Utilizăm cookies pentru a îmbunătăți structura și conținutul paginilor noastre de internet, experiența ta ca vizitator și pentru a-ți transmite mesaje de publicitate cat mai relevante. Făcând click pe butonul "Accept" îți exprimi acordul cu politica de cookies a molromania.ro pe acest dispozitiv, în cazul în care setările tale nu le dezactivează.

ACCEPT
Facebook Linkedin Instagram

Caută după dată:

Caută după cuvinte cheie:

Béla Kelemen a fost numit în funcţia de Preşedinte al Asociaţiei Europene de Rafinare a Petrolului

  • Béla Kelemen, care a ocupat mai multe poziţii de conducere în cadrul Grupului MOL, în ultimii aproape 20 de ani, a fost numit în funcţia de preşedinte al Asociaţiei Europene de Rafinare a Petrolului
  • Organizaţia este cea mai mare asociaţie din sectorul industriei de rafinare din UE, reprezentând interesele a 40 de companii europene.
  • Este pentru prima data când această poziţie de top este acordată reprezentantului unei companii cu sediul central în Europa Centrală şi de Est.

BUDAPESTA, 19 iunie 2017 – Membrii Asociaţiei Europene de Rafinare a Petrolului au aprobat în unanimitate numirea lui Béla Kelemen în funcţia de preşedinte al Asociaţiei, pentru următorii doi ani. Asociaţia cu sediul la Bruxelles reprezintă interesele majorităţii companiilor din domeniul rafinării din UE şi contribuie la dezvoltarea politicilor UE în acest domeniu.

Pe baza votului exprimat recent de membrii Asociaţiei Europene de Rafinare a Petrolului, Béla Kelemen a devenit preşedinte al organizaţiei pentru un mandat care se va întinde pe următorii doi ani. În prezent, Béla Kelemen ocupă poziţia de vicepreşedinte al Centrului de Excelenţă în Afaceri din cadrul Grupului MOL şi este responsabil pentru îmbunătăţirea proceselor în tot portofoliul de active al companiei. El are o experiență vastă în industria de rafinare, câștigată atât la MOL Group, cât și în alte companii.

FuelsEurope (cunoscută în trecut sub numele EUROPIA), care este o divizie a Asociaţiei Europene de Rafinare a Petrolului, reprezintă în cadrul instituţiilor UE interesele a 40 de companii care operează rafinării în Uniunea Europeană, inclusiv companii precum Shell, ExxonMobil, Total, OMV şi PKN Orlen. Membrii organizaţiei reprezintă aproape 100% din capacitatea UE de rafinare a ţiţeiului şi 75% din vânzările de carburant. Obiectivul FuelsEurope este promovarea unei activităţi de rafinare sustenabilă din punct de vedere economic şi al mediului, prin furnizarea de consiliere de specialitate instituțiilor UE, guvernelor și comunității.

Numirea lui Béla Kelemen ca preşedinte al unei instituţii care contribuie activ la dezvoltarea politicilor UE va consolida în continuare reputaţia şi vizibilitatea Grupului MOL în industria europeană de rafinare. De la fondarea asociaţiei, în 1989, aceasta este prima oară când funcţia de preşedinte revine reprezentantului unei companii din Europa Centrală şi de Est.

“Sunt onorat de această numire şi mă voi strădui să reprezint această industrie în cel mai bun mod în relaţia cu toate părţile interesate şi să susţinem Secretariatul nostru de la Bruxelles, ” a declarat Béla Kelemen.

“ Suntem încântaţi să îi urăm bun venit lui Béla în noua sa calitate de preşedinte al Asociaţiei. Experienţa sa îndelungată în Asociație în calitate de membru al Consiliului de conducere din partea MOL precum şi cunoștințele sale vaste despre industria petrolieră sunt două elemente-cheie pentru organizația noastră," a adăugat Directorul general John Cooper.

Béla Kelemen

„Cu eMAG şi MOL e-şoferie”. Clienţii fideli eMAG pot alimenta la preţuri avantajoase în staţiile MOL România

  • MOL România și eMAG au demarat programul “Cu eMAG si MOL e-şoferie”
  • Clienţii care au plasat pe eMAG cel puțin 2 comenzi de minimum 200 de lei fiecare din categoria „Auto, moto & RCA” primesc un card MOL RED și beneficiază de prețuri avantajoase la carburanți
  • Reducerile de preţ la carburanţi sunt aplicabile în oricare dintre cele peste 200 de staţii de alimentare ale MOL România.

12 iunie 2017, Bucureşti – MOL România şi eMAG au lansat “Cu eMAG si MOL e-şoferie”, un program prin care clienţii fideli eMAG pot beneficia de reduceri de fiecare dată când alimentează în staţiile MOL.

Conform regulamentului campaniei, persoanele care au plasat pe eMAG, în ultimele 13 luni, cel puţin două comenzi de minimum 200 de lei pentru produse din categoria „Auto, moto & RCA”, vor fi înscrise automat în programul desfăşurat în parteneriat cu benzinăriile MOL.

Clienții eMAG eligibili vor primi un card MOL RED personalizat. La fiecare alimentare cu carburant în oricare dintre staţiile MOL România, cumpărătorul care deţine cardul MOL RED beneficiază de preţuri avantajoase la momentul cumpărării de carburant, în limita a două tranzacții zilnice. Cardul MOL RED se emite pentru un an de zile, iar economiile care se pot înregistra prin utilizarea acestuia la achiziţia de carburant pot ajunge la 180 de lei, potrivit unor date medii de consum şi distanţe parcurse anual.

Cardul MOL RED poate fi utilizat concomitent cu cardul MultiBonus, oferind posibilitatea acumulării de puncte de loialitate la achiziţionarea de produse şi servicii din staţiile MOL. Aceste puncte pot fi schimbate ulterior în produse disponbile în magazinele din staţiile MOL sau în cataloagele MultiBonus care conţin o selecție de peste 300 de articole.

„MOL este, prin natura activității sale, suporterul tuturor celor aflați în mișcare. În plus, nimic nu spune mai multe despre grija față de mașină decât însuși carburantul, produsele MOL fiind recunoscute pentru calitatea lor. Astfel, alegerea eMAG de a colabora cu noi pentru a-şi recompensa clienţii fideli ni se pare o nouă confirmare în ceea ce priveşte calitatea produselor noastre,” a declarat Cătălin Constantinescu, Head of Sales & Supply, MOL România.

„Șoferii au acum și mai multe motive să plece la drum, pentru că eMAG și MOL desfășoară campania e-șoferie, prin intermediul căreia clienții care plasează pe eMAG minimum două comenzi în valoare de cel puțin 200 de lei fiecare, din categoria „Auto, moto & RCA”, pot economisi până la 180 de lei pe an la combustibil. Clienții au la dispoziție numeroase produse și oferte RCA de la 8 asiguratori. În plus, își pot activa gratuit, pe eMAG, un serviciu care îi anunță când le expiră polița RCA ”, a declarat Florin Filote, Marketplace Director eMAG.

Pentru detalii, consultaţi site-urile www.molromania.ro si www.emag.ro.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie multinațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 40 de țări, aproximativ 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de peste 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.

Despre eMAG

Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al pieței de comerț online din România și a devenit un lider cu prezență în Bulgaria, Ungaria și Polonia. De 15 ani investește constant în servicii care ajută clienții să economisească timp și bani, servicii care au în spate tehnologii dezvoltate în România. Cu o gamă de produse în continuă creștere atât prin oferta proprie, cât și prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, de oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum 30 de zile drept de retur, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, Service Pick Up and Return, finanțare în rate prin eCredit, aplicația de mobil și „Plata cu un click”, serviciul de comandă instant.

Contact pentru presă MOL Romania

Roxana Petrescu
Director de Comunicare; MOL Romania
Mobil: 0723 313 001
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Contact pentru presa eMAG

Octav Ștefan
Mobil: 0733 104 410
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

MOL România construieşte un terminal de GPL la Tileagd, în urma unei investiţii de peste 2,3 milioane de euro

  • MOL România construieşte un terminal de GPL (gaz petrolier lichefiat) la Tileagd (Bihor)
  • Investiţia se ridică la peste 2,3 milioane de euro
  • Noul terminal va avea 4 rezervoare de GPL, fiind prima investiţie de acest gen realizată de grupul MOL în România

BUCUREŞTI, 25 mai 2017 – MOL România, filiala locală a Grupului MOL, este în curs de finalizare a lucrărilor de construcţie a unui terminal de GPL (gaz petrolier lichefiat) la Tileagd, în judeţul Bihor. Investiţia are o valoare de peste 2,3 milioane de euro.

Terminalul, care va deveni complet operaţional în a doua jumătate a acestui an, va fi dotat cu 4 rezervoare cu o capacitate totală de 600 de metri cubi, fiind prima investiţie din domeniul GPL realizată de MOL în România. Proiectul va completa baza de active pe care MOL o deţine deja la Tileagd, acolo unde din vara anului 1999 funcţionează un depozit de produse petroliere. În acest moment, depozitul de la Tileagd este operat de 20 de angajaţi, circa jumătate din reţeaua de benzinării a MOL în România fiind alimentată de acest activ strategic.

“Acesta este primul terminal de GPL pe care MOL îl construieşte în România. Este o decizie de investiţii care arată interesul MOL România pentru diversificarea activităţii şi a portofoliului de servicii şi produse puse la dispoziţia clienţilor”, a declarat Camelia ENE, Country Chairman & CEO MOL România.

Dincolo de depozitul de produse petroliere de la Tileagd, MOL România mai administrează o unitate de stocare a produselor petroliere la Giurgiu. Depozitul de la Giurgiu, care are acces direct la transportul fluvial pe Dunăre, a fost pus în funcţiune în primăvara anului 2013 şi este operat de 14 angajaţi.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie internațională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, aproximativ 25.000 de angajaţi în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.

Contact pentru presă

Roxana Petrescu
Director de Comunicare
m: 0723.313.001| @: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

MOL România oferă 350.000 lei tinerilor sportivi şi artişti prin programul de promovare a talentelor

  • MOL România și Fundația Pentru Comunitate au lansat cea de-a 12-a ediție a Programului MOL de promovare a talentelor
  • Valoarea sponsorizărilor acordate în cadrul acestei ediții va fi de 350.000 lei
  • În cele 11 ediții de până acum s-au acordat peste 2.870.000 lei pentru 1.846 de tineri sportivi și artiști

17 mai 2017, Miercurea Ciuc – MOL România și Fundația pentru Comunitate au lansat cea de-a 12-a ediție a Programului MOL de promovare a talentelor. Tineri sportivi și artiști cu rezultate bune din toată țara se pot înscrie în programul organizat pe bază de concurs de proiecte. F ondul total de sponsorizare este de 350.000 de lei și este acordat de MOL România . Solicitările pot fi depuse până la data de 17 iunie 2017 , iar detaliile programului pot fi găsite pe www.pentrucomunitate.ro și www.molromania.ro. Înscrierile se pot face atât individual, cât și prin echipe sportive sau ansambluri artistice.

În cadrul celor 11 ediții anterioare ale programului, MOL România a acordat 1.261 de sponsorizări în valoare de peste 2.870.000 de lei unui număr de 1.846 de sportivi și tineri artiști din toată țara, unii dintre ei obținând finanțare de mai multe ori.

„De 12 ani susținem performanța tinerilor artiști și sportivi care reprezintă țara la festivaluri și competiții europene, mondiale și olimpice. Este un sprijin care se acordă celor cu rezultate bune și care le arată tinerilor că munca și talentul lor sunt apreciate”, a declarat Camelia ENE, Country Chairman & CEO MOL România.

Beneficiarii edițiilor anterioare, prezenți la evenimentul lansării programului din acest an, au confirmat importanța acestui sprijin în conturarea carierei lor. Emil Imre, singurul medaliat cu aur din România la Festivalul Olimpic al Tineretului European de iarnă și deținătorul uneia dintre cele două medalii de argint, a afirmat: „ În urma obţinerii acestui sprijin am reușit să achiziționez echipamentele și instrumentele la care înainte doar visam, dar care îmi erau atât de necesare pregătirii.”

La această ediție, programul dispune de un fond total de 350.000 lei, sumele fiind alocate tinerilor sportivi sau artiști cu vârste între 8 și 18 ani, respectiv pentru categoria de peste 18 ani, care au nevoie de susținere în scopul participării la concursuri sau achiziției de echipamente și materiale.

”Înscrierea unei solicitări de finanțare în acest concurs de proiecte este relativ simplă. Pe lângă prezentarea rezultatelor din ultimii doi ani și a obiectivelor de viitor, este importantă întocmirea exactă a bugetului pentru finanțarea solicitată. Corelarea chibzuită a cheltuielilor cu obiectivele stabilite ajută tinerii și în planificarea altor aspecte din viață” , a declarat András Imre, directorul executiv al Fundației Pentru Comunitate.

Dintre beneficiarii ediției a 11-a a programului, mai mulți înotători dețin recorduri naționale: Ștefan Cozma, Ana Dascăl, Robert Glință, Huszár Ingrid, Daniel Martin, Vlad Pațurcă, Andrei Rusen, Simona Savastița.

Despre program:

În cadrul Programului MOL de promovare a talentelor un solicitant poate să obțină finanțare în valoare maximă de 10.000 lei pentru a acoperi cheltuielile de transport legate de activitatea sa sportivă sau artistică sau pentru a achiziționa echipamente și materiale. Din finanțarea totală a ediției a 12-a, 160.000 lei sunt destinați sportului, 120.000 lei domeniului artelor și 70.000 lei pentru categoria de vârstă de peste 18 ani, în cadrul căreia pot solicita sprijin acei tineri care au beneficiat deja de sponsorizări în ultimii ani și au depășit vârsta majoratului.

Solicitările pot fi depuse până la data de 17 iunie 2017, iar detaliile programului pot fi găsite pe www.pentrucomunitate.ro și www.molromania.ro.

Cererile vor fi evaluate de două jurii de specialitate. Preşedintele juriului la secţiunea sport este Violeta BECLEA-SZÉKELY, campioană europeană la atletism şi doctor în sport, iar la secţiunea artă violonistul Albert MÁRKOS, concertmaestrul Filarmonicii Transilvania din Cluj.

Descărcare

Interviu AGERPRES. Violonistul Alexandru Tomescu: Copiii au nevoie de muzica clasică. Unul dintre ei poate fi viitorul Enescu

Violonistul Alexandru Tomescu afirmă, într-un interviu acordat AGERPRES, că este important ca tânăra generație să aibă acces la muzica clasică, pentru ca dintre numeroșii copii interesați de arta sunetelor să se poată naște un viitor George Enescu.

"Există foarte mult interes. Sunt mulți copii. Când am cântat la Mihăileni, din cei 400 de spectatori din sală, 250 erau copii. Când am întrebat cine vrea să învețe să cânte la vioară, s-au ridicat 300 de copii. Sunt foarte curioși. Au mare nevoie de accesul la artele frumoase. Asta nu înseamnă că toți cei 250 vor deveni artiști, dar dacă unul dintre ei este viitorul George Enescu, atunci tot acest efort chiar merită", a declarat violonistul, înaintea celei de-a VII-a ediții a Premiilor Mentor pentru Excelență în Educație, desfășurată la Teatrul Odeon.

În interviu, Tomescu vorbește despre anii formării sale, despre profesorii care i-au îndrumat pașii, despre concertele susținute în cadrul Turneelor Stradivarius, precum și despre implicarea în numeroase cauze sociale.

AGERPRES : Alexandru Tomescu, la 9 ani erai deja solist al Orchestrei Simfonice din Constanța și în curând aveai să efectuezi primul tău turneu în străinătate. S-ar zice că faci muzică dintotdeauna. Ce a contat în alegerea carierei tale, ținând cont că vii dintr-o familie de muzicieni?
Alexandru Tomescu : Într-adevăr, părinții au avut un rol foarte important. Încă dinainte de a-mi fi dorit să cânt la vioară, am crescut într-un mediu impregnat de muzică: mama este profesoară de vioară iar tatăl meu a fost pianist. În fiecare zi în casa noastră se auzea muzică. Așa că, în cele din urmă, am reușit să-mi conving părinții să mă dea la muzică, pentru că, în vremea respectivă, altele erau ideile, tradițiile și anume, muzica era văzută mai degrabă ca un fel de alegere mai puțin fericită. Însă, fiindcă îmi plăcea atât de mult să cânt la vioară, am făcut progrese rapid, am mers la concursuri, lucram în fiecare zi și rezultatele s-au văzut încă de la început. Nu am ars etape, părinții mei au avut înțelepciunea să mă lase să mă dezvolt într-un ritm firesc, natural. Am cântat, într-adevăr, primul meu concert ca solist al unei orchestre la vârsta de 9 ani, cu Orchestra din Constanța. Și de atunci tot cânt.

Eu cred că este important să ai acces la muzică. Nu trebuie neapărat să ai părinți profesori de muzică. Dar să existe în apropierea copiilor, a potențialilor muzicieni, accesul la muzica clasică. Că e vorba de concerte la care familia merge, că e vorba de o muzică care se ascultă, important este să existe această opțiune. Din păcate, în ziua de azi, de multe ori opțiunile tind să se restrângă foarte mult. Cred că muzica clasică nu face decât să-ți lărgească aria de expertiză.

AGERPRES : Katerinei, fetiței tale, îi place muzica? I-ai cântat?
Alexandru Tomescu : Este foarte interesată de muzică, de mașini, de biciclete, de trotinete, de o mulțime de alte lucruri. Este încă la vârsta la care orice este posibil și, în calitate de părinți, ne-am propus s-o sprijinim în alegerea pe care o va face ea. Evident, o să încercăm să-i oferim mai multe opțiuni și sunt convins că talentul pe care Dumnezeu l-a pus în ea va ieși singur la iveală. Dacă e vorba de muzică, va fi cu atât mai interesant, dar orice o să facă suntem întru totul alături de ea.

AGERPRES : Și pentru că vorbim de copii, de muzică, ajungem la mentorat, ce rol au avut în viața ta dascălii? Putem vorbi de mentori?
Alexandru Tomescu : Cum să nu. Atunci când vorbim de educația muzicală a unui viitor artist interpret este vorba despre o relație foarte personală, cursurile sunt în grup și este vorba de o relație one to one, față în față, se studiază zi de zi. Pe lângă primii șapte ani de-acasă la propriu, primii șapte ani de vioară îi datorez mamei mele. Apoi, am fost studentul maestrului Ștefan Gheorghiu, părintele școlii de vioară românești, un om absolut remarcabil. Am urmat în paralel cursuri de perfecționare cu diverși violoniști marcanți ai vremii cum ar fi: Ruggiero Ricci, Igor Oistrakh, fiul lui David Oistrakh, Herman Krebbers, cu Thomas Zehetmair și Werner Scholz. O mulțime de alți maeștri, reprezentanți ai diverselor școli de vioară: școala rusă, școala germană, școala franceză. Am încercat să iau ce-i mai bun de la fiecare dintre ei și, în cele din urmă, am încercat să-mi desăvârșesc un stil al meu propriu. Sigur, după ce am absolvit Conservatorul din București, am continuat studiile în Statele Unite cu un profesor de origine rusă — Eduard Schmieder, cât și în Elveția, cu un profesor de origine maghiară — Tibor Varga.

Însă, partea cea mai interesantă a fost cea a explorării, fiindcă întotdeauna un profesor trebuie să trezească curiozitatea discipolului său. Devine din ce în ce mai folosit astăzi — și mi se pare interesant lucrul acesta — ca în loc de profesor să se folosească termenul de îndrumător. Practic, îi deschizi un drum și, sigur, îl acompaniezi pe acest drum o perioadă, după care elevul trebuie să prindă curajul să meargă el singur pe acest drum și, dacă a învățat corect regulile, atunci se va descurca. Dacă nu, va avea întotdeauna nevoie de profesor. Cred că profesorul inteligent este acela care știe să nu se mai facă indispensabil. Sigur, la început, în ciclul primar, gimnazial, profesorul este foarte prezent, foarte implicat în cea ce se întâmplă acolo, dar pe urmă, la liceu și mai ales la Conservator, la facultate, eu cred că profesorul trebuie să se transforme într-un fel de partener de discuții artistice cu studentul. Tocmai pentru a-l ajuta să crească.

AGERRPES : Ai și discipoli?
Alexandru Tomescu : (râde) Nu. Am predat încă de când eram student, am avut diverși elevi, studenți. Este o experiență foarte interesantă, fiindcă îți clarifică foarte mult ideile, ție, ca profesor. În artă, foarte rar operăm cu lucruri precise și clare fiindcă, sigur, suntem interpreți, nu facem decât să interpretăm. O interpretare nu poate fi adevărată sau falsă, ci poate fi sinceră sau nesinceră. Or, atunci când încerci să transmiți niște informații unui alt violonist, trebuie să optezi pentru anumite soluții, anumite idei, și asta te sărăcește de această bogăție de imagini. Multă lume se așteaptă de la mine, dat fiind faptul că sunt un violonist bun, de succes, să fiu un pedagog la fel de bun. Or, acest lucru rămâne de văzut, pentru că sunt seturi de calități distincte. Presupune, într-adevăr, foarte mult timp această activitate. La un moment dat, am fost profesor asociat la o Universitatea din Brașov, pentru foarte scurt timp, dar, în clipa de față, programul profesional pe care îl am nu-mi permite acest angajament. Pe lângă acestea, am ținut, evident, cursuri de perfecționare Master Class, care sunt evenimente punctuale, de o săptămână — zece zile, maxim două săptămâni, în care, într-un timp foarte condensat, încercăm să rezolvăm niște probleme semnificative pentru restul repertoriului muzical, în așa fel încât studenții să poată învăța lucruri pe care să le poată aplica și în alte situații.

AGERPRES : Eram în sală, în 2007, când ai câștigat prima dată dreptul de a cânta pe vioara Stradivarius Elder-Voicu. Cât a contat acest eveniment în cariera ta artistică? Ce relație aveți voi doi — tu și vioara? Pentru că e o relație între artist și instrument, mai ales când acesta este o Stradivarius.
Alexandru Tomescu : Da. Sigur că da. A fost un moment important. Eu am existat ca violonist și înainte de acel eveniment. A fost un moment care a atras atenția presei asupra mea. Sigur, în mâinile unui violonist capabil o vioară bună poate face minuni, într-adevăr. Simțeam nevoia unui astfel de instrument de multă vreme. Pe lângă acestea, responsabilitatea și bucuria de a ști că urmez unui mare artist, maestrul Ion Voicu, cel care a cântat pe această vioară, a însemnat foarte mult pentru mine. În plus, vioara Stradivarius fiind singura de acest fel din România are o aură de unicitate și de noblețe.

Provocarea a fost, mai degrabă, să-i conving pe cei care veneau la concerte din Turneele Stradivarius, în care mi-am propus să duc vioara cât mai aproape de cei care doreau s-o vadă. Inițial, doreau s-o încerce s-o atingă, mai puțin s-o audă cum sună, în ce fel este ea diferită față de alte viori. Din acest public potențial s-au ales foarte mulți viitori melomani, în sensul că au venit să vadă vioara și pe urmă și-au dat seama că 'Uite, ea are un sunet!'. Că, de fapt, despre asta este vorba, nu este atât vorba despre frumusețea ei ca obiect, cu toate că este și frumoasă, este o încarnare a perfecțiunii proporțiilor, dar frumusețea sunetului ei cred eu că o depășește pe aceea a formei.

AGERPRES : Apropo' de Turneele Stradivarius, ce le-a asigurat succesul? Știu că muzica a fost întotdeauna acompaniată de manifestări ale unor alte arte.
Alexandru Tomescu : Foarte mulți tineri sunt interesați de spectacolele pe care le prezint în Turneele Stradivarius, fiindcă am încercat de fiecare dată să explorez noi și noi zone de manifestare ale actului muzical. Începând cu 2011, am avut un turneu însoțit de proiecții video, am avut un spectacol împreună cu doi actori, un turneu în catedrale cu spectacole de lumini, anul trecut am avut un turneu cu desene în nisip, proiectate live pe un ecran și publicul putea vedea ce inspiră muzica unui alt artist, ce forme poate lua muzica. A fost întotdeauna un experiment încă și mai și. Anul acesta, mergem mai departe, este vorba de ediția a zecea a Turneului Stradivarius, între 13 mai și 8 iunie. O să mergem în 15 orașe în trei țări, cred. O să explorăm un experiment mai puțin obișnuit în România — muzică sud-americană — Astor Piazzola și o mulțime de dansuri spaniole pline de caracter. O să am alături de mine doi artiști tineri, e vorba de pianista Sînziana Mircea, care și ea a studiat în străinătate, are de fapt o carieră acolo și s-a hotărât totuși pentru România, și un bandoneonist, Omar Massa din Argentina, care va fi alături de noi pe scenă cu muzica lui Astor Piazzola.

AGERPRES : Dintre numeroasele turnee pe care le-ai făcut în țară și în lume, care ar fi cel care ți-a rămas cel mai aproape de suflet? Sau la un moment dat ele intră în obișnuit?
Alexandru Tomescu : Sigur că fiecare concert este special. Nu există două evenimente care să semene unul cu celălalt, chiar dacă vorbim poate de aceleași programe alese în cadrul unui turneu, dar cu cea mai mare nerăbdare aștept următorul concert. Nu știi niciodată cum va fi. Am trăi foarte multe experiențe emoționante, frumoase.

AGERPRES : Ai un compozitor preferat?
Alexandru Tomescu : (râde). Da, este vorba de compozitorul pe care urmează să-l cânt. Pe lângă compozitorii preferați, există unul aparte și anume Johann Sebastian Bach. George Enescu spunea că el este pâinea lui cea de toate zilele. Și cred că nu întâmplător datorită conexiunii lui cu spiritualitatea. În fiecare zi, măcar cinci — zece minute, cânt muzică de Bach, tocmai pentru această calitate mentală. Pe urmă, ca model de artist, de om complet dedicat în întregime unei cauze, fără îndoială George Enescu va rămâne pe un pisc foarte greu de atins pentru mine multă vreme de-acum înainte.

AGERPRES : Care e relația ta cu dirijorul, atunci când cânți împreună cu orchestra?
Alexandru Tomescu : Este o relație foarte importantă fiindcă dirijorul este cel care trebuie să transmită energia și însuflețirea iar solistul să transmită orchestrei într-un mod eficient. Multă lume crede că există un fel de 'luptă pentru putere' între solist și dirijor. Nu este așa, mă rog, în cazul în care lucrurile funcționează așa cum ar trebui. Există o colaborare, fiindcă nimeni nu este de unul singur acolo, nici dirijorul și nici solistul, fiecare are nevoie unul de celălalt și, întotdeauna, indiferent de factura partiturii pe care o prezinți publicului, că e vorba de o lucrare cu o tendință camerală să zicem, cum ar fi Concertul de Brahms, sau că e vorba de o lucrare de virtuozitate, cum ar fi Paganini, indiferent de factura muzicii pe care o cânți, întotdeauna în orchestră am văzut un partener de dialog, un partener egal. Și cred că acest respect față de partenerul cu care ieși pe scenă este foarte, foarte important.

AGERPRES : Cum îți place să cânți mai mult? Cu orchestra sau singur, ori în tandem? Apropo' de concertele din cadrul Romanian Piano Trio, cu Horia Mihail.
Alexandru Tomescu : Depinde. În turneele Stradivarius am avut, inițial, programe de recital doar cu pian, pe urmă a explodat exhaustiv repertoriul pentru vioară solo — integrala Paganini, integrala Bach și un ultim recital de vioară solo anul trecut. Între timp, am mai făcut și alte integrale — Integrala Enescu și Integrala Prokofiev. Deci, am vrut așa să acopăr tot ce era de acoperit în acest sens. E greu de spus ce îmi place. Atunci când sunt într-un recital de vioară solo pot controla eu însumi toate aspectele care țin de concert, energiile care se pun acolo, succesiunea pieselor. Este, cum să spun, ''signature''. (râde) În clipa când sunt și alți artiști implicați, lucrurile se complică. Se și îmbogățesc cu structura lor emoțională, cu muzicalitatea lor, evident, și devine mult mai interesant tocmai prin prisma acestui joc de schimb de energii. Evident, când partenerul de scenă este o întreagă orchestră, lucrurile sunt încă și mai spectaculoase.

AGERPRES : Ce faci între două concerte?
Alexandru Tomescu : (râde) Mă pregătesc pentru următorul, mă odihnesc, îmi caut partituri, răspund la mail-uri....

AGERPRES : Cum e să cânți la metrou și să și câștigi din asta? Dar în alte spații?
Alexandru Tomescu : (râde) Experiența de la metrou a fost una din acelea înspăimântătoare, pentru că este un fel de ultimă treaptă pe care te vezi coborând ca muzician. Cel puțin așa am fost noi educați. Sigur, nu eram literalmente în această poziție. Eram 'ca și cum'. Dar până și acest 'ca și cum' l-am simțit foarte real și, de atunci, cei care cântă pe stradă au câștigat foarte mult respect în ochii mei. Sunt condiții care nu sunt tocmai...

AGERPRES : Te-a recunoscut cineva?
Alexandru Tomescu : Și da și nu. Adică, au fost oameni care m-au recunoscut într-adevăr pe mine, apoi au fost alții care m-au recunoscut în sensul că au spus: 'Da, că el vine să cânte aici de câteva luni bune!'. Alții au spus: 'Muzica pe care o cântă este foarte frumoasă, foarte diferită față de ce se cântă în mod obișnuit și poate că ar trebui să aibă și el șansa să meargă la facultate'. Adică, am trezit reacții foarte diverse. Evident, copiii au fost cei care erau cei mai interesați, pentru că era ceva nou, ieșit din banalitatea cotidiană, și copiii sunt atrași de nou.

AGERPRES : Era deja un public în jur sau oamenii treceau și dădeau un ban?
Alexandru Tomescu : Foarte mulți. La un moment dat, chiar s-a făcut o coadă de oameni care să dea bani acolo și m-am oprit pentru că, la un moment dat, cutia era literalmente plină de bancnote, care s-au strâns în mai puțin de 30 de minute.

AGERPRES : E un mesaj anume pe care dorești de fiecare dată să îl transmiți?
Alexandru Tomescu : A fost, într-adevăr, un experiment de care era nevoie aici în România, aș putea spune, ca să ne punem și noi cumva în oglindă cu americanii, cu cei doi jurnaliști de la Washington Post, cu acest prim experiment văzut din punct de vedere sociologic. Au și câștigat un Premiu Pulitzer cu acest demers. Însă, ulterior, și alții au dorit să experimenteze și în alte zone ale lumii pentru a vedea efectele acolo. Sigur, dacă la noi s-au strâns mai mulți bani decât la Washington s-a spus și că românul e mai simțitor, e mai emoțional, mai darnic, chiar dacă suntem mai săraci, suntem mai darnici decât americanii, americanii poate nu umblă cu cash la ei. Explicațiile au fost numeroase.

AGERPRES : Vei recidiva să cânți în spații neconvenționale?
Alexandru Tomescu : Nu știu. Niciodată nu știi unde te poartă viața. În orice caz, am văzut că în cazul în care ajung să cânt la metrou, se poate trăi din asta.

AGERPRES : Te-ai implicat în numeroase cauze sociale. Care sunt resorturile acestui demers și care sunt satisfacțiile?
Alexandru Tomescu : Această chemare a existat întotdeauna în mine și mereu mi-am dorit să pot ajuta cum pot eu mai bine. Mă rog, George Enescu chiar spunea că își dorește să îi ajute pe cei aflați în nevoie cu ''armele'' lui, care erau vioara și arcușul. Eu cred că muzica îi face pe oameni mai sensibili, mai deschiși la problemele aproapelui nostru. Am pus-o la-ncercare de multe ori. Primele campanii au fost la începutul anilor '90. Eram un copil pe atunci, am plecat împreună cu tatăl meu. Am cântat în Marea Britanie, în Olanda, am ținut tot felul de concerte caritabile pentru copiii bolnavi de cancer de la Spitalul Caraiman. Apoi, am strâns fonduri pentru a renova sala de festivități a liceului... eram elevi... era ceva foarte neobișnuit în vremea respectivă. În 2009, dacă nu mă înșel, am avut acea acțiune caritabilă de anvergură, strângerea de fonduri pentru Asociația Nevăzătorilor din România, având ca partener de campanie și Televiziunea Română. S-au strâns peste 120.000 de euro pentru acest proiect foarte important. Apoi, am avut un proiect pentru protezarea copiilor hipoacuzici, pentru a le reda bucuria muzicii. Și chiar în urmă cu câțiva ani am întâlnit la Cluj copii care acum crescuseră și se bucurau pe lângă muzică, pentru prima dată și de sunetul vocii părinților lor. Sunt niște lucruri pe care noi le luăm așa, de-a gata, dar care pentru ei înseamnă totul. Am sprijinit și campania 'Inima copiilor', pentru dotarea Spitalului ?Marie Curie', sunt de ani buni ambasador special al organizației Hope and Homes for Children Romania, care se ocupă de copiii instituționalizați.

AGERPRES : Pentru ce n-ai cântat?
Alexandru Tomescu : Am cântat în aer liber pentru salvarea pădurilor din România, am ținut speech-uri în școli pentru conștientizarea păstrării mediului natural din jurul nostru, am cântat în fața ruinelor casei de pe strada Visarion, care și în ziua de azi tot ruină este, dar am încercat. Și, în ultimii ani, am simțit că această casă a lui George Enescu de la Mihăileni avea nevoie de toată energia mea și nu doar pentru a o salva de la dispariție — lucru care și s-a întâmplat — ci pentru a-i da viață din nou. Doream să salvez locul respectiv, să-l transform în ceva plin de importanță pentru cei de-acolo, care să aibă sens în Mihăileni. Am pornit de la ideea lui George Enescu, aceea de a avea casa deschisă pentru artiști, de a fi un loc de rezidență nu doar pentru interpreți, ci și pentru compozitori. În cele din urmă, ne-am oprit la ideea de a da acolo o școală de muzică, de arte frumoase, pentru că vrem ca pe lângă muzică să învețe și alte arte — pictură, teatru poate, etc.

AGERPRES : În ce stadiu este lucrarea de restaurare?
Alexandru Tomescu : Este în plină desfășurare. Casa lui George Enescu este aproape gata, 99% finalizată. În vara asta va putea fi vizitată. Dar nu vrem ca acolo să fie un muzeu, ci să organizăm cursuri — Master Class-uri. Anul trecut, am avut primul curs de muzică acolo, în Mihăileni. Am fost patru sau cinci lectori, am predat muzică tinerilor de-acolo, apoi arhitectul Tudor Patapievici, băiatul lui Horia (n.r. Horia Roman Patapievici), care a făcut lucrarea de diplomă tocmai cu lucrarea aceasta — centrul cultural de la Mihăileni. Ni s-a alăturat dirijorul Tiberiu Soare, care a explicat copiilor cum gândim muzica înainte de a sări s-o cântăm, iar doamna Anca Gheorghe, managerul meu, a explicat copiilor care sunt tehnicile de marketing, înainte de a cânta, pentru că trebuie să știi ce vrei să cânți, să știi ce vrei să transmiți, să ai o viziune a piesei. E ca o hartă mentală. Apoi, în ziua de astăzi, un bun artist trebuie să fie și un foarte bun comunicator nu doar pe scenă, ci și în afara ei. Sper să le fi trezit puțin curiozitatea copiilor și să-și continue cercetările pe cont propriu. Și apoi, cine știe, pe viitor, să reușim să trezim curiozitatea și celor care fac programe.

AGERPRES : Ce programe veți propune anul acesta?
Alexandru Tomescu : Continuăm cursurile de muzică acolo, învățăm să organizăm și o tabără de pictură peste vară și sperăm ca, de la anul, să puteam avea acțiuni pe parcursul întregului an, să implicăm și profesorii din zonă. Există foarte mult interes. Sunt mulți copii. Când am cântat la Mihăileni, din cei 400 de spectatori din sală 250 erau copii. Când am întrebat cine vrea să învețe să cânte la vioară s-au ridicat 300 de copii. (râde) Sunt foarte curioși. Au mare nevoie de accesul la artele frumoase. Asta nu înseamnă că toți cei 250 vor deveni artiști, dar dacă unul dintre ei este viitorul George Enescu, atunci tot acest efort chiar merită.

AGERPRES : Concerte, master class-uri, acțiuni caritabile. Mai ai timp pentru tine și familie? Ce faci între două concerte?
Alexandru Tomescu : Îmi fac timp. Îmi fac timp întotdeauna. Ieri, spre exemplu, am studiat individual, am avut repetiții cu colegii mei din turneu și, atunci când am terminat, am ieșit în parc cu bicicleta cu fetița mea, căreia îi place foarte mult să se plimbe.

AGERPRES : Soția, Lavinia, cum te suportă?
Alexandru Tomescu : (râde) S-a obișnuit.

Nota companiei:

MOL România și Fundația pentru Comunitate au decernat Premiile Mentor pentru excelență în educație pentru al șaptelea an consecutiv în cadrul unui eveniment care a avut loc pe 2 mai la Teatrul Odeon, București. Cei doi parteneri au anunțat totodată lansarea ediției a opta a programului. Nominalizările se pot depune până la data de 31 Decembrie 2017

Grupul MOL, trimestrul I, 2017: Creştere solidă a rezultatelor operaţionale pe toate segmentele

  • Grupul MOL a ob ţinut un rezultat operaţional CCS EBITDA (profit înainde de dobânzi, deprecieri și amortizări, excluzând elementele excepționale și fluctuațiile de prețuri ) de 614 milioane USD, în creştere cu 21% faţă de perioada similară a anului trecut
  • Contribuţia segmentului Upstream (Explorare şi Producţie) a crescut cu 50% comparativ cu primul trimestru al anului 2016
  • Segmentele Downstream (Rafinare şi Petrochimie) şi Servicii pentru Clienţi (Retail) au î nregistrat rezultate istorice raportate la această perioadă
  • Profitul net a crescut cu 24% faţă de primul trimestru al anului trecut, la 323 milioane USD

Budapesta, 5 mai 2017 – Grupul MOL a anun ţat azi rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2017. La nivelul primului trimestru, toate segmentele de business – Upstream, Downstream, Servicii pentru Clienţi, Gas Midstream (transport de gaze naturale) – au reuşit să îşi majoreze contribuţia comparativ cu perioada similar ă a anului trecut.

Rezultatul EBITDA pe segmentul Upstream a crescut cu 50% comparativ cu primul trimestru al anului trecut, la 219 milioane USD, beneficiind de preţurile mai mari ale ţiţeiului, precum şi de baza de active foarte competitivă. Producţia s-a menţinut stabilă, la 111.500 de bep/zi.

Segmentul Downstream a înregistrat un rezultat operaţional CCS EBITDA record pe primul trimestru, de 324 milioane USD, cu 15% mai mult comparativ cu perioada similară a anului trecut. Creşterea a fost generată de o disponibilitate mai bună a activelor (care au generat volume și randamente puternice), fiind susţinută de marje destul de bune în rafinare și petrochimie.

Segmentul Serviciilor pentru Clienţi a raportat de asemenea un rezultat record pentru primul trimestru, cu o creştere a rezultatului EBITDA cu 17% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Rezultatul de 55 milioane USD a fost generat de volumele mai mari de carburanti şi de contribuţia crescută a segmentului non-fuel. Consumul de carburanţi a crescut cu 5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în regiunea Europei Centrale și de Est, asigurând un mediu favorabil.

În România, vânzările retail în volume de benzină au fost stabile în primul trimestru, în timp ce volumele de motorină au crescut cu 13,5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Segmentul Gas Midstream (transport de gaze naturale), un contributor stabil la rezultatele de ansamblu ale Grupului MOL, a înregistrat un rezultat EBITDA de 70 milioane USD în primul trimenstru, în creştere cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Chairman-CEO Zsolt Hernádi a comentat rezultatele: “Primul trimestru a reprezentat un început excelent pentru anul 2017, în care toate segmentele noastre de business au înregistrat creşteri solide. Am putut să beneficiem pe deplin de mediul extern favorabil pe fondul eforturilor noastre constante privind creşterea eficienţei precum şi datorită unei baze de active de înaltă calitate, dar care operează cu costuri mici. Segmentul Downstream a înregistrat un rezultat-record la nivelul primului trimestru pe fondul unei disponibilităţi a activelor mult îmbunătăţită şi a marjelor puternice, segmentul Serviciilor pentru Clienţi (Retail) a continuat ascensiunea impresionantă, în timp ce segmentul Upstream a putut beneficia de deplin de preţurile în creştere la petrol pe fondul unei baze de active foarte competitive din punctul de vedere al costurilor. Aceste realizări ne oferă o bază solidă pentru restul anului, în condiţiile în care planul nostru este de a înregistra, din nou, un rezultat EBITDA de cel puţin 2 miliarde USD şi de face paşi importanţi în implementarea strategiei Grupului MOL 2030”.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie internațională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, aproximativ 25.000 de angajaţi în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 10 țări, dintre care peste 200 în România.

Contact pentru presă

Tamás Berzi
Spokesperson
m: -36 20 409 7632 | @: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

MOL România premiază excelenţa în educație pentru al șaptelea an consecutiv

  • MOL România și Fundația pentru Comunitate au decernat Premiile Mentor pentru excelență în educație pentru al șaptelea an consecutiv, în cadrul unei ceremonii organizate la Teatrul Odeon din Bucureşti, care l-a avut ca invitat de onoare pe violonistul Alexandru Tomescu
  • Cei zece profesori și antrenori distinşi în cadrul acestei ediţii au fost selectați dintre cele 250 de propuneri transmise în anul 2016
  • MOL România și Fundația pentru Comunitate au anunțat totodată lansarea ediției a opta a programului. Nominalizările se pot depune până la data de 31 Decembrie 2017

2 mai 2017, București – MOL România și Fundația pentru Comunitate au acordat, pentru al şaptelea an consecutiv, Premiile Mentor pentru excelență în educație unui număr de zece profesori și antrenori. În cadrul evenimentului, organizat la Teatrul Odeon din București, a fost lansată cea de-a opta ediție consecutivă a programului, nominalizările putând fi depuse până la sfârșitul anului.

Laureații acestei ediţii au primit câte un trofeu special, Trofeul Mentor, realizat de artistul plastic Ioan Nemțoi, și câte un premiu în valoare de 8.000 de lei.

”MOL România oferă de şapte ani Premiile Mentor pentru excelenţă în educaţie, alegând astfel să recompenseze profesori şi antrenori de excepţie, care prin dăruirea şi pasiunea lor au pregătit generaţii întregi nu numai pentru cariere de succes, ci şi pentru viaţă. Prin acordarea acestor premii ne-am dorit să le spunem tuturor acestor mentori minunaţi că le mulţumim pentru ceea ce au făcut şi fac încă pentru atâtea şi atâtea generaţii”, a declarat Camelia Ene, director executiv MOL România.

Profesorii și antrenorii premiați au fost selectați de către Consiliul Director al Fundației Pentru Comunitate dintre cele 250 de nominalizări primite în perioada aprilie-decembrie 2016 din partea foştilor elevi sau colegi. Asemănător edițiilor precedente, numărul nominalizărilor a depășit cu mult numărul de premii care se pot acorda, însă nominalizările pot fi actualizate și depuse din nou pentru edițiile viitoare.

„Numărul constant ridicat al propunerilor pe care le primim ne arată că sunt mulți cei care dosesc să-și exprime recunoștința față de dascălii care au avut rol important în viața lor. Este emoţionant să vedem că sunt atâţia foşti elevi care nu uită cine au fost aceia care le-au şlefuit pentru prima oară talentul şi aleg să le mulţumească mentorilor lor printr-un gest de recunoaştere publică. Începând din 3 mai, timp de 8 luni se pot pregăti și depune nominalizările pentru ediţia din 2018 a Premiilor Mentor pentru antrenori și profesori care au descoperit tineri talentați și au avut grijă de ei la începutul carierei lor” , a declarat András Imre, directorul executiv al Fundației Pentru Comunitate.

Simona Pop, campioană olimpică la scrimă, este printre cei care au depus o nominalizare pentru un fost antrenor. În scrisoarea transmisă, sportiva s-a referit la rolul mentorului în viața discipolului, explicând: „ Cariera mea de sportiv de performanță a pornit de la faptul că antrenorul meu care m-a crescut, singurul cu care am lucrat mai bine de 13 ani din cariera mea de 19 ani, a avut încredere în mine. ” La rândul ei, Amalia Tătăran, vicecampioană europeană la spadă, a descris rolul mentorului pentru un sportiv după cum urmează: „ Aceştia sunt oamenii care văd în tine mai mult decât vezi tu, și care iau decizia de a munci alături de tine până când și tu vei ajunge să descoperi aceea parte din tine de care încă nu ești conștient ”

Laureații Premiului Mentor pentru Excelență în Educație, ediția a 7-a, 2016 sunt

Nicolae Antonescu, profesor de vioară, București
Petre Arnăutu, antrenor tenis de masă, Slatina
Bogács Nóra Ágnes, profesor de limbă și literatură maghiară, Miercurea Ciuc
Csiszár Ferenc, antrenor de scrimă, Satu Mare
Elvira Groza, profesor de filozofie, Oradea
Pető Mária, profesor de fizică, Sfântu Gheorghe
Constantin Radu, antrenor de gimnastică ritmică, Iași
Elena Valeria Teoteoi, profesor de chimie, Târgu Jiu
George Florian Zamfir, profesor de muzică, Craiova
Mihaela Eleonora Zamfirescu, profesor de pian, București

Videoclipurile cu premianții ediţiei din acest an sunt disponibile aici.

Organizatorii programului – MOL România și Fundația pentru Comunitate – au anunțat lansarea ediției a opta a programului. Nominalizările se pot depune până la data de 31 Decembrie 2017. Dosarele de înscriere trebuie întocmite în conformitate cu anunțul Programului. Mai multe detalii despre program pe www.molromania.ro și www.pentrucomunitate.ro

Descărcare

OTP Bank România lansează în parteneriat cu MOL România noul card de credit COMPAS

  • Cardul COMPAS asigură 12 rate fără dobândă, pentru orice cumpărătură de minimum 300 lei în țară și în străinătate;
  • Carburant cadou în valoare de 200 de lei în benzinăriile MOL pentru cumpărături în valoare totală de minimum 1.000 lei în primele 3 luni;
  • 3 rate fără dobândă pentru cumpărături de minimum 300 lei în benzinăriile MOL din România;
  • De 2 ori mai multe puncte MultiBonus pentru fiecare plată cu cardul de credit în benzinăriile MOL, cu condiția utilizării unui card de loialitate MultiBonus valid, emis de MOL România;
  • Costuri zero de emitere și de administrare în primul an;
  • Dobândă de doar 9,9% în primele 6 luni pentru tot ce se utilizează din limita de credit;
  • Refinanțare cu dobândă de 9,9% în primele 6 luni.

Bucureşti, 27 aprilie 2017 – OTP Bank România și MOL România lansează în parteneriat noul card de credit COMPAS, care asigură rate fără dobândă, carburant cadou, dublare de puncte MultiBonus și ofertă de refinanțare.

Cardul COMPAS reprezintă un instrument de plată care asigură următoarele avantaje:

  • până la 30.000 de lei limită de credit;
  • refinanțare carduri de credit, overdraft sau alte credite de consum fără ipotecă, cu dobândă de 9,9% în primele 6 luni de la emiterea cardului;
  • 12 rate fără dobândă în mod automat, pentru orice cumpărătură de minimum 300 lei în ţară şi în străinătate, la POS și on-line la diverși comercianți;
  • 3 rate fără dobândă la benzinăriile MOL în mod automat, pentru orice cumpărătură de minimum 300 lei în oricare dintre cele peste 200 de benzinării MOL România;
  • de 2 ori mai multe puncte MultiBonus pentru fiecare plată cu cardul de credit în benzinăriile MOL, cu condiția utilizării unui card de loialitate MultiBonus valid, emis de MOL România;
  • carburant cadou în valoare de 200 lei doar în benzinăriile MOL, la cumpărături în valoare de minimum 1.000 lei din valoarea tranzacțiilor efectuate la comercianți și decontate în primele 3 luni de la emitere;
  • costuri zero cu taxă de emitere și de administrare în primul an;
  • dobândă 9,9% pentru sumele nerambursate integral, în primele 6 luni de la emiterea cardului;
  • până la 55 de zile perioadă de grație pentru cumpărături.

„Crearea unui produs de credit prin asocierea unei bănci cu un distribuitor de carburant este o inițiativă unică pe piața românească. Cardul de credit COMPAS, pe care l-am dezvoltat împreună cu MOL România, este destinat clienților mass market, orientați către tehnologie și cu un stil de viață activ, ca un răspuns natural la dorința noastră de a acoperi nevoile lor de bază. De altfel, scopul OTP Bank România este de a îmbunătăți stilul de viață al clienților prin produsele pe care le dezvoltă în parteneriat cu alte companii din țara noastră, asigurând astfel un acces mai ușor la o gamă amplă de produse“, declară Diosi László, CEO OTP Bank România.

„Prin noul card de credit COMPAS dorim să oferim clienților nu doar un instrument de plată modern și sigur, ci și un pachet de beneficii care să aducă un plus real în viața de zi cu zi a acestora, cum ar fi posibilitatea de a plăti în 12 rate automate, fără dobândă, la o selecție largă de comercianți din domeniile: electronice, electrocasnice, mobilier și bricolaj, servicii medicale, agenții de turism, ateliere de reparații auto, magazine de piese auto. În plus, bonusul oferit sub formă de carburant, în valoare de 200 RON, dobânda redusă substanțial în primele șase luni de la emitere, precum și costurile zero cu emiterea și administrarea cardului în primul an constituie elemente cu adevărat utile pentru clienții noștri“, declară Adrian Chichiță, director Direcția carduri OTP Bank România.

„Cifrele arată că achizițiile prin intermediul cardului bancar sunt o modalitate de plată tot mai populară în cadrul celor peste 200 de benzinării aflate în portofoliul MOL România. Deja, mai bine de o tranzacție din zece este realizată prin intermediul acestui instrument, așa că parteneriatul cu OTP Bank pentru lansarea noului card de credit COMPAS vine în întâmpinarea clienților noștri, promovând totodată o modalitate de plată modernă și sigură“, spune Camelia Ene, Country Chairman & CEO MOL România.

Noul produs poate fi obținut din orice filială OTP Bank România din București și din țară. În plus, toți clienții își pot exprima interesul pentru cardul COMPAS și online, pe site-ul www.otpbank.ro, sau pe site-ul www.multibonus.ro, iar un agent de vânzări al băncii va stabili o întânire cu clientul pentru definitivarea documentelor, în acest sens reducându-se și timpul petrecut pentru obținerea lui.

Programul de loialitate MOL MultiBonus

MultiBonus este programul de loialitate dezvoltat de MOL România, prin care clienții sunt recompensați în permanență cu oferte speciale și campanii dedicate.

MultiBonus returnează clienților săi loiali o parte din valoarea cumpărăturilor pe care aceștia le fac în stațiile Grupului MOL din România sub formă de puncte de loialitate. Astfel, pentru toate cumpărăturile efectuate, primesc puncte pe care le pot transforma apoi în produse din stație sau din Cataloagele MultiBonus.

De asemenea, aceștia beneficiază de reduceri în locațiile partenerilor prin prezentarea cardului de loialitate. Programul MOL MultiBonus ocupă locul I pentru calitate în topul programelor de loialitate din România, în urma cercetării de piață QUDAL, efectuată de organizația elvețiană ICERTIAS (International Certification Association). Acesta a fost recompensat cu medalia de aur QUality meDAL România 2016/2017, cu un maximum de 5 stele.

MOL România are un nou CFO

  • Zoltán MAGYAR a preluat funcţia de CFO al MOL România la 1 martie 2017
  • Anterior numirii sale în România, a ocupat mai multe poziţii-cheie în cadrul MOL, inclusiv pe cea de Country Chairman al MOL Kalegran Ltd., o subsidiară a Grupului MOL din regiunea autonomă Kurdistanul irakian
  • Zoltán MAGYAR are o experienţă bogată, lucrând anterior atât pentru corporaţii, cât şi în sfera coordonării unor prestigioase proiecte umanitare internaţionale

20 aprilie 2017 – Zoltán László MAGYAR, 41 de ani, a preluat poziţia de CFO al MOL România începând cu luna martie a acestui an. Din 2014, Zoltán a ocupat mai multe poziţii (Managing Director & CFO,) în cadrul MOL Kalegran Ltd., o subsidiară a Grupului MOL specializată în activităţi de explorare şi producţie în regiunea autonomă Kurdistanul irakian.

“MOL România este o companie puternică, cu realizări impresionante şi un potenţial de creştere solid. Experienţa locală este bine cunoscută în cadrul Grupului, astfel încât este o onoare pentru mine să mă alătur echipei din România. Mai mult, având în vedere că o parte importantă a vieţii mele s-a aflat sub influenţa culturii franceze şi mediteraneene, acest post reprezintă pentru mine o oportunitate excelentă de a descoperi cea mai estică ţară latină din Europa”, a declarat Zoltán MAGYAR, CFO MOL România.

Deşi Zoltán este specializat în domeniul consultanţei industriale, a dobândit experiență în domeniul vânzărilor în perioada în care a deţinut funcţia de Controller în cadrul Provera (Grupul Louis Delhaize) şi experiență comercială în calitate de Manager Tarifare pentru regiunea EMEA în cadrul GE Lighting. În afară de domeniul financiar, abilitățile lui Zoltán în domeniul IT s-au dovedit extrem de valoroase în numeroasele proiecte de implementare ERP (planificarea software a resurselor unei companii) în care a fost implicat.

“Zoltán este omul potrivit pentru a completa echipa şi sunt convinsă că venirea lui în cadrul MOL România ne va ajuta să ne atingem ţintele strategice, poziţionând compania în topul preferinţelor clienţilor”, a declarat Camelia ENE, CEO&Country Chairman MOL România.
Zoltán MAGYAR îl înlocuieşte din funcţie pe Cristian UNGUREANU, care a decis să urmeze alte oportunităţi de carieră.

Zoltán MAGYAR deţine o Diplomă de Studii Superioare Specializate (DESS) în domeniul “Tehnici financiare şi bancare” în cadrul Universităţii Pantheon-Assas din Paris şi o diploma de Master în Economie obţinută la Universitatea de Ştiinţe Economice din Budapesta. Vorbeşte fluent limbile engleză şi franceză şi la nivel conversaţional germană, spaniolă şi arabă.

Zoltán este foarte interesat de antropologie. În calitate de voluntar, a petrecut aproape un an in Ciad, unde a coordonat programele de contabilitate şi resurse umane ale organizaţiei Medici fără Frontiere.

Zoltán MAGYAR

MOL România a câștigat Premiul III pentru programul Permis pentru viitor în cadrul celei de-a V-a ediții a Romanian CSR Awards

MOL România a câștigat premiul al III-lea în categoria Susținerea comunității în cadrul ultimei editii a Romanian CSR Awards, competiție care a evidențiat acele companii care au derulat proiecte cu impact în comunități în anul 2016.

Permis pentru viitor este cel mai nou program de responsabilitate socială dezvoltat de MOL România, premiul fiind prima recunoaștere de acest gen a proiectului care a debutat în 2016. Practic, Permis pentru viitor a fost premiat chiar în ediția lui pilot.

Prin programul Permis pentru viitor sunt acoperite costurile obținerii permisului de conducere (școala de șoferi și taxele adiacente) pentru tineri care provin din medii defavorizate. Beneficiarii sunt persoane lipsite de mijloace financiare, pentru care obţinerea permisului de conducere poate facilita obţinerea unui loc de muncă.

Romanian CSR Awards este cea mai importantă competiție dedicată responsabilității sociale corporative din România. Anul acesta s-au înscris un numar record de proiecte, 124, care au fost evaluate ținând cont de impactul și relevanța acestora pentru comunități, de numărul de beneficiari, de angajați și voluntari implicați în proiect, dar și de eficiența bugetului investit.

Considerăm că este o realizare importantă și un motiv de bucurie pentru toată echipa MOL România, acest premiu motivându-ne să continuăm să căutăm și să implementăm acele proiecte de responsabilitate socială cu un real impact în comunitate.

 

Diploma

×