Utilizăm cookies pentru a îmbunătăți structura și conținutul paginilor noastre de internet, experiența ta ca vizitator și pentru a-ți transmite mesaje de publicitate cat mai relevante. Făcând click pe butonul "Accept" îți exprimi acordul cu politica de cookies a molromania.ro pe acest dispozitiv, în cazul în care setările tale nu le dezactivează.

ACCEPT
Facebook Linkedin Instagram

Caută după dată:

Caută după cuvinte cheie:

Grupul MOL achiziţionează active de Retail în Slovacia şi Ungaria, în conformitate cu versiunea actualizată a strategiei sale pe termen lung

  • MOL a început să pună în practică recent actualizata Strategie 2030+ pe segmentul Consumer Services
  • Slovnaft, membru al Grupului MOL, achiziţionează 16 staţii de servicii operate în prezent sub brandul Lukoil în Slovacia
  • MOL cumpără compania care operează restaurantele Marché în Ungaria

Budapesta, 24 martie 2021 – Grupul MOL anunţă achiziţia a 100% din Normbenz Slovakia s.r.o. de la Normeston Group Cyprus Limited de către Slovnaft (prin vânzare de acţiuni) constând în 16 staţii de servicii Lukoil în Slovacia. MOL a încheiat o tranzacţie şi cu Marché International AG în vederea achiziţionării companiei care operează 9 restaurante în Ungaria sub marca Marché.

Acordurile se încadrează în strategia actualizată pe termen lung “SHAPE TOMORROW” 2030+ a Grupului care pune un accent deosebit pe dezvoltarea segmentului Consumer Services.

„Continua dezvoltare a ofertelor de produse alimentare şi nealimentare din staţiile de servicii, precum şi extinderea reţelei fac parte din strategia noastră actualizată şi ne susţin obiectivul de a deveni lider regional în sectorul vânzării de Retail a carburanților şi al cumpărăturilor de zi cu zi. În acest sens, suntem şi mai hotărâţi să identificăm noi oportunităţi. Adăugarea celor 16 staţii de servicii Lukoil în Slovacia ne dă ocazia să ne extindem prezenţa în această ţară şi să introducem conceptul Fresh Corner în noile staţii Slovnaft. Achiziţia companiei care operează restaurantele Marché în Ungaria creează noi perspective şi pentru MOL, deoarece poate completa oferta gastro şi poate ajunge la un public mai larg cu serviciile sale din Retail.”- a declarat Réter Ratatics, Vicepreşedinte Executiv pentru Segmentul Consumer Services al Grupului MOL.

Achiziţionarea a 100% din Normbenz Slovakia s.r.o. constă în 16 benzinării Lukoil în Slovacia, cu o acoperire naţională. Staţiile completează perfect reţeaua Slovnaft din ţară, formată în prezent din 254 staţii de servicii. Reţeaua va continua să funcţioneze sub marca Slovnaft. Slovnaft intenţionează să introducă şi conceptul Fresh Corner după preluare, cu produse gastro de cea mai bună calitate şi alte servicii care fac deja parte din oferta comercializată prin reţeaua Slovnaft. Tranzacţia urmează să fie aprobată de către Oficiul Antimonopol, autoritatea de concurenţă din Republica Slovacia („AMO”).

Şapte dintre cele nouă restaurante achiziţionate de la Marché International erau parte integrantă a staţiilor de servicii MOL de mai bine de 10 ani. Datorită conceptului de prospeţime şi preparare à la minute, restaurantele şi angajaţii acestora oferă calitate premium pe piaţa europeană. De-a lungul anilor, MOL a dobândit experienţă şi expertiză regională, ceea ce îi permite companiei să opereze acum restaurante în regim de activitate proprie, cu intenţia de a le include în conceptul Fresh Corner. Achiziţia este supusă aprobării Autorităţii de Concurenţă din Ungaria („GVH”).

Conceptul Fresh Corner a fost lansat în 2015, astfel, clienţii aflaţi în continuă mişcare se pot bucura de o cafea de calitate, hot dog, sendvişuri şi produse de patiserie proaspete la staţiile de servicii, pe lângă alimentarea cu carburant. Lanţul Fresh Corner cuprinde în prezent 955 de unități, iar conceptul a contribuit considerabil la rezultatul record înregistrat de segmentul Consumer Services în 2020 – generând o creştere cu 510 milioane USD a rezultatului EBITDA al Grupului.

Despre Grupul SLOVNAFT

Grupul SLOVNAFT este o companie integrată de rafinare şi petrochimie cu sediul în Bratislava, Slovacia. Principala companie a grupului este SLOVNAFT, a.s., care operează una dintre cele mai complexe rafinării din Europa şi prelucrează până la 6 milioane de tone de ţiţei pe an. Mai bine de jumătate din producţia Slovnaft merge la export pe pieţele central şi vest europene. Slovnaft operează cea mai mare reţea de 254 de staţii de servicii din Slovacia. Puncte Fresh Corner moderne, ce răspund tuturor nevoilor clienţilor aflaţi în continuă mişcare, fac parte din 232 staţii de servicii. Compania este unul dintre liderii în CSR şi filantropie corporativă din Slovacia, oferind sprijin semnificativ pentru proiecte sportive, de cultură, educaţie, tineret şi ecologie. Forbes Magazine a plasat marca Slovnaft printre cele mai valoroase mărci slovace. Grupul SLOVNAFT este membru al Grupului internaţional MOL.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul MOL operează trei rafinării şi două combinate petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.000 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est, dintre care 243 in Romania.

Contact pentru presă: @Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Grupul MOL are disponibile 82 de posturi pentru tineri absolvenți

  • Perioada de înscriere pentru programul MOL adresat tinerilor absolvenți, Growww, este deschisă până la 30 aprilie, la adresa: https://molgroupcareers.info/en/students-and-graduates/growww-graduate-programme ;
  • Programul pentru tineri absolvenți Growww este o oportunitate excelentă pentru cei care doresc să-și înceapă cariera în cadrul uneia dintre cele mai mari companii din regiune din sectorul energetic și care nu au mai mult de un an de experiență profesională;
  • Tinerii pot aplica pentru program din Ungaria, Polonia, Croația, Slovacia, Cehia, România și Slovenia;

Grupul MOL anunță începerea perioadei de înscriere pentru programul adresat tinerilor absolvenți, Growww. Acest program intensiv cu durata de un an este o oportunitate excelentă pentru tinerii care și-au obținut diploma de licență sau de master de a-și începe cariera la una dintre companiile de top din regiune.

Sunt disponibile peste 80 de posturi în domeniile ingineriei, afacerilor, IT, științelor sociale și naturale. Solicitanții nu pot avea mai mult de un an de experiență profesională și se pot alătura companiei în sediul central din Budapesta sau într-una din filialele MOL din următoarele țări: Ungaria, Polonia, Croația, Slovacia, Cehia, România și Slovenia.

Programul, care durează un an, oferă șanse tinerelor talente să descopere felul cum operează Grupul MOL, industria de profil și să ia parte la transformarea sectorului energetic cu ideile lor noi, inovatoare. În etapa de integrare, mentorii îi vor susține activ pe Growwwers, aceștia având multiple oportunități de a-și dezvolta abilitățile profesionale în cadrul programului.

MOL acordă o atenție deosebită managementului talentelor, iar în acest sens Strategia MOL 2030+, recent lansată, evidențiază faptul că o cultură corporativă diversă și incluzivă este un element esențial pentru transformarea complexă a companiei. Talentul profesional are cea mai mare valoare și, prin urmare, o companie de top așa cum este MOL trebuie să găsească o modalitate de a atrage tinerele talente, de a le dezvolta și păstra.

Este un moment foarte interesant pentru noii Growwwers să se alăture companiei noastre, întrucât, după revizuirea strategiei, avem în față obiective ambițioase. Lumea se schimbă mai repede ca oricând și trebuie să accelerăm transformarea companiei noastre. Vom aborda noi zone de business pe care nu le-am valorificat până acum și trebuie să fim pregătiți pentru noile provocări. Avem nevoie de tineri talentați cu aptitudini diverse alături de noi, care să ne poată sprijini pentru a implementa strategia și obiectivele mai inteligent și mai rapid. Susținem generația tânără și avem, de asemenea, mari așteptări de la reprezentanții ei, deoarece, cu ideile lor noi, inovatoare, ne pot ajuta să ne atingem obiectivele pe termen lung. Programul Growww este un început minunat pentru acei tineri absolvenți care visează la construirea unei cariere profesionale într-una dintre cele mai mari companii din regiune și ar dori să modeleze viitorul industriei împreună cu noi .” a spus Zdravka Demeter Bubalo, MOL Group HR Senior Vice President.

Pentru mai multe informații despre programul Growww, vă rugăm vizitați: https://molgroupcareers.info/en/students-and-graduates/growww-graduate-programme

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie de petrol și gaze internațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 40 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. Activitățile de explorare și producție ale Grupului MOL sunt susținute de o experiență de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activitățile de producție se desfășoară în 9 țări, iar cele de explorare în 14 țări. Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproximativ 1.933 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Est, dintre care 243 în Romania.

Despre MOL România

MOL România este o subsidiară a MOL Group și una dintre cele mai importante companii petroliere din România, cu o prezență de 25 ani pe piața autohtonă. MOL România are un portofoliu extins de produse și servicii în domeniul comerțului de carburanți, lubrifianți, produse petrochimice și bitum. În prezent, compania deține un număr de 243 de stații de servicii, 2 depozite de carburanți, la Giurgiu și Tileagd și un terminal LPG la Tileagd. MOL România are sediul social la Cluj-Napoca, sediul de business la București, un sediu administrativ la Arad și un număr de aproximativ 250 de angajați proprii. MOL România a fost prima companie petrolieră care a implementat un program de loialitate, MOL MultiBonus, recompensat de 2 ori cu locul I pentru calitate în clasamentul programelor de loialitate din România în cadrul cercetării de piață QUDAL. Începând cu anul 2018, MOL România este parte a proiectului NEXT-E care vizează instalarea a 40 de stații de încărcare pentru autovehicule electrice. MOL România este un membru activ al comunităților în care operează, printr-o platformă extinsă de programe sociale precum Premiul Mentor, Program MOL pentru sănătatea copiilor sau Permis pentru viitor.

Strategia actualizată a Grupului MOL, aplicată practic: la rafinăria Dunărea a început producția de biocombustibili

  • MOL pune în practică strategia recent actualizată - Strategia MOL Group 2030+ „SHAPE TOMORROW” - odată cu începerea producției de biocombustibili la rafinăria Dunărea
  • Materia primă - cum sunt uleiurile vegetale, uleiurile de gătit uzate și grăsimile animale - este coprocesată cu componente fosile în timpul procesului de fabricație, pentru a produce motorină mai sustenabilă
  • MOL își propune să crească treptat ponderea deșeurilor și sortimentelor de reziduuri de materii prime coprocesate, în conformitate cu noua strategie a companiei
  • În următorii cinci ani, MOL va investi 1 miliard de dolari în afaceri noi, sustenabile, cu emisii reduse de carbon, pentru a deveni un actor cheie în economia circulară a Europei Centrale și de Est

16 martie , Budapesta – Având la bază mai mulți ani de cercetare și dezvoltare, MOL a făcut un pas înainte în lanțul valoric și a devenit, din utilizator, producător de biocombustibili, prin realizarea unei investiții în rafinăria Dunărea. Prin această nouă metodă, materia primă este co-procesată împreună cu materialele fosile. Această soluție permite creșterea ponderii materialelor regenerabile din componența carburanților și reducerea emisiilor de CO2 până la 200.000 tone/an fără a afecta negativ calitatea carburantului.

„Grupul MOL a fost un utilizator de biocombustibili prin achiziționarea a peste 500.000 de tone de biocombustibili (bioetanol și biodiesel) pentru amestecare. Cu această investiție, am început să producem motorină sustenabilă pentru prima dată în cadrul Grupului MOL și am devenit producători de biocombustibili. Avantajul este dublu, deoarece producem combustibil mai sustenabil și în același timp ne vom conecta la economia circulară prin reciclarea deșeurilor. În conformitate cu strategia noastră recent actualizată, „SHAPE TOMORROW”, intenționăm să producem peste 100.000 de tone de biocombustibil, până în 2030.” - a declarat Gabriel Szabó, Vicepreședintele Executiv Downstream în cadrul Grupului MOL.

În timpul procedurii de co-procesare care a fost implementată în rafinăria Dunărea, materiile prime biologice sunt prelucrate împreună cu materialul fosil în producția de carburant diesel. Uleiurile vegetale, uleiurile de gătit uzate și grăsimile animale pot fi de asemenea utilizate în acest scop. Ca rezultat, motorina produsă va fi parțial regenerabilă, fără modificări de calitate în comparație cu motorina produsă exclusiv pe bază de țiței. Principalul avantaj al acestei metode constă în faptul că elementele de tip biodiesel pot fi amestecate în maximum 7 procente în volum, în conformitate cu standardul diesel, astfel încât procesul este în cele din urmă capabil să crească în continuare cota de componente bio din motorină.

Unul dintre principalele obiective ale Uniunii Europene și ale Grupului MOL este de a avea emisii zero de CO2 până în 2050. Obligațiile privind măsurile sustenabile sunt în continuă creștere în sectorul transporturilor, printre altele. În consecință, au crescut cotele referitoare la conținutul de biocomponente și pe piețele de carburanți ale Grupului MOL, care până acum au fost îndeplinite în principal prin amestecul de bioetanol și biodiesel.

MOL a început co-procesarea ca proiect de R&D în 2012, pe baza rezultatelor cercetărilor realizate de Universitatea Pannon. Tipurile și cerințele de calitate ale materiilor prime procesabile au fost determinate în timpul acestor etape, iar investiția a fost lansată în 2018. Aceasta a inclus dezvoltarea infrastructurii necesare pentru stocarea și prelucrarea noilor bio-materiale.

Operațiunea de testare a început în martie 2020 și funcționează regulat din mai. Bio-componenta produsă are un potențial de economisire a CO2 semnificativ mai mare față de alte tipuri de biocombustibili produși din aceeași materie primă. Acest proiect reprezintă reducerea în fiecare an cu până la 200.000 de tone a emisiilor de CO2, cantitate de emisii egală cu cea a unui oraș cu 200.000 de locuitori care ar folosi numai energie solară pentru încălzire. Totuși, obiectivul este extinderea portofoliului de materii prime în direcția deșeurilor și a reziduurilor, pentru a realiza economii de CO2 și mai mari.

Una dintre pietrele de temelie ale strategiei MOL Group 2030+ este de a juca un rol cheie în modelarea economiei circulare cu emisii reduse de carbon, prin investiții în noi afaceri, cum ar fi integrarea și utilizarea deșeurilor, reciclarea, captarea, utilizarea și stocarea carbonului (CCUS), biocombustibilii avansați și oportunități legate de hidrogen. În următorii cinci ani, MOL va cheltui 1 miliard USD pentru proiecte noi, cu emisii reduse de carbon și sustenabile, pentru a deveni un actor cheie în Europa Centrală și de Est în economia circulară și pentru a se apropia de obiectivul său de zero emisii nete de CO2 până în 2050. MOL își propune să transforme segmentul Downstream într-un jucător extrem de eficient, sustenabil, axat pe domeniul produselor chimice.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie de petrol și gaze internațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. Activitățile de explorare și producție ale Grupului MOL sunt susținute de o experiență de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activitățile de producție se desfășoară în 9 țări, iar cele de explorare în 14 țări. Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproape 2.000 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Est, dintre care 243 în Romania.

Contact pentru presă: @Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

MOL România ajută financiar 36 de tineri din medii defavorizate pentru obținerea permisului de conducere

  • MOL România și Fundația Pentru Comunitate vor acoperi costurile școlii de șoferi pentru 36 de tineri din medii defavorizate
  • Cei 36 de tineri – care doresc să obțină permise din categoriile B și C – sunt câștigătorii concursului de proiecte din cadrul programului Permis pentru viitor, ediția a 6-a, 2020
  • Lista beneficiarilor se găsește pe paginile web ale Fundației Pentru Comunitate și MOL România

3 martie 2021, CLUJ-NAPOCA – MOL România și Fundația Pentru Comunitate susțin financiar 36 de tineri din medii defavorizate pentru obținerea permisului de conducere de categoriile B sau C în cadrul celei de-a șasea ediții a programului Permis pentru viitor. Proiectele finanțate au fost selectate dintre cele 340 înscrise în concurs în perioada 26 noiembrie 2020 - 23 ianuarie 2021. Lista beneficiarilor a fost publicată de către Fundația Pentru Comunitate și MOL România

Beneficiarii au fost selectați dintre cei 340 de tineri care s-au înscris la această ediție, dintre care 317 au solicitat plata taxelor de școlarizare pentru permis de conducere categoria B și BE, 21 pentru C și CE, și câte unul pentru B adaptat și tractor agricol. Totalul solicitărilor de finanțare depășește suma de 657.000 lei. Cei 36 de câștigători vor beneficia de finanțare în valoare totală de 75.000 lei.

„Programul Permis pentru viitor se adresează tinerilor care doresc să obțină permisul de conducere, însă nu au resursele financiare necesare în acest scop. Sunt eligibili, în mod special, acei tineri care ar putea găsi un loc de muncă sau care ar putea primi atribuții de serviciu extinse, odată cu obținerea permisului de conducere. De-a lungul celor șase ediții ale acestui program, am întâlnit tineri ale căror povești ne-au oferit adevărate lecții de viață. Pentru noi, este o bucurie și o onoare să îi cunoaștem și să le putem fi alături. Așa cum am spus în repetate rânduri, MOL este partenerul devotat al comunităților. Ne propunem să rămânem în continuare alături de cei care au nevoie de noi și ne bucurăm să vedem că, de la an la an, numărul celor care vor să se înscrie în acest program este tot mai crescut” , a declarat Camelia Ene, CEO & Country Chairman al MOL România.

Beneficiarii acestei ediții a programului Permis pentru viitor provin din 22 de județe –Argeș, Bacău, Bihor, Brăila, Brașov, Cluj,Constanța, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Iași, Ilfov, Maramureș, Prahova, Sălaj, Satu Mare, Sibiu, Teleorman, Timiș, Vrancea – și din București. Lista beneficiarilor poate fi consultată pe site-urile www.molromania.ro și www.pentrucomunitate.ro

„Mulți tineri și-au exprimat interesul față de această posibilitate după încheierea perioadei de înscriere. Lor, precum și celor care acum n-au obținut finanțare, și celor care au terminat cu succes școala de șoferi și doresc să obțină permis de conducere pentru altă categorie, le spunem că vom anunța o nouă ediție a acestui concurs de proiecte – ediția a 7-a – la sfârșitul lunii noiembrie. Se pot pregăti din timp pentru înscriere pe baza informațiilor aflate pe site-ul Fundației Pentru Comunitate. De asemenea, ne pot contacta și direct. Cu cei care au obținut finanțare la actuala ediție, în perioada următoare vom încheia contractele și vom transfera sumele pentru cheltuielile adiacente, pentru acoperirea costurilor înscrierii la școala de șoferi și mai departe pentru taxa de școlarizare”, a declarat András Imre, directorul executiv al Fundației Pentru Comunitate.

Despre programul Permis pentru viitor

Programul Permis pentru viitor este organizat de Fundația Pentru Comunitate din fondurile puse la dispoziție de MOL România. Prin acest program se acordă finanțarea necesară obținerii permisului de conducere pentru categoriile B, C sau D (incluzând tractoare agricole sau forestiere, troleibuze și tramvaie), în cazul tinerilor din medii defavorizate, cu vârstele cuprinse între 17 și 25 de ani, pentru care existența permisului este o condiție sau un avantaj în obținerea unui loc de muncă, ori un instrument benefic în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu în cazul celor care se află deja în activitate.

În cei șase ani de la prima lansare în 2015, programul Permis pentru viitor a fost premiat de două ori pe plan național: la Gala Societății Civile 2018 și la Romanian CSR Awards 2017.

Concursul de proiecte pentru ediția a 6-a a fost lansat la 26 noiembrie 2020, iar termenul de trimitere a dosarelor a fost 23 ianuarie 2021. Fondul programului este de 75.000 lei.

În cadrul celor cinci ediții anterioare ale programului, 90 de tineri au obținut permis de conducere și 63 sunt programați pentru examen sau se află în diferite faze ale pregătirii.

Despre MOL România

MOL România este o subsidiară a MOL Group și una dintre cele mai importante companii petroliere din România, cu o prezență de 25 ani pe piața autohtonă. MOL România are un portofoliu extins de produse și servicii în domeniul comerțului de carburanți, lubrifianți, produse petrochimice și bitum. În prezent, compania deține un număr de 243 de stații de servicii, 2 depozite de carburanți, la Giurgiu și Tileagd și un terminal LPG la Tileagd. MOL România are sediul social la Cluj-Napoca, sediul de business la București, un sediu administrativ la Arad și un număr de aproximativ 250 de angajați proprii. MOL România a fost prima companie petrolieră care a implementat un program de loialitate, MOL MultiBonus, recompensat de 2 ori cu locul I pentru calitate în clasamentul programelor de loialitate din România în cadrul cercetării de piață QUDAL. Începând cu anul 2018, MOL România este parte a proiectului NEXT-E care vizează instalarea a 40 de stații de încărcare pentru autovehicule electrice. MOL România este un membru activ al comunităților în care operează, printr-o platformă extinsă de programe sociale precum Premiul Mentor, Program MOL pentru sănătatea copiilor sau Permis pentru viitor.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie de petrol și gaze internațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 40 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. Activitățile de explorare și producție ale Grupului MOL sunt susținute de o experiență de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activitățile de producție se desfășoară în 9 țări, iar cele de explorare în 14 țări. Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproximativ 1.933 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Est, dintre care 243 în Romania.

Despre Fundația Pentru Comunitate

Fundația Pentru Comunitate este o organizație non profit înființată la Cluj în 2008 cu scopul de a sprijini talentul, cunoașterea, solidaritatea, valorile comunitare, astfel încât lumea noastră să devină mai prietenoasă. Pentru realizarea scopurilor anunțate, Fundația sprijină activități în domeniul cultural, educativ, social, comunitar, sportiv și de recreație. Sprijină de asemenea copii și tineri în suferință, precum și acele organizații care se ocupă de însănătoșirea și reabilitarea lor.

Contacte pentru presă

Imre András
Director Executiv
Fundația Pentru Comunitate
m: 0755-045699 | @: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Erzsébet Felméri
CSR & PR Coordonator
MOL Romania
m: +40 730 230 861 | @: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Descărcare

Grupul MOL lansează o strategie actualizată, integrată pe termen lung

  • MOL construiește pornind de la schimbările mediului extern și își actualizează strategia pentru 2030, integrând obiectivele de sustenabilitate.
  • MOL păstrează inițiativele cheie, deoarece s-au dovedit a fi progresiste și de succes, dar în prezent accelerează și mai mult procesul de transformare a afacerii
  • MOL își va transforma liniile tradiționale de afaceri pentru adoptarea unei eficiențe crescute și o orientare către un viitor cu emisii reduse de carbon. Segmentul Downstream va deveni un jucător cheie DS, extrem de eficient, sustenabil, axat pe domeniul produselor chimice, segmentul Consumer Services se va transforma într-un retailer de bunuri de consum centrat pe excelență și digitalizare și segmentul Upstream va fi un pilon mai eficient și mai sustenabil, generator de valoare.
  • Strategia actualizată a Grupului MOL 2030+ „SHAPE TOMORROW” se concentrează pe reducerea emisiilor de CO2, eficiență și economie circulară
  • MOL accelerează transformarea pentru a atinge nivelul zero de emisii nete de CO2 până în 2050
  • Până în 2030, fiecare al doilea dolar va fi cheltuit în proiecte de sustenabilitate, în timp ce 100% din cheltuieli vor fi orientate către sustenabilitate până în 2050
  • MOL va investi 1 miliard USD în următorii 5 ani pentru afaceri noi, sustenabile, cu emisii reduse de carbon, pentru a deveni un actor cheie în economia circulară a Europei Centrale și de Est: integrarea și utilizarea deșeurilor, captarea, utilizarea și stocarea carbonului, producția avansată de biocombustibili și oportunități legate de hidrogen

 

Budapesta, 24 februarie 2021 - Consiliul Director al Grupului MOL a revizuit și a aprobat “MOL Group 2030+”, o versiune actualizată a strategiei pe termen lung a companiei - care a fost anunțată inițial în octombrie 2016 - complet integrată cu o nouă strategie de sustenabilitate și completată cu viziune și ambiții pe termen lung, dincolo de 2030.

Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a declarat: Strategia pe termen lung a Grupului MOL 2030 s-a dovedit a fi progresistă, credibilă și corect direcționată. Prin urmare, MOL a făcut pași strategici importanți în direcția corectă în ultimii 5 ani.

Cu toate acestea, am observat recent un ritm de schimbări fără precedent în jurul nostru, inclusiv progrese rapide în tranziția către energia verde. Strategia noastră actualizată urmărește să accelereze procesul de transformare pentru a spori reziliența MOL și capacitatea noastră de a modela un viitor sustenabil.

Ne vom concentra și mai mult, vom crește eficiența în continuare, în timp ce ne vom îndrepta și mai hotărâți către noi oportunități. Un lucru nu s-a schimbat din 2016: rămânem profund dedicați transformării operațiunilor noastre tradiționale pe bază de combustibili fosili într-un model de afaceri durabil, cu emisii reduse de carbon.

S-au confirmat direcțiile strategice de transformare în afacerile curente. Cu o viziune neschimbată a scăderii structurale pe termen lung a cererii de combustibili auto fosili în Europa și în Europa Centrală și de Est, MOL va continua să accelereze transformarea de la combustibil către petrochimie în segmentul Downstream și va deveni un lider în domeniul produselor chimice sustenabile în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE). Ambițiile MOL rămân neschimbate cu privire la segmentul Consumer Services de a deveni un retailer de bunuri de consum centrat pe excelență și digitalizare și un furnizor integrat de servicii complexe de mobilitate, lider de piață în regiune.

 

Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a declarat: „Unul dintre punctele forte ale MOL constă în modelul său de afaceri rezilient, echilibrat în mod unic și integrat. Pentru a păstra această reziliență și pentru a ne putea modela viitorul, va trebui să ne ajustăm continuu portofoliul de afaceri pentru a face față provocărilor unei viitoare economii cu emisii scăzute de carbon.”

Downstream: Transformarea într-un jucător cheie cu un grad înalt de eficiență, sustenabil, axat pe produse chimice. MOL Downstream își va păstra poziția de top cu privire la generarea de flux de numerar în Europa, pe segmentul rafinării, și vizează un EBITDA de +1,2 miliarde USD până în 2025, susținut cu 150 milioane USD din îmbunătățirea eficienței. Trecerea de la combustibil către domeniul produselor chimice va continua la viteză maximă, pentru a reduce ponderea combustibilului auto în sistemul de rafinare și a face conversia a 1,8 milioane tone de combustibili anual în materii prime petrochimice până în 2030. Acest proces se va concretiza prin două valuri de investiții ce utilizează tehnologii extrem de eficiente și afaceri de tip start-up în 2027 și 2030. În același timp, MOL va crește integrarea tehnologiilor economiei circulare în activitățile de bază ale companiei, integrarea fluxurilor bio și legate de deșeuri în producție și utilizarea oportunităților CCS, cu obiectivul clar de reducere materială a amprentei de CO2 a segmentului. Cheltuielile de capital pentru transformarea totală a Downstream pot ajunge până la 4,5 miliarde USD în următorii 10 ani.

Consumer Services: Devenim un retailer de bunuri de consum centrat pe excelență și digitalizare și un furnizor integrat de servicii complexe de mobilitate până în 2030, cu venituri semnificativ mai mari și flux de numerar liber.

Segmentul Consumer Services își va crește în mod semnificativ contribuția la Grup prin atingerea unui EBITDA de peste 700 milioane USD anual până în 2025 și un flux de numerar liber pozitiv simplificat de peste 2 miliarde USD în 2021-25.

Segmentul va investi și mai mult în dezvoltarea ofertei pentru zona gastro și a produselor de zi cu zi și va continua procesele de standardizare și digitalizare din cadrul rețelei. Energia noastră se va concentra tot mai mult către diversificarea canalelor de vânzare, dezvoltarea unui portofoliu de carburanți alternativi și platforme complexe de mobilitate și servicii.

 

Upstream (E&P): concentrare pe generare de numerar, gestionarea scăderii producției de hidrocarburi în ECE, gestionarea activă și pe bază de oportunitate a E&P și investiții în CCUS. Resursele existente vor continua să fie gestionate pentru a maximiza generarea de numerar și crearea de valoare cu aproximativ 1,8 miliarde USD flux de numerar liber pozitiv simplificat în 2021-2025 la 50 USD/bbl prețul petrolului (presupunând că nu se înlocuiesc anorganic rezervele). Acest lucru necesită atât gestionarea eficientă a costurilor și a scăderii producției de hidrocarburi din Europa Centrală și de Est, cât și o abordare activă, pe bază de oportunitate, a segmentului internațional E&P, fără a stabili obiective de volum. MOL intenționează să-și valorifice cunoștințele geologice despre Bazinul Panonic, pentru a deveni un lider în captarea, utilizarea și stocarea carbonului (CCUS) în Europa Centrală și de Est până în 2030, ceea ce vine în sprijinul țintei de a deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon (Domeniul de aplicare 1 și 2).

 

Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a declarat: Sustenabilitatea și profitabilitatea nu sunt concepte care se exclud reciproc; trebuie să funcționeze împreună. Nu poți fi sustenabil fără a genera venituri și nici nu poți fi profitabil fără a te concentra asupra modului în care sunt generate aceste venituri; ele merg mână în mână. Acest lucru a fost evident de ceva timp și va fi din ce în ce mai clar pentru toată lumea în viitor. Cu toții ne dorim să trăim într-o lume mai bună, mai sigură și mai curată; și pentru o lume mai bună și mai sustenabilă trebuie să trecem la un model de economie circulară cu emisii reduse de carbon.”

 

Investiții în noi afaceri pentru a modela o economie circulară cu emisii reduse de carbon. MOL dorește să-și crească în mod semnificativ investițiile prietenoase cu mediul, aliniate la taxonomia Uniunii Europene, ce vor depăși cu 50% cheltuielile totale de capital până în 2030 și se vor apropia de 100% până în 2050 sau mai devreme. MOL dorește, de asemenea, să joace un rol cheie în modelarea economiei circulare cu emisii reduse de carbon, prin investiții în noi afaceri, cum ar fi integrarea și utilizarea deșeurilor, reciclarea, captarea, utilizarea și stocarea carbonului (CCUS), producția avansată de biocombustibili și potențialele oportunități legate de hidrogen. În următorii cinci ani, MOL va cheltui 1 miliard USD pentru noi proiecte, cu emisii reduse de carbon și sustenabile, pentru a deveni un actor cheie în Europa Centrală și de Est în economia circulară.

Obiective semnificative de reducere a emisiilor de carbon până în 2030, aliniate pe deplin la ambițiile din 2050 ale Uniunii Europene și Acordului Green Deal. În conformitate cu Acordul de la Paris și cu necesitatea unor eforturi coordonate la nivel global pentru a limita încălzirea globală și schimbările climatice, și rolul MOL este de a contribui la scăderea emisiilor de carbon din lanțul său valoric și activele operate. În consecință, MOL va reduce emisiile la nivel de grup cu 30% până în 2030, va face atât E&P, cât și segmentul de Consumer Services neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon (în ceea ce privește emisiile din Domeniul de aplicare 1 și 2) până în 2030, în timp ce emisiile din Downstream (Domeniul de aplicare 1 și 2) vor fi reduse cu 20% până în 2030 (folosind ca referință 2019) pentru operațiunile existente. MOL împărtășește, de asemenea, ambiția UE de a fi neutră din punct de vedere climatic până în 2050 în ceea ce privește toate emisiile de carbon (Domeniul de aplicare 1, 2 și 3) și dorește să participe activ la revoluția industrială necesară pentru a face Europa neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon, atât pe cont propriu, cât și în parteneriat cu ceilalți.

 

Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a declarat: “Elementul cheie pentru succesul unei companii de mari dimensiuni, precum MOL, este menținerea capacității sale de a atrage, dezvolta și reține talentul. Oamenii noștri talentați sunt de departe cele mai importante resurse ale noastre și sunt, de asemenea, valorile de bază ale oricărei economii de succes. Gestionarea unei transformări complexe, așa cum a început MOL, necesită nu numai o forță de muncă diversă și incluzivă. De asemenea, are nevoie de o colaborare puternică cu comunitățile locale, cu partenerii, cu autoritățile de reglementare, asigurând implicarea practic a tuturor nivelurilor societății, astfel încât să putem îndeplini misiunea tranziției către energia verde.”

Un cadru cuprinzător al sustenabilității stabilește obiective pentru cei patru piloni: Oameni și comunități; Sănătate și Siguranță; Integritate și Transparență; Climă și Mediu. MOL vede Diversitatea și Incluziunea ca făcând parte dintre valorile sale cheie și un facilitator al strategiei, cu obiective de creștere a participării femeilor la toate nivelurile, ajungând la 30% în funcții manageriale și concentrându-se pe bunăstarea și sănătatea angajaților. Scorul nostru privind gradul de implicare sustenabilă a angajaților va rămâne peste 75; implicarea în comunitate se va intensifica astfel încât să devenim un partener de încredere; Frecvența incidentelor raportabile (TRIR) va scădea sub 1,0 până în 2025. Vom iniția o nouă strategie de achiziții responsabile în întregul grup până la sfârșitul anului 2022; Etica și Drepturilor Omului vor fi promovate în continuare în rândul angajaților și al conducerii; și impactul negativ asupra mediului va fi redus în continuare, dincolo de emisiile de CO2.

 

Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a declarat: „Orice transformare, în mod firesc, este un exercițiu complex, de lungă durată și adesea dureros. Sunt convins, totuși, că strategia noastră actualizată pe termen lung ne va ține pe drumul cel bun pentru a ne transforma într-un actor cheie al economiei circulare cu emisii reduse de carbon, oferind oportunități interesante angajaților noștri, îmbunătățind continuu experiența clienților, lucrând constructiv cu partenerii noștri, asigurând în același timp un venit stabil și previzibil pentru investitorii noștri, de-a lungul întregii călătorii de transformare.”

Cadrul financiar 2021-25: tranziție stabilă și finanțată integral, asigurarea unor venituri stabile acționarilor, bilanț solid. Chiar și pornind de la ipoteze macro conservatoare pe termen mediu, MOL va genera suficient flux de numerar operațional în 2021-25 – cu o creștere a EBITDA de la 2,3 miliarde USD în 2021 la 2,6 miliarde USD până în 2025 – pentru a acoperi cheltuielile de capital planificate, cel puțin 3,5 miliarde USD CAPEX strategic, incluzând 1 miliard USD investiții noi în economia circulară cu emisii reduse de carbon, precum și dividende într-un cuantum stabil.

Menținerea unui profil financiar puternic printr-un bilanț solid și concentrarea pe asigurarea necesarului de flux de numerar din surse proprii rămân o prioritate. Flexibilitatea bilanțului poate fi utilizată pentru a finanța noi oportunități, inclusiv achiziții de noi entități generatoare de numerar, pe toate liniile de afaceri.

 

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două combinate petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2000 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, dintre care 243 în România.

 

Contact pentru presă

@: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Rezultatele pentru anul 2020 ale Grupului MOL: performanță solidă într-un an foarte provocator

  • Rezultatul EBITDA pe întreg anul 2020 a atins 2,05 miliarde USD, depășind cea mai recentă țintă orientativă post-COVID (de aproximativ 1,9 miliarde USD), dar a scăzut cu 16% față de anul precedent, pe fondul pandemiei și al crizei economice.
  • Rezultatul operațional (Clean CCS EBITDA) a fost de 464 milioane USD în T4 2020, cu 23% mai redus față de anul precedent, reflectând cadrul macro mai slab pe segmentul petrolului.
  • Producția pe segmentul Upstream a crescut cu 8% în volum, în 2020, la 120 mii bep/zi, grație contribuției ACG, însă rezultatul EBITDA a scăzut cu 34% față de anul precedent, din cauza prețurilor reduse.
  • Rezultatul operațional (Clean CCS EBITDA) pe segmentul Downstream a scăzut în T4 la 133 milioane USD, fiind afectat de marjele de rafinare reduse, dar și de tendințele sezoniere obișnuite ale T4. Rezultatul pe întregul an a fost cu 15% sub nivelul celui precedent.
  • Rezultatul EBITDA generat de segmentul Consumer Services a crescut cu 23% în T4 2020, la 128 milioane USD ; segmentul a generat un rezultat EBITDA record de 510 milioane pe întreg anul 2020, cu 8% peste nivelul din 2019.
  • Ținta orientativă pentru rezultatul EBITDA este de aproximativ 2,3 miliarde USD pentru 2021, în condițiile în care este de așteptat o revenire la nivel macro.

  

Budapesta, 19 februarie 2021 - Astăzi, Grupul MOL și-a anunțat rezultatele financiare pentru 2020. În pofida crizei economice și a pandemiei care a adus atât de multe provocări, Grupul MOL a generat în T4 un rezultat operațional (Clean CCS EBITDA) de 464 milioane USD, aducând astfel rezultatul operațional (Clean CCS EBITDA) pe întregul an la nivelul de 2,05 miliarde USD, peste ținta orientativă actualizată. Într-un an al perturbărilor, volatilității și incertitudinilor, toate segmentele au generat flux de numerar liber pozitiv simplificat, în valoare de 636 milioane USD în 2020, mai mare decât în anul precedent. Cheltuielile de capital din resurse proprii au fost de 1,41 miliarde USD în 2020, în conformitate cu ținta orientativă (care prevedea un nivel de până la 1,5 miliarde USD). MOL se așteaptă în 2021 la un rezultat EBITDA de aproximativ 2,3 miliarde USD, pe măsură ce mediul macro probabil se va recupera.

Zsolt Hernádi, CEO și Chairman al MOL, a comentat rezultatele:

„Am livrat peste 2 miliarde USD EBITDA în 2020 și, deși câștigurile au fost mai mici comparativ cu 2019, reacția noastră rapidă și în timp util la criză ne-a permis să generăm un flux de numerar liber peste ținta orientativă pre-Covid. Acest lucru a fost posibil doar pentru că fiecare segment de afaceri a avut operațiuni pozitive în numerar, chiar și într-un an cu perturbări majore.

2020 a fost un an fără precedent, cu provocări nemaiîntâlnite. Sunt foarte mândru de toți colegii noștri, operațiunile noastre s-au derulat neîntrerupt, chiar și în mijlocul crizei am continuat să fim un partener de încredere al tuturor clienților și partenerilor noștri și am putut continua toate investițiile noastre strategice, deși, din păcate, ritmul acestora a încetinit un pic din cauza restricțiilor de mobilitate. Chiar și în condiții de stres major, ne menținem viziunea și ne vom dubla eforturile în 2021 pentru a progresa în transformarea afacerii noastre. Ne așteptăm ca anul 2021 să fie un an cu o oarecare normalizare și revenire, ceea ce stă la baza stabilirii unei ținte orientative a EBITDA în creștere, la 2,3 miliarde USD. Investițiile noastre de capital trebuie, de asemenea, să câștige teren, astfel încât intenționăm să avem cheltuieli de capital din resurse proprii de aproximativ 1,7-1,9 miliarde USD, ceea ce implică încă o dată o afacere complet finanțată cu flux de numerar liber pozitiv.”

Rezultatul EBITDA pe segmentul Upstream a scăzut în T4 la 181 milioane USD, afectat de ajustările tehnice la ACG, noul activ MOL în Azerbaidjan. Trimestrul a adus rezultatul EBITDA pe întregul an la 689 milioane USD pe acest segment, în scădere cu 34% față de nivelul înregistrat cu un an înainte, în condițiile în care scăderea accentuată a prețului țițeiului și al gazelor naturale a fost doar parțial compensată de contribuția ACG, care a ajutat la creșterea volumelor de producție pe tot anul cu 8% comparativ cu anul precedent. Rezervele probate și probabile au crescut la 364 de mii bep/zi până la sfârșitul anului 2020 (de la 270 de mii bep/zi la sfârșitul anului 2019), reflectând contribuția ACG și netă creștere în revizuirea rezervelor din portofoliu, implicând o rată de înlocuire a rezervei de 312%.

Rezultatul operațional (Clean CCS EBITDA) pe segmentul Downstream a scăzut cu 15% la 740 de milioane USD, reflectând astfel mediul macroeconomic mai slab, în timp ce rezultatele aferente T4 au fost de 133 milioane USD, fiind afectate de marjele de rafinare scăzute și de sezonalitatea din T4. Vânzările de produse rafinate au scăzut cu 14% în volum, comparativ cu trimestrul al patrulea al anului precedent, fiind afectate de al doilea val al pandemiei. Stadiul lucrărilor la Proiectul Poliol a depășit 75% la finalul T4. Din cauza pandemiei, MOL împreună cu contractorul responsabil pentru proiectare, achiziții și construcții estimează că data de finalizare a proiectului se va muta în a doua jumătate a anului 2022 (inițial fiind programată pentru semestrul al doilea al anului 2021) și, ca urmare a întârzierii, cheltuielile de capital totale pot crește până la aproximativ 1,3 miliarde EUR (față de nivelul inițial de 1,2 miliarde EUR).

Creșterea rezultatului EBITDA pe segmentul Consumer Services s-a accelerat la +23%, iar rezultatul operațional a crescut la 128 milioane USD comparativ cu anul precedent, fiind influențat mai ales de contribuția mai mare a carburanților și de costurile operaționale mai scăzute. Segmentul a generat un rezultat EBITDA record de 510 milioane USD în tot anul 2020, care este cu 8% mai mare față de rezultatul din 2019. Fluxul de numerar liber simplificat a crescut mai mult decât dublu în T4 și cu 28% în anul 2020, față de anul precedent, ajungând la 381 de milioane USD. Implementarea conceptului non-fuel a continuat, în pofida pandemiei: numărul stațiilor reconstruite cu conceptul Fresh Corner a crescut la 955, de la 877 la finalul lui 2019.

 

Segmentul Gas Midstream a atins un rezultat EBITDA de 201 milioane USD în 2020, cu 8% mai mare față de anul precedent. În T4, EBITDA a scăzut cu 41% comparativ cu perioada similară a lui 2019, la 42 milioane USD, ca urmare a rezervărilor de capacitate transfrontalieră semnificativ mai reduse și, prin urmare, a veniturilor reglementate mai mici, a veniturilor din tranzit în scădere și a cheltuielilor operaționale mai mari.

 

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două combinate petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2000 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, dintre care 243 în România.

 

Contact pentru presă

@: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

MOL finanțează 18 proiecte de terapie emoțională și intervenții psihosociale pentru copii bolnavi, în cadrul Programului MOL pentru sănătatea copiilor

  • MOL România finanțează 18 proiecte de terapie emoțională, terapie prin artă și intervenții psihosociale, selectate în cadrul ediției a 12-a a Programului MOL pentru sănătatea copiilor, organizat împreună cu Fundația Pentru Comunitate.
  • Suma totală alocată este de 400.000 de lei, iar proiectele se vor desfășura în beneficiul a 773 de copii și al familiilor lor.
  • În cadrul celor 12 ediții ale Programului MOL pentru sănătatea copiilor, au fost finanțate 227 de proiecte cu peste 4 milioane de lei, în beneficiul a aproape 13.000 de copii și adolescenți.

1 februarie 2021, CLUJ-NAPOCA – MOL România va finanța 18 proiecte de terapie emoțională, terapie prin artă și intervenții psihosociale, suma alocată acestora fiind de 400.000 de lei. Este vorba despre proiecte selectate în cadrul celei de-a 12-a ediții a Programului MOL pentru sănătatea copiilor, organizat împreună cu Fundația Pentru Comunitate. Beneficiarii finali vor fi 773 de copii care trăiesc cu diferite dizabilități, suferă de boli cronice sau se află în curs de recuperare după afecțiuni grave.

„MOL România își menține angajamentul asumat de a fi partenerul de nădejde al comunităților. Continuăm și în acest an programul de responsabilitate socială pentru sănătatea copiilor. Această ediție, mai mult decât cele precedente, ne-a arătat cât de necesar este ajutorul nostru. Pandemia a acutizat problemele copiilor cu dizabilități sau boli cronice, adăugând suferințelor lor și stări de anxietate și stres. Ne-a dat speranță faptul că multe ONG-uri de specialitate au pregătit un răspuns profesional, au îmbogățit și adaptat metodologia aplicată, au abordat noi moduri profunde de lucru cu copiii, dar și cu familiile acestora. MOL România va rămâne un susținător al eforturilor acestora și suntem convinși că, împreună, putem schimba în bine viețile acestor copii ”, a declarat Camelia Ene, Country Chairman & CEO MOL România.

Cele 18 proiecte câștigătoare au fost selectate dintr-un total de 77 de propuneri primite în perioada 2 noiembrie - 2 decembrie 2020. Proiectele au fost depuse de organizații neguvernamentale specializate în proiecte de terapie emoțională, terapie prin artă și intervenții psihosociale pentru copii și tineri cu deficiențe, cu boli cronice sau aflați în curs de recuperare după afecțiuni grave. Organizațiile înscrise provin din 26 de județe, iar 43 dintre acestea au mai participat și la edițiile precedente ale Programului. Proiectele selectate pentru finanțare vor fi implementate în perioada februarie–august 2021.

Dintre cele 18 ONG-uri câștigătoare, 8 obțin finanțare pentru prima dată, în timp ce 10 au mai beneficiat de sprijin și la edițiile anterioare.

Organizațiile câștigătoare provin din București și din județele Bihor, Brașov, Cluj, Covasna, Galați, Giurgiu, Harghita, Mureș. În activitățile terapeutice și intervenții psihosociale vor utiliza

diverse metode, precum terapia prin artă (muzică, desen, pictură), terapia prin joc, terapiile emoționale (marionete, jocuri de rol, psihodramă pentru copii, povești terapeutice), integrarea senzorială, terapia ocupațională, terapiile asistate de animale.

„Perioada de implementare a proiectelor finanțate în cadrul acestei ediții va fi mai scurtă, va dura șapte luni, începând din februarie. Oferim informații tuturor ONG-urilor interesate, atât în decursul celor șapte luni, cât și la final, în septembrie, când organizațiile susținute vor prezenta public rezultatele proiectelor realizate. Menținem intenția noastră de a acorda și în acest an Premiul MOL pentru sănătatea copiilor organizației care realizează cel mai bun proiect, împreună cu invitația de a delega un membru în juriul ediției viitoare. Este o practică a informării cuprinzătoare și șansei egale pentru toți cei interesați în pregătirea și înscrierea proiectelor la acest concurs”, a declarat András Imre, directorul executiv al Fundației Pentru Comunitate.

Lista proiectelor finanțate poate fi accesată pewww.molromania.ro și www.pentrucomunitate.ro .

Despre Programul MOL pentru sănătatea copiilor

Programul MOL Pentru sănătatea copiilor este organizat de Fundația Pentru Comunitate din fondurile puse la dispoziție de MOL România. Programul a fost lansat în 2009 și este destinat organizațiilor non-profit, respectiv organizațiilor nonguvernamentale (fundații, asociații, federații) și organizațiilor religioase care derulează proiecte de terapie și de intervenții psihosociale pentru copii cu deficiențe, boli cronice sau în curs de recuperare după afecțiuni grave.

În cei 12 ani de existență, prin Programul MOL pentru sănătatea copiilor au fost finanțate cu peste 4 milioane de lei un număr de 227 de proiecte de care au beneficiat aproape 13.000 de copii și adolescenți.

Programul MOL pentru sănătatea copiilor a fost premiat în 2013, 2015 și 2018 la Gala Societății Civile și la Romanian CSR Awards.

Juriul ediției 2020 a fost format din: Violeta Stan, medic primar de neurologie și psihiatrie a copilului și adolescentului, Coordonator național al Academiei Europene pentru Dizabilitățile Copilului, Mugur Ciumăgeanu, membru în Comisia de psihologie clinică și psihoterapie al Colegiului Psihologilor din România, vicepreședintele Asociației Române de Psihiatrie Comunitară, Sorin Predescu , Lector universitar la Universitatea de Vest din Timișoara, Facultatea de Sociologie și Psihologie, Departamentul Științele Educație, Vargancsik Iringó, Lector universitar la Universitatea de Arte Târgu Mureș, specialistă în pedagogie socială și Erika Weisz, medic specialist medicina de familie, fiziokinetoterapeut, practică hipoterapia în România din 2012 în cadrul Asociației HorsEmotion din Timișoara,.

Despre MOL România

MOL România este o subsidiară a MOL Group și una dintre cele mai importante companii petroliere din România, cu o prezență de 25 ani pe piața autohtonă. MOL România are un portofoliu extins de produse și servicii în domeniul comerțului de carburanți, lubrifianți, produse petrochimice și bitum. În prezent, compania deține un număr de 240 de stații de servicii, 2 depozite de carburanți, la Giurgiu și Tileagd și un terminal LPG la Tileagd. MOL România are sediul social la Cluj-Napoca, sediul de business la București, un sediu administrativ la Arad și un număr de aproximativ 250 de angajați proprii. MOL România a fost prima companie petrolieră care a implementat un program de loialitate, MOL MultiBonus, recompensat de 2 ori cu locul I pentru calitate în clasamentul programelor de loialitate din România în cadrul cercetării de piață QUDAL. Începând cu anul 2018, MOL România este parte a proiectului NEXT-E care vizează instalarea a 40 de stații de încărcare pentru autovehicule electrice. MOL România este un membru activ al comunităților în care operează, printr-o platformă extinsă de programe sociale precum Premiul Mentor, Program MOL pentru sănătatea copiilor sau Permis pentru viitor.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie de petrol și gaze internațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 40 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. Activitățile de explorare și producție ale Grupului MOL sunt susținute de o experiență de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activitățile de producție se desfășoară în 9 țări, iar cele de explorare în 14 țări. Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproximativ 1.933 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Est, dintre care 240 în Romania.

Despre Fundația Pentru Comunitate

Fundația Pentru Comunitate este o organizație non-profit înființată la Cluj în 2008 cu scopul de a sprijini talentul, cunoașterea, solidaritatea, valorile comunitare, astfel încât lumea noastră să devină mai prietenoasă. Pentru realizarea scopurilor anunțate, Fundația sprijină activități în domeniul cultural, educativ, social, comunitar, sportiv și de recreație. Sprijină, de asemenea, copii și tineri în suferință, precum și acele organizații care se ocupă de însănătoșirea și de reabilitarea lor.

Contacte pentru presă

András Imre
Director Executiv
Fundația Pentru Comunitate
m.: 0755-045699 | @: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Erzsébet Felméri
Coordonator CSR & PR
MOL Romania
tel.: 0264-407624 | @: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Descărcare

MOL România lansează Fresh Corner Drive Thru în noua stație deschisă în Bragadiru – un concept inovator, dedicat clienților aflați în continuă mișcare

  • MOL a inaugurat o nouă stație de servicii în localitatea Bragadiru, lângă București
  • Stația înglobează un concept inovator – Fresh Corner Drive Thru – care permite clienților să își comande cafeaua preferată sau un hot dog mai repede și mai ușor, rămânând confortabil la bordul autoturismului și economisind timp
  • MOL continuă investițiile în extinderea rețelei, dar și în îmbunătățirea portofoliului de produse și servicii, pentru a fi prima alegere a clienților aflați în continuă mișcare

11 decembrie 2020, București - MOL România a inaugurat o nouă stație de servicii în localitatea Bragadiru. Stația înglobează un concept nou – Fresh Corner Drive Thru – care permite clienților aflați în continuă mișcare să comande cafeaua preferată sau un hot dog mai repede și mai ușor, rămânând confortabil la bordul autoturismului și economisind timp.

De la implementarea sa în stațiile MOL România, în 2015, Fresh Corner s-a bucurat de succes imediat, fiind un concept inovator, care pune accentul pe cafeaua aromată, din boabe prăjite după o rețeță originală si pe gama variată de produse gastro, proaspăt pregătite din ingrediente de înaltă calitate. Ne bucurăm că, cinci ani mai târziu, aducem clienților noștri o nouă facilitate - Fresh Corner Drive THRU. Acest nou concept vine în întâmpinarea nevoilor în continuă schimbare ale consumatorilor, care vor putea să își comande produsele favorite mai ușor și mai repede. La MOL, punem clienții în centrul tuturor activităților și acțiunilor noastre, iar noul Fresh Corner Drive Thru este un bun exemplu în acest sens”, a declarat Camelia Ene, CEO & Country Chairman al MOL România.

Stația este dotată cu 2 insule multiprodus - având fiecare câte 4 pistoale de alimentare pentru EVO 95, EVO Diesel, EVO 100 Plus, Evo Diesel Plus - și 2 pistoale cu debit rapid EVO Diesel.

Clienții care vin în noua stație inaugurată la Bragadiru au la dispoziție, pe lângă carburanții de calitate superioară cu formula MOL EVOTECH, și o gamă largă de produse alimentare și nealimentare, produse de îngrijire auto și posibilitatea achitării taxelor de drum pentru România.

Stația de la Bragadiru este cea mai recentă investiție făcută de MOL pe piața locală. MOL România sărbătorește în acest an 25 de ani de la deschiderea primei stații, perioadă în care a investit aproximativ 200 de milioane de dolari în extinderea organică și modernizarea rețelei de retail și a sistemului logistic, iar suplimentar a achiziționat doi jucători importanți –Shell (2005) și Eni/Agip (2015) – în cadrul unui plan coerent de dezvoltare pe termen lung.

MOL România își deservește astăzi clienții printr-o rețea extinsă de 240 de stații de servicii, 2 depozite de carburanți la Giurgiu și Tileagd, un terminal GPL la Tileagd, divizii de lubrifianți, bitumen și produse petrochimice și un portofoliu extins de produse și servicii dedicate persoanelor fizice și juridice.

Compania se află în acest moment în plin proces de transformare dintr-un retailer de carburanți într-un furnizor de servicii complete pentru clienții aflați în mișcare, în linie cu schimbările în comportamentul consumatorilor și cu strategia de dezvoltare a Grupului MOL, una dintre cele mai puternice și flexibile companii din ECE.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 80 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două combinate petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de 1.940 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, dintre care 240 în România.

Despre MOL România

MOL România este o subsidiară a MOL Group și una dintre cele mai importante companii petroliere din România, cu o prezență de 25 ani pe piața autohtonă. MOL România are un portofoliu extins de produse și servicii în domeniul comerțului de carburanți, lubrifianți, produse petrochimice și bitum. În prezent, compania deține un număr de 240 de stații de servicii, 2 depozite de carburanți, la Giurgiu și Tileagd și un terminal LPG la Tileagd. MOL România are sediul social la Cluj-Napoca, sediul de business la București, un sediu administrativ la Arad și un număr de aproximativ 250 de angajați proprii. MOL România a fost prima companie petrolieră care a implementat un program de loialitate, MOL MultiBonus, recompensat de 2 ori cu locul I pentru calitate în clasamentul programelor de loialitate din România în cadrul cercetării de piață QUDAL. Începând cu anul 2018, MOL România este parte a proiectului NEXT-E care vizează instalarea a 40 de stații de încărcare pentru autovehicule electrice. MOL România este un membru activ al comunităților în care operează, printr-o platformă extinsă de programe sociale precum Premiul Mentor, Program pentru Sănătatea Copiilor sau Permis pentru Viitor.

MOL finalizează noul centru de cercetare şi dezvoltare din Százhalombatta

Százhalombatta, 2 decembrie, 2020 - MOL a inaugurat noul centru de cercetare şi dezvoltare pentru polioli, ce poartă numele lui György Mosonyi, CEO defunct al MOL, în Százhalombatta, Ungaria, urmând să dezvolte diverși polioli pentru a răspunde nevoilor clienţilor. Sistemul reactorului experimental, care este cel mai modern din lume, a fost furnizat şi pus în funcţiune de thyssenkrupp Industrial Solutions. 90% dintre celelalte echipamente utilizate în cadrul proiectului au fost achiziţionate de la furnizori maghiari. Totodată, MOL şi thyssenkrupp au încheiat un acord comun privind cercetarea şi dezvoltarea.

Strategia 2030 a Grupului MOL are ca obiectiv creşterea ponderii contribuţiei segmentului petrochimic la rezultatele întregului grup. Investiţia de 1,2 miliarde euro în complexul de polioli din Tiszaújváros vizează atingerea acestui obiectiv. Pentru a susţine investiţia şi pentru a se asigura că fabrica răspunde nevoilor pieţelor pe care le deserveşte, MOL a înfiinţat un centru de cercetare şi dezvoltare în cadrul rafinăriei sale de pe fluviul Dunărea. Centrul construit în urma unei investiţii de 10 milioane euro va asigura finanţarea necesară pentru un număr de până la 12 ingineri şi 7 tehnicieni şi cel mai avansat sistem de reactor experimental din lume, furnizat şi pus în funcţiune de thyssenkrupp Industrial Solutions, 90% din echipamente fiind achiziţionate de la furnizori maghiari.

MOL şi thyssenkrupp au încheiat şi un acord comun privind cercetarea şi dezvoltarea pentru a facilita intrarea ambelor companii pe piaţa de polioli: thyssenkrupp ca furnizor de servicii tehnologice şi de contracte de inginerie-achiziţie-construcţie (EPC), iar MOL ca producător şi furnizor de diverși polioli.

Gabriel Szabó, EVP Downstream al Grupului MOL, a declarat: „Centrul de cercetare şi dezvoltare poartă numele lui György Mosonyi, CEO defunct al MOL, care şi-a dedicat mare parte din munca sa inovaţiei, astfel încât centrul reprezintă un omagiu binemeritat în memoria acestuia. Laboratorul este unul de ultimă generaţie, dotat cu toată aparatura şi instrumentele necesare şi, cel mai important, are specialişti excepţionali care se vor asigura că activităţile de cercetare şi dezvoltare pot contribui la dezvoltarea produselor comercializabile care vor fi mai apoi realizate în fabrica de polioli din Tiszaújváros. Centrul nu este doar o realizare remarcabilă pentru MOL, ci şi cel mai avansat centru de cercetare pentru polioli din Europa Centrală şi de Est, fiind un obiectiv de interes naţional, și noi sperăm că rezultatele ştiinţifice obţinute aici vor fi extrem de valoroase şi la nivel internaţional.”

Datorită acordului comun privind cercetarea şi dezvoltarea, acest centru R&D este un uriaş pas înainte în eforturile de prospectare şi accesare de noi pieţe vizate de MOL pentru produsele din polioli. Suntem încântaţi de acest nou capitol al călătoriei noastre comune şi avem încredere că parteneriatul va fi un factor de succes important în calea spre dezvoltarea unor tehnologii şi produse avansate şi durabile pentru un viitor mai bun,” a adăugat Sami Pelkonen, CEO al Diviziei de Tehnologii Chimice şi de Procese din cadrul thyssenkrupp.

Centrul de cercetare şi dezvoltare va efectua teste ale proprietăţilor fizico-chimice ale poliolilor, precum şi analize de laborator şi experimente cu aplicaţii ale spumelor de poliuretan realizate din aceştia. Până în iulie 2022, în unitatea nou construită vor fi dezvoltate cel puţin 10 clase de polioli. Pentru a compara şi valida rezultatele măsurătorilor, compania intenţionează să coopereze şi cu laboratoarele câtorva universităţi şi instituţii de cercetare independente maghiare. Aceste colaborări vor contribui la dezvoltarea pe viitor a metodologiilor utilizate în centrul de cercetare şi dezvoltare pentru polioli şi la îmbogăţirea bazei de cunoştinţe a universităţilor. Centrul va aduce o contribuţie remarcabilă atât Grupului MOL, cât şi comunităţii ştiinţifice maghiare şi internaţionale mulţi ani de acum încolo.

Proiectul MOL „Cercetarea şi dezvoltarea claselor de polieter polioli cu potenţial de comercializare”, susţinut de Oficiul Naţional pentru Cercetare, Dezvoltare şi Inovaţie cu suma de 1,9 milioane USD, se va derula în mare parte în centrul de cercetare recent inaugurat.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie internaţională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. În domeniul explorării şi producţiei de hidrocarburi, experienţa de peste 80 de ani a Grupului sprijină operaţiuni de extracţie în 9 ţări, precum şi unităţi de cercetare în 14 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de 1.940 benzinării în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est, dintre care 240 în România.

Despre thyssenkrupp Industrial Solutions

thyssenkrupp Industrial Solutions AG este un important partener pentru lucrările de inginerie, construcţie şi service ale instalaţiilor şi sistemelor industriale. Cu o experienţă de peste 200 de ani, furnizăm instalaţii şi piese adaptate, la cheie, clienţilor din diverse industrii, precum cea de substanţe chimice, îngrăşăminte, ciment, minerit şi siderurgie. Aproximativ 11.500 de angajaţi din întreaga lume formează o reţea globală cu un portofoliu de tehnologie care garantează cel mai înalt nivel posibil al productivităţii şi eficienţei costurilor.

MOL obține o calificare de top în sustenabilitate

Budapesta, 17 noiembrie 2020 MOL s-a calificat din nou pentru includerea în Dow Jones Sustainability World Index (DJSI), în categoria Upstream & Companii integrate de petrol și gaze, în urma procesului de evaluare a indicilor din 2020.

Acesta este al cincilea an consecutiv în care MOL a fost recunoscută ca un lider pe segmentul sustenabilității corporative și a fost inclusă în Dow Jones Sustainability World Index.

Evaluarea anuală a indicilor de sustenabilitate a arătat că MOL a continuat să-și îmbunătățească punctajul obținut comparativ cu anii precedenți și este clasat în primele 10% companii în categoria Upstream & Companii integrate de petrol și gaze, pe baza performanțelor în domeniul sustenabilității.

Suntem foarte mândri că eforturile noastre de sustenabilitate au fost încă o dată recunoscute prin includerea în prestigiosul Dow Jones Sustainability World Index. Este încurajator să constatăm că, într-un mediu din ce în ce mai competitiv, am reușit să ne îmbunătățim și mai mult performanța pe mai multe planuri. Includerea în DJSI este o realizare importantă, dar, mai mult decât atât, este și o reflectare a eforturilor tuturor angajaților și partenerilor noștri, întrucât toți conlucrăm pentru transformarea Grupului MOL pe măsură ce are loc tranziția către o lume cu emisii reduse de carbon ”- a declarat József Simola, CFO MOL Group.

DJSI a fost conceput pentru a identifica acele companii care dețin și aplică practici solide de mediu, sociale și de guvernanță (ESG). DJSI se bazează pe o analiză riguroasă a performanțelor legate de sustenabilitate ale unei companii, prin urmare, calitatea de membru al DJSI este limitată la corporațiile considerate a fi cele mai bune din domeniile în care activează. Având în vedere angajamentul său pe termen lung față de dezvoltarea durabilă, MOL se bucură de recunoașterea continuă acordată performanțelor sale în stardardele ESG în rândul comunității de investitori.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două combinate petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de 1.940 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, dintre care 240 în România.

Despre Dow Jones Sustainability World Index

Dow Jones Sustainability™ World Index cuprinde lideri globali în sustenabilitate identificați de SAM. Acesta reprezintă primele 10% dintre cele mai mari 2,500 de companii din S&P Global BMI, pe baza unor criterii economice, de mediu și sociale pe termen lung.

{{-- content goes here from dom --}}
Preferințele tale privind stocarea cookie-urilor
MOL Romania utilizează cookies pentru a imbunătăți structura și conținutul paginilor noastre de Internet, experiența ta ca vizitator și pentru a-ți transmite mesaje de publicitate cât mai relevante. Prin click pe "Da, accept" ești de acord cu utilizarea modulelor de cookies esențiale funcționării site-ului, cookies de publicitate și analitice. Poți oricând modifica preferințele tale dând click pe butonul "Modific setările". Pentru mai multe detalii despre cookie-uri, te rugăm să dai click aici.


Preferințele tale privind stocarea cookie-urilor

MOL Romania utilizează cookies pentru a imbunătăți structura și conținutul paginilor noastre de Internet, experiența ta ca vizitator și pentru a-ți transmite mesaje de publicitate cât mai relevante. Modifică preferințele tale alegând unul din nivelurile de cookies de mai jos. Pentru mai multe detalii despre cookie-uri, te rugăm să dai click aici.

Aceste cookies sunt esențiale și necesare pentru funcționarea corectă a website-ului. Modulele de cookie cuprinse sunt:

  • Cookies de sesiune, temporare
  • Cookies esențiale pentru funcționare a website-ului

Nu se vor stoca:

  • Cookies de publicitate de tip remarketing, în baza intereselor și preferințelor tale în afara website-ului (de ex. în Social Media) sau în baza interacțiunilor tale cu paginile website-ului nostru
  • Cookies analitice ce permit citirea interacțiunilor tale cu paginile website-ului nostru, în baza cărora îți putem oferi oferte personalizate (în cazul în care ți-ai exprimat acordul într-un proces de înregistrare, de exemplu)

Prin această opțiune, vei permite:

  • Cookies de sesiune, temporare
  • Cookies esențiale pentru funcționare a website-ului
  • Cookies analitice pentru analize statistice anonimizate
  • Cookies de publicitate de tip remarketing, în baza intereselor și preferințelor tale în afara website-ului (de ex. în Social Media)

Prin această opțiune, nu vei permite:

  • Cookies analitice ce permit citirea interacțiunilor tale cu paginile website-ului nostru, în baza cărora îți putem oferi oferte personalizate (în cazul în care ți-ai exprimat acordul într-un proces de înregistrare, de exemplu)

Prin această opțiune, vei permite:

  • Cookies de sesiune, temporare
  • Cookies esențiale pentru funcționare a website-ului
  • Cookies analitice pentru analize statistice anonimizate
  • Cookies de publicitate de tip remarketing, în baza intereselor și preferințelor tale în afara website-ului (de ex. în Social Media)
  • Cookies analitice ce permit citirea interacțiunilor tale cu paginile website-ului nostru, în baza cărora îți putem oferi oferte personalizate (în cazul în care ți-ai exprimat acordul într-un proces de înregistrare, de exemplu)

Politica de cookies

×