Facebook Linkedin Instagram

In cei peste 20 ani de prezenta pe piata romaneasca am reusit sa ne consolidam pozitia in randul companiilor petroliere, fiind unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata carburantilor.

1993

  • Grupul MOL decide extinderea regională, inclusiv în România.

1995

  • Se deschide prima benzinărie MOL în țara noastră și se înființează compania MOL România.

1997

  • Este achiziționată firma AMOCO România, rețeua MOL ajungând la 12 stații; până la sfârșitul anului sunt inaugurate alte 9 benzinării.

1998

  • Se deschid alte 16 benzinării MOL în România.

2000

  • Sediul central al companie este tranferat la Cluj-Napoca și este creată o nouă structură organizațională a MOL România.

2001

  • MOL își consolidează dezvoltarea în România și pune bazele unei strategii pe termen lung.

2002

  • MOL România lansează servicii destinate companiilor (persoane juridice): cardurile de carburant MOL Gold și MOL Silver.

2003

  • Karoly Robak preia conducerea MOL România. Compania își extinde rețeaua de benzinării prin semnarea unui contract între Grupul MOL și Shell România. Astfel, într-o primă etapă MOL preia 23 de benzinării din rețeaua Shell.

2004

  • Are loc semnarea parteneriatului între Grupul MOL și Royal Dutch/Shell Group.

2005

  • MOL investește aproximativ 1 milion de euro în modernizarea benzinăriilor achiziționate în 2004. Începând cu 1 aprilie, Shell Romania devine parte a Grupului MOL sub denumirea de MOL Ro Comert. Sunt lansate: programul MultiBonus de fidelizare a clientilor persoane fizice (unică pe piață), precum și carburanții premium EVO Benzina și EVO Diesel.

2006

  • Zsolt Szalay devine CEO MOL România. De asemenea, Grupul MOL anunță încheierea unei tranzacții cu Petrom, prin care, în scopul eficientizării rețelei și pentru o acoperire teritorială optimă, 30 de benzinării MOL sunt vândute către Petrom în paralel cu achiziționarea altora 11, provenind de la Petrom.
  • MOL România lansează programul de responsabilitate socială “Pot ajuta? – Teatrul pe roți” destinat susținerii teatrelor și festivalurilor de artă, prin care subvenționează consumul de carburant aferent organizării unor astfel de manifestări. În plus, alături de Fundația pentru Parteneriat este lansat un program de plantare și amenajare a spațiilor verzi din județul Harghita.

2007

  • Se finalizează procesul de trecere a benzinăriilor la platforma de operare CODO – Company-Owned-Dealers-Operated.
    În plus, este lărgit portofoliul de servicii destinate persoanelor juridice posesoare de carduri de carburanți MOL, prin lansarea rambursării TVA pentru cheltuielile efectuate cu deplasările în străinătate în interes de afaceri. Cardurile de carburant MOL Gold emise de MOL România sunt acceptate la plată în Ungaria, Slovacia, pe lângă țara noastră.
    Diviziile de Lubrifianți, Petchem (polipropilenă și polietilenă) și Wholesales (vânzări en-gros) obțin rezultate foarte bune.

2008

  • Este discutată la București inițiativa NETS (“New Europe Transmission System”), menită să creeze o rețea independentă, integrată regional, de transport de gaze din Europa Centrala și de Sud-Est, prin cooperarea dintre cele mai importante companii din domeniu. Evenimentul a fost găzduit de Transgaz (Romania). Ceilalți participanți au fost reprezentanți ai: BH-Gas (Bosnia Herzegovina), GEOPLIN PLINOVODI (Slovenia), MOL Natural Gas Transmission (Ungaria), OMV GAS (Austria), Plinacro (Croatia) si Srbijagaz (Serbia). Conceptul NETS a fost inițiat în decembrie 2007 de MOL Natural Gas Transmission.
  • Începe implementarea celui mai nou standard de design al benzinăriilor MOL. Logo-ul MOL plasat pe totem are un nou design care presupune utilizarea unor contururi rotunjite în locul celor rigide, indicând o evoluție clară a brandului. Sistemul de iluminare se bazează pe o tehnologie modernă și inovativă tip LED, ce reduce costurile pentru iluminat cu 30%.

2009

  • Programului "Spaţii verzi" îi este adaugată o nouă componentă, ce are ca scop promovarea ariilor naturale protejate din România. În plus, platforma “Pot ajuta”, construită inițial pentru sprijinirea tinerilor sportivi, se adresează începând cu acest an și artiștilor. Preocupările MOL în domeniul implicării au fost extinse prin finanțarea unor proiecte de terapie prin artă sau emotională în beneficiul copiilor cu deficiențe, cu boli cronice sau în curs de recuperare după afecțiuni grave.
  • În ceea ce privește business-ul companiei, MOL și Lafarge semnează un acord pe 3 ani, prin care MOL se angajează să furnizeze motorină conform cu standardele Euro 5, care integrează 4% biocomponenți, pentru toate activitățile Lafarge în România: ciment, agregate, betoane și gips.

2010

  • Szabolcs Ferencz a fost numit la conducerea MOL România. Activitatile de E&P ale MOL se extind în România: MOL, împreună cu Expert Petroleum câștigă licențele pentru trei perimetre situate în vestul României.

2011

  • Kinga Daradics devine noul CEO al MOL România.
    MOL a semnat acorduri de concesiune cu Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale din România pentru trei perimetre de explorare. Blocurile EX-1 (Voivozi), EX-5 (Adea) şi EX-6 (Curtici) au revenit consorţiului format din MOL şi Expert Petroleum, în urma celei de-a 10-a runde de acordare a licenţelor.

2012

  • MOL România a lansat prima campanie de imagine după implementarea noului standard vizual în reţeaua de bezinării, sub sloganul "Pentru cei ce vor mai mult".
    În luna august MOL România a început colectarea uleiului alimentar uzat de la populație. În acest fel MOL a devenit prima reţea de benzinării care a iniţiat un program de colectare selectivă, cu scopul de a contribui la protecția mediului și la educaţia civică privind acest subiect. În cursul anului compania a deschis 7 noi benzinării şi la finele anului avea o reţea formată din 135 de benzinării.

2013

  • MOL România oferă companiilor, începând cu luna martie, în premieră pe piața locală de distribuție de carburanți, posibilitatea contractării on-line pentru cardul de carburant pre-plătit MOL Green. În mai compania continuă optimizarea lanțului logistic de aprovizionare din România, prin finalizarea primei faze de construcție a terminalului de produse petroliere de la Giurgiu. Proiectul presupune construirea unui depozit nou, cu o capacitate utilă de 7.000 de metri cubi, în urma unei investiții totale de aproximativ 10 milioane de euro. În primul an de la lansarea programului în benzinării MOL a colectat o cantitate de peste 3.000 de litri de ulei alimentar uzat de la populaţie. În cursul anului a deschis opt noi benzinării şi la finele anului reţeaua de benzinării avea 143 de unităţi.

2014

  • În mai, compania anunţă achiziționarea rețelei locale de benzinării Eni. În iulie publică investiții de peste 6,1 milioane de euro în 7 benzinării noi, extinzându-și rețeaua de distribuție națională la 154 de unități. Noile benzinării sunt situate în județele Constanța, Ilfov, Suceava, Timiș, Hunedoara, Iași și Bihor.
  • Începând cu luna octombrie, numărul benzinăriilor participante la programul de colectare a uleiului alimentar uzat a fost extins din nou, la 60 de benzinării, pe baza solicitării clienților.

2015

  • MOL România a deschis la Ploiești (Blejoi) prima benzinărie în care a fost introdus Fresh Corner, încă un pas în transformarea stațiilor în centre de servicii. Fresh Corner reprezintă punctul central a noului concept de magazine din stație, în care se pune accentul pe produsele alimentare proaspete, pe cumpărăturile pentru acasă și pe sortimentele de cafea.

2016

  • Consiliul Director al MOL a aprobat Strategia 2030, un plan de acțiuni menit să asigure baza creșterii Grupului pe termen lung.
  • Camelia Ene a preluat, din octombrie 2016, frâiele MOL România.
×