a declarat Zsolt Hernádi, Preşedinte-CEO al MOL Grup.

”Proiectul Poliol este este un exemplu concret al modului în care parteneri puternici își pun la un loc competențele specifice pentru a pune bazele unei alianțe strategice durabile, bazată pe încredere reciprocă. Evinok va contribui la acest proiect cu know-how-ul său tehnologic avansat și experiența operațională, aducând totodată catalizatori cu proprietăți remarcabile. Suntem un partener de încredere, inovator care are o tradiție în furnizarea de soluții eficiente și sustenabile” , a declarat Johannes Ohmer, membru al consiliului de administrație din cadrul Evonik Resource Efficiency GmbH.

“Suntem mândri să intrăm în acest parteneriat pe termen lung care va permite MOL să producă propilenoxid de înaltă calitate, printr-un proces extrem de rentabil. Acest proces, care permite un consum eficient de materii prime, producție ecologică și investiții de capital reduse, a fost dezvoltat pe baza experientei noastre semnificative în ingineria proceselor și proiectarea și construirea de uzine chimice și alte instalații industriale împreună cu partenerul nostru Evonik,” a declarat Sami Pelkonen, CEO al Diviziei Electroliză & Polimeri din cadrul thyssenkrupp Industrial Solutions.

×